Nowa ankieta pokazuje, że twórcy gier bardzo martwią się zwolnieniami i sztuczną inteligencją


Twórcy gier są w przeważającej mierze zaniepokojeni etyką korzystania ze sztucznej inteligencji. Organizatorzy Game Developers Conference (GDC) opublikowali coroczne badanie dotyczące stanu branży gierw którym 84 procent z ponad 3000 respondentów stwierdziło, że są w pewnym lub dużym stopniu zaniepokojeni etyką korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji.

W wynikach ankiety wyjaśniono, dlaczego programiści są zaniepokojeni, podając powody, które obejmują potencjał sztucznej inteligencji do zastępowania pracowników i zwiększania zwolnień lub narażania programistów na możliwe skargi dotyczące naruszenia praw autorskich. Deweloperzy obawiają się również, że programy AI mogą usuwać dane z ich własnych gier bez ich zgody.

Ankieta GDC pozwoliła również sprawdzić nastroje programistów dotyczące sztucznej inteligencji w zależności od rodzaju pracy. Respondenci z dziedzin bardziej technicznych, takich jak marketing, programowanie i biznes, ogólnie uważali, że sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ na ich pracę, podczas gdy osoby wykonujące prace kreatywne, takie jak sztuka, narracja i zapewnianie jakości, uważały, że sztuczna inteligencja będzie miała negatywny wpływ na ich pracę.

„[AI] należy wykorzystać do zwiększenia możliwości, a nie do zmniejszenia siły roboczej.”

„Myślę, że całkowite zastąpienie czyjejś pracy to prawdziwy problem” – można przeczytać w anonimowej odpowiedzi. „Należy go wykorzystać do zwiększenia możliwości, a nie redukcji siły roboczej”.

Oprócz sztucznej inteligencji programiści mieli również silne przeczucia co do kryzysu zwolnień w branży, wpływu nakazów powrotu do pracy na morale oraz tego, jak niedawna porażka środowiska wykonawczego Unity wpływa na wybór silnika gier przez twórców.

Reklama

Wybór oprogramowania silnika gier wideo był jednym z głównych tematów poruszanych w ankiecie. Trzydzieści trzy procent ankietowanych korzysta z Unity lub Unreal Engine w swoich programach. Mniej więcej w tym samym czasie, gdy przeprowadzano ankietę, Unity ogłosiło ją katastrofalna polityka dotycząca opłat za czas wykonania, złości wielu niezależnych twórców, zanim przejdziesz jego część z powrotem. W świetle tych wydarzeń jedna trzecia ankietowanych programistów stwierdziła, że ​​albo rozważała zmianę, albo już zmieniła oprogramowanie silnika gry, a jednym z głównych powodów motywujących była wiadomość o modelu cenowym Unity.

„Myśleliśmy o przejściu na Godota – lub stworzeniu własnego [game engine] — aby nie martwić się podejrzanymi praktykami biznesowymi lub kaprysami akcjonariuszy” – czytamy w jednej z anonimowych odpowiedzi cytowanych w ankiecie.

W związku z obawami pracodawców dotyczącymi złagodzenia pandemii firmy wprowadzają nakazy powrotu do biur (RTO), co według niektórych deweloperów ma negatywny wpływ na morale i całą branżę.

Ponad jedna czwarta deweloperów ma jakąś obowiązkową politykę powrotu do biura. W tym kwartale 40 procent przyznało, że pracuje w studiu AAA w porównaniu do 16 procent w studiach niezależnych. Chociaż zasady powrotu do biura obejmują pełny pięciodniowy tydzień pracy lub harmonogram hybrydowy, badanie wykazało, że posiadanie jakiegokolwiek obowiązkowego RTO powodowało niezadowolenie programistów.

„Zdecydowana większość była przeciwna obowiązkowemu RTO przez 3 dni w tygodniu, ale kierownictwo firmy uważało, że wie najlepiej” – czytamy w anonimowej odpowiedzi. „Fale za falami rezygnacji, spadek morale. Dzieje się tak dlatego, że udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć grę od zera, pracując w domu podczas pandemii, a ludzie nie rozumieją, dlaczego dowód nie wystarczy”.

W maju ubiegłego roku Activision Blizzard narzucił politykę dotyczącą powrotu do biura, która spowodowała podobny efekt odpływ talentów.

Ponad jedna trzecia respondentów stwierdziła, że ​​zwolnienia dotknęły ich osobiście lub w firmie. Ankietę tę przeprowadzono jednak we wrześniu 2023 r., czyli mniej więcej w czasie, gdy gra Epic Games ogłosiła, że ​​zwalnia ponad 800 pracowników i przed zwolnieniami o godz Jedność, Studia Embracer GroupI Bungie. Pięćdziesiąt sześć procent respondentów ma poczucie, że zwolnienia idą do ich własnych studiów, a według ankietowanych przeważająca część zwolnień jest efektem „popandemicznej korekty kursu”.

„Studia rozwijały się zbyt szybko podczas pandemii, a ludzie wydają mniej pieniędzy na gry w czasie kryzysu związanego z kosztami utrzymania” – czytamy w anonimowej odpowiedzi.

Dom Tait, dyrektor ds. badań w firmie Omdia, partnerze badawczym GDC w ramach badania, napisał, że obecna fala zwolnień wynika z konieczności dostosowania przez pracodawców poziomu wydatków, aby powrócić do poziomu sprzed pandemii.

„Jednakże” – napisał Tait w ankiecie – „biorąc pod uwagę prognozę powrotu do stałego wzrostu do 2027 r., powinno to zapewnić bardziej stabilny obraz poziomu zatrudnienia w przyszłości”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment