Nio dokonał niesamowitego zwrotu w 2020 roku


Chiński startup EV Nio wszedł w rok 2020 na krawędzi, ale okazał się silniejszy niż kiedykolwiek, w dużej mierze dzięki pomocy rządowej. Ta pomoc rządowa pomogła Nio stanąć na nogi w samą porę, aby pokonać nową falę optymizmu w pojazdach elektrycznych – coś, co nigdy nie było bardziej jasne niż po tym, jak firma zaoferowała pierwsza migawka wyników finansowych za rok w poniedziałek.

To znaczy, startup wygenerował 2,4 miliarda dolarów sprzedaży, dwukrotnie więcej niż spadł w 2019 roku. Było to w dużej mierze zasługą Nio, która zwiększyła dostawy z około 20 000 w 2019 r. Do 43 000 w 2020 r. To pomimo wczesnych stadiów COVID-19. wybuch epidemii spowodował spadek sprzedaży startupu w pierwszym kwartale.

Około 17 000 pojazdów dostarczonych w 2020 roku zostało sprzedanych również w czwartym kwartale, co oznacza, że ​​Nio nabiera rozpędu. (W rzeczywistości spodziewa się, że w pierwszym kwartale 2021 r. Zostanie dostarczonych co najmniej 20 000 pojazdów, co jest zazwyczaj najwolniejszym wynikiem). Nio oferuje teraz wiele pojazdów w różnych przedziałach cenowych, co oznacza, że ​​jest więcej miejsca na rozwój niż kiedykolwiek wcześniej.

Nio nadal odnotował stratę w wysokości 813 milionów dolarów w ciągu roku, chociaż to mniej więcej połowa straty 1,6 miliarda dolarów, jaką poniósł w 2019 roku. Co najważniejsze, Nio zmniejszył te straty, zwiększając jednocześnie swój stos gotówki do 6,5 miliarda dolarów – co jest prawie nie do pomyślenia, jeśli weźmie się pod uwagę, że start-up miał właśnie około 300 milionów dolarów w banku na początku roku i ostrzegał akcjonariuszy, że może nie przetrwać.

Wcześniej Nio próbował prawie wszystkiego, aby wydostać się z samookaleczenia, co było wynikiem niesamowitego wzrostu i, podobnie, spalenia gotówki. Zwolnił tysiące i ograniczył swoją obecność w Ameryce Północnej. Sprzedał swój zespół wyścigowy Formuły E. Firma odwołała planowaną fabrykę w Szanghaju, zamiast tego zdecydowała się nadal płacić producentowi kontraktowemu za produkcję swoich pojazdów elektrycznych.

Nawet po tym wszystkim Nio prawdopodobnie nie dotarłby do tego punktu bez dofinansowania otrzymanego od rządu rok temu. Dopóki jest nowy optymizm na rynkach finansowych wokół pojazdów elektrycznychdelikatnie mówiąc, wynikająca z tego powódź inwestycji tak naprawdę rozpoczęła się długo po tym, jak Nio osiągnął najniższy punkt. Jednak dzięki tej inwestycji Nio był w stanie wypuścić więcej SUV-ów, wypuścić nowe modele i nadal płacić swojemu producentowi kontraktowemu. Ostatecznie Nio mógł również skorzystać na boomie na pojazdy elektryczne, ponieważ znaczna część stosu gotówki startupu jest wynikiem sprzedaży większej liczby udziałów na rozgrzanym do czerwoności rynku.

Reklama

Nie ma gwarancji, że pęd Nio będzie trwał. W rzeczywistości w poniedziałek startup zaoferował bardziej konserwatywna prognoza na pierwszą połowę 2021 r. niż oczekiwano, w wyniku czego cena jego akcji spadła. Ale to jest rodzaj problemu, z którym musisz być wdzięczny, kiedy zbliżasz się do krawędzi, jak Nio w zeszłym roku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wywiady na temat bezpieczeństwa: Cyberbezpieczeństwo polega na skutecznym zarządzaniu ryzykiem

Dobry strategia bezpieczeństwa cybernetycznego powinno zawsze zaczynać się od określenia, jakie ryzyko firma jest skłonna tolerować, a w realizację tego zadania menedżer ds....

Asustor przedstawia NAS Drivestor 2 Lite

Asustor przedstawia serwer NAS dla każdego — Drivestor 2 Lite. Drivestor 2 Lite i Drivestor Pro Gen 2 wykorzystują wydajne czterordzeniowe procesory...

Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich firm

Zyxel Networks, lider w dostarczaniu bezpiecznych rozwiązań sieciowych w chmurze opartych na sztucznej inteligencji, wypuścił punkt dostępowy (AP) NWA130BE - BE11000 Wi-Fi 7...
Advertisment