Nowy język projektowania Androida wygląda wyjątkowo… Gen Z.
Tyle jest oczywiste z obrazów koncepcyjnych w Wyciekły post na blogu To pojawiło się dzisiaj (opublikowane przez Google, jak to zwykle bywa). Podczas gdy motyw można dostosować, Google wyróżniał różowy, fioletowy i koralowy w całym interfejsie. To zdecydowanie młodszy, bubblier i bardziej zabawny design, który krzyczy „Spójrz na całą tę świeżą farbę!” i mniej „Wybierz jeden z tych sześciu popularnych odcieni niebieskiego”. Blog Google potwierdza również dążenie do atrakcyjności młodzieży. Cienki; Odświeżenie interfejsu co jakiś czas jest dobrym i niezbędnym pościgiem. Oprócz nieodłącznego współczynnika wzdrygnięcia, gdy grupa projektantów próbuje oszacować odwołanie młodzieży na wykresach barowych oznaczonych jako „atrybuty chłodu”, nie mogę wstrząsnąć, że nic z tego nie ma znaczenia przeciwko największej przeszkodzie Androida w rozwiązaniu młodszej demografii: iPhone’a.
Android to najpopularniejszy mobilny system operacyjny na świecie. Ale tutaj, w USA, Apple jest właścicielem solidna większość wszystkich sprzedanych telefonów. Liczby wypaczyły się jeszcze bardziej w kierunku iOS, gdy patrzysz na młodsze dane demograficzne. Ankieta na 2025 r. Z inwestycji Piper Sandler donosi, że 88 procent ankietowanych nastolatków posiada iPhone’a. Artykuł w 2023 roku w The Wall Street Journal Znaleziono, że dzieci, które odważyły się przynieść telefon z Androidem do szkoły, miały do czynienia z użyciem tego, co jest postrzegane jako telefon dla starszych ludzi. Wygląda na to, że Google chciałby coś z tym zrobić.
Zrzuty ekranu z postu na blogu, które były uratowany przez 9to5googledaj nam okiem na to, jak wygląda Google, by odwołać się od młodzieży. Opiera się na materiale, interfejsie, który Google Wprowadzone z Androidem 12z naciskiem na możliwość dostosowywania. Dodał możliwość zmiany całej systemu palety kolorów w oparciu o tapetę, która jest cechą Apple mniej więcej skopiowane w iOS 18 z opcją do zabarwiania ikon ekranu głównego. Materiał trzech popycha jeszcze dalej, mieszając pogrubione czcionki, większe ikony i żywe kolory.
Wyciekły post na blogu nazywa trzy „najbardziej zbadaną aktualizację systemu projektowego Google”. Wyciekły post Google twierdzi, że przeprowadził 46 badań testujących nowe projekty, z ponad 18 000 uczestników. „Chociaż we wszystkich grupach wiekowych istniało pozytywne wskazanie netto, młodsi uczestnicy badań mieli najbardziej entuzjastyczne preferencje dla M3 ekspresyjnych, a także oceniają projekty tak wysoko w atrakcyjności wizualnej i zamiaru wykorzystania”, stwierdził Post.
To nie jest Wszystko o młodości. Mówi także: „… W przypadku ekspresyjnych wersji obserwujemy usunięcie efektów wiekowych w czasach fiksacji, pomagając 45+ -letnim użytkownikom wykonywać na równi z ich młodszymi odpowiednikami”. Pamiętajmy tylko, że każdy, kto ma 45 lat, prawdopodobnie był właścicielem smartfona dłużej niż „młodsi odpowiednicy” żyli, i myślę, że znalazł przycisk Wyślij e -mail, ale doceniam rozważanie.
Naukowcy Google mieli uczestników oceniania projektów dla niektórych atrybutów, w tym „atrybutów chłodu”, takich jak „stajcie się rozdzielone” i „fascynujące”. Świetnie! Co to znaczy?
Najwyraźniej Google uważa, że jest to wskaźnik, że ludzie mogą być gotowi przejść na Android na podstawie tych projektów. „Widzieliśmy również, że to chłód nie jest tylko wskaźnikiem próżności, ale pozytywnym motorem intencji behawioralnych, co oznacza, że użytkownicy częściej chcieliby przejść na produkt z tym projektem”.
Tylko tyle Google może zrobić. Żadna ilość żywych zabiegów kolorystycznych i „fascynujących” ikon nie zmieni faktu, że właściciel Androida nadal jest zieloną bańką na czacie grupowym.
Apple wie, że blokowanie ludzi w iMessage jest ogromnym czynnikiem w utrzymywaniu ich w ekosystemie, szczególnie z telefonami, jak ludzie dają swoim dzieciom. RCS sprawiło, że czaty międzyplatformowe były znacznie bardziej znośne, ale wciąż nie jesteśmy w parzystości funkcji-a te bąbelki są nadal zielone.
Szczerze mówiąc, nie nienawidzę materiału trzeciego, a pochylenie się w projekt, który wygląda tak inaczej niż iOS, wydaje mi się lepszy pomysł niż podróbkę iOS. Ale, przynajmniej na rynku amerykańskim, decyzja Apple o otwarciu Imessage i FaceTime zrobiłaby więcej, aby zwiększyć sprzedaż Androida, niż cokolwiek, co projektanci Google mogą wymyślić.
Czy to jest uczciwe? Wcale nie są organy regulacyjne Próbuję coś z tym zrobić. Glow UI nie boli, ale nie sądzę, że jest to sytuacja, z której Google może się zaprojektować.