2023 Ceremonia wręczenia Oscarów jest w niedzielę wieczorema w ramach przygotowań Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej opublikowała film, w którym niektóre z nominowani w kategoriach animowanych losują swoich głównych bohaterów zdobywając Oscary. To pełnoprawna reklama najemników na rozdanie Oscarów, używa słodyczy jako broni, by zwabić ludzi, i nie obchodzi mnie to, bo jest urocza i zdrowa.
Widziane na filmie są Zmieniając kolor na czerwony dyrektor Dome Shi, Kot w butach: Ostatnie życzenie dyrektor Joela Crawforda, Morska Bestia dyrektor Chrisa WilliamsaI Sprzedawcy lodu reżysera João Gonzaleza. Gonzalez jest jedynym nominowanym w tym filmie w kategorii Najlepszy krótkometrażowy film animowany — pozostali trzej rywalizują ze sobą o tytuł Najlepszego Pełnometrażowego Filmu Animowanego. (Również w tej kategorii, ale nie w filmie: Dean Fleischer Camp for Muszelka Marcel w butach i Guillermo del Toro za Pinokio. Co jest bardzo złe, biorąc pod uwagę poglądy del Toro na ten temat jego Pinokio jako potwora: To mógłby być zabawny rysunek.) Podczas rysowania cała czwórka opowiada trochę o swoich filmach i inspiracjach.
Same rysunki są całkiem zabawne — Shi ma obsadę wczesnonastoletnich postaci, które chichoczą nad tyłkiem statuetki Oscara, podczas gdy Gonzalez używa swojego rysunku, by uczcić więź rodzinną w Sprzedawcy lodu. Ale to, co jest naprawdę urocze w tym filmie, to sposób, w jaki wszyscy animatorzy czują się lekko zakłopotani tym, ile siebie wkładają w swoją pracę, jak bardzo kochają swoje postacie i jak bardzo chcą wygrać. To całkiem solidna taktyka sprzedaży poszczególnych filmów, a także konkurencji między nimi.
Zmieniając kolor na czerwony jest transmitowany na Disney Plus, Morska Bestia jest na Netflix i Kot w butach: Ostatnie życzenie trafi Peacock 10 marca. Można obejrzeć całość Sprzedawcy lodu poniżej.