Gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał ustawę (AB 2426) w celu zwalczania „znikających” zakupów cyfrowych gier, filmów, muzyki i e-booków. Ustawa zmusi sklepy cyfrowe do informowania klientów, że po prostu otrzymują licencję na korzystanie z cyfrowych mediów, zamiast sugerować, że faktycznie są ich właścicielami.
Gdy ustawa wejdzie w życie w przyszłym roku, zakaże ona cyfrowym witrynom sklepowym używania takich terminów jak „kup” lub „nabyj”, chyba że poinformują klientów, że nie uzyskają nieograniczonego dostępu do tego, co kupują. Witryny sklepowe będą musiały poinformować klientów, że otrzymują licencję, którą można cofnąć, a także podać listę wszystkich ograniczeń z nią związanych. Firmy, które łamią tę zasadę, mogą zostać ukarane grzywną za fałszywą reklamę.
„W miarę jak sprzedawcy detaliczni odchodzą od sprzedaży nośników fizycznych, potrzeba ochrony konsumentów w zakresie zakupu nośników cyfrowych staje się coraz ważniejsza” — powiedziała w komunikacie prasowym członkini Zgromadzenia Kalifornii Jacqui Irwin. „Dziękuję Gubernatorowi za podpisanie ustawy AB 2426, zapewniając, że fałszywe i oszukańcze reklamy sprzedawców nośników cyfrowych, błędnie informujące konsumentów, że są właścicielami swoich zakupów, staną się przeszłością”.
Zmuszenie właścicieli sklepów do ujawnienia, że sprzedają jedynie licencje, nie powstrzyma ich przed blokowaniem zakupów cyfrowych, ale przynajmniej uświadomi ludziom, że to, co kupują, może zostać im w każdej chwili odebrane.