Roku to najnowsza firma, która podąża za trendem rzucania dzieł sztuki na ekran telewizora, oferując widzom chwilę relaksu, gdy nie oglądają czegoś aktywnie. Dzisiaj firma ogłosiła nową funkcję/aplikację o nazwie Backdrops, i wszystko to brzmi bardzo znajomo.
Funkcja Backdrops, która będzie dostępna najpierw na telewizorach marki Roku i telewizorach Roku innych producentów (a następnie „późniejszą jesienią” na urządzeniach do przesyłania strumieniowego Roku), oferuje „katalog obejmujący słynne klasyki, bogate zbiory muzealne, abstrakcyjne wzory i wiele więcej”.
Oto, czego możesz się spodziewać:
Widzowie mogą również dowiedzieć się więcej o dziele sztuki, w tym o nazwisku artysty, roku jego powstania i krótkim opisie każdego obrazu, a nawet wyświetlić zdjęcia ze swojej osobistej kolekcji na największym ekranie w domu. Niezależnie od tego, czy chcą przeżyć na nowo niezapomniane zachody słońca, czy zaprezentować ulubione dzieło sztuki, wybór należy do widza.
Trzeba przyznać, że The Frame firmy Samsung zapoczątkował całe to zjawisko, które ma od czasu skopiowania przez Hisense, TCL i innych producentów telewizorów. Amazon również wprowadził „Doświadczenie otoczenia” na platformę Fire TV, aby uzyskać podobny efekt.
Przynajmniej Roku zdaje sobie sprawę, że jest trochę za późno na tę grę, zamieszczając na górze głupi, przesadny filmik, który opisuje Backdrops jako „rewolucyjne”. Oczywiście sukces The Frame to coś więcej niż tylko grafika; telewizor ma konfigurowalne ramki i matowe wykończenie ekranu, co sprawia, że cały efekt jest bardziej przekonujący.
Ale nie martw się: Backdrops nie zastąpi Roku City jako domyślnego wygaszacza ekranu na platformie Roku. Oba działają nieco inaczej. Backdrops można uruchomić ręcznie lub ustawić kolekcję grafik, aby wyświetlała się, gdy telewizor Roku jest wyłączony. Ale jeśli zdrzemniesz się na kanapie, i tak obudzisz się z charakterystycznym dla Roku wygaszaczem ekranu z bocznym przewijaniem w kształcie metropolii. To w końcu cenna przestrzeń reklamowa.