Insta360 ogłosiło dwie nowe wersje kamery internetowej Link z mniejszymi projektami i nowymi możliwościami automatycznego śledzenia zoptymalizowanymi pod kątem prezentacji lub transmisji strumieniowej na żywo. 199 USD Łącze 2 kontynuuje innowacyjny dwuosiowy gimbal oryginału, wprowadzając jednocześnie ulepszenia w zakresie redukcji szumów, podczas gdy wersja za 149 USD Łącze 2C nie porusza się wcale.
Obie kamery internetowe są wyposażone w nowy uchwyt magnetyczny, dzięki któremu można je łatwiej przymocować do niektórych powierzchni, a ponadto są znacznie tańsze od Oryginalny link Insta360którego cena zadebiutowała w 2022 r. w wysokości 299,99 USD.
Zarówno Link 2, jak i nowy Link 2C wykorzystują ten sam półcalowy czujnik, co oryginalny Link, połączony z obiektywem f1.8 o ogniskowej 26 milimetrów. Maksymalne przechwytywanie wideo nadal wynosi 4K przy 30 fps, z możliwością obniżenia do 1080P, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę do 60 fps.
Insta360 twierdzi, że obie kamery są teraz znacznie lepsze w filtrowaniu niechcianych dźwięków, takich jak dźwięki klawiatur, ruchu ulicznego lub zgiełku kawiarni. Użytkownicy mogą wybierać spośród trzech różnych profili dźwiękowych, w tym jednego, który priorytetowo traktuje głosy, i jednego zoptymalizowanego pod kątem muzyki.
Kamery Link 2 i Link 2C oferują te same funkcje automatycznego śledzenia i kadrowania co oryginał, ale wśród nowych opcji znalazła się opcja śledzenia grupowego, dzięki której w kadrze zawsze będzie widocznych wielu prezenterów, a także rozszerzone gesty dłoni umożliwiające sterowanie zoomem kamery internetowej oraz aktywowanie lub wyłączanie różnych funkcji bez konieczności podchodzenia do komputera.
Nowy „Smart Whiteboard Mode” może automatycznie wykrywać tablicę i utrzymywać ją w prostokącie w ramce, aby łatwiej było ją zobaczyć innym osobom biorącym udział w rozmowie. Wcześniej naklejki musiały być przyklejane do rogów tablicy, aby oryginalny Link mógł się na niej skupić. Insta360 wprowadza również „Pause-Track Areas”, umożliwiając użytkownikom wyznaczanie obszarów, w których kamery internetowe nie powinny podążać za ludźmi. Umożliwi to prezenterom wyjście poza ramkę, podczas gdy kamery internetowe skupiają się na czymś innym, ale można go również użyć do ukrycia wrażliwych obszarów lub informacji i uniemożliwienia kamerom internetowym przesuwania się w ich kierunku.