Nio dokonał niesamowitego zwrotu w 2020 roku


Chiński startup EV Nio wszedł w rok 2020 na krawędzi, ale okazał się silniejszy niż kiedykolwiek, w dużej mierze dzięki pomocy rządowej. Ta pomoc rządowa pomogła Nio stanąć na nogi w samą porę, aby pokonać nową falę optymizmu w pojazdach elektrycznych – coś, co nigdy nie było bardziej jasne niż po tym, jak firma zaoferowała pierwsza migawka wyników finansowych za rok w poniedziałek.

To znaczy, startup wygenerował 2,4 miliarda dolarów sprzedaży, dwukrotnie więcej niż spadł w 2019 roku. Było to w dużej mierze zasługą Nio, która zwiększyła dostawy z około 20 000 w 2019 r. Do 43 000 w 2020 r. To pomimo wczesnych stadiów COVID-19. wybuch epidemii spowodował spadek sprzedaży startupu w pierwszym kwartale.

Około 17 000 pojazdów dostarczonych w 2020 roku zostało sprzedanych również w czwartym kwartale, co oznacza, że ​​Nio nabiera rozpędu. (W rzeczywistości spodziewa się, że w pierwszym kwartale 2021 r. Zostanie dostarczonych co najmniej 20 000 pojazdów, co jest zazwyczaj najwolniejszym wynikiem). Nio oferuje teraz wiele pojazdów w różnych przedziałach cenowych, co oznacza, że ​​jest więcej miejsca na rozwój niż kiedykolwiek wcześniej.

Nio nadal odnotował stratę w wysokości 813 milionów dolarów w ciągu roku, chociaż to mniej więcej połowa straty 1,6 miliarda dolarów, jaką poniósł w 2019 roku. Co najważniejsze, Nio zmniejszył te straty, zwiększając jednocześnie swój stos gotówki do 6,5 miliarda dolarów – co jest prawie nie do pomyślenia, jeśli weźmie się pod uwagę, że start-up miał właśnie około 300 milionów dolarów w banku na początku roku i ostrzegał akcjonariuszy, że może nie przetrwać.

Wcześniej Nio próbował prawie wszystkiego, aby wydostać się z samookaleczenia, co było wynikiem niesamowitego wzrostu i, podobnie, spalenia gotówki. Zwolnił tysiące i ograniczył swoją obecność w Ameryce Północnej. Sprzedał swój zespół wyścigowy Formuły E. Firma odwołała planowaną fabrykę w Szanghaju, zamiast tego zdecydowała się nadal płacić producentowi kontraktowemu za produkcję swoich pojazdów elektrycznych.

Nawet po tym wszystkim Nio prawdopodobnie nie dotarłby do tego punktu bez dofinansowania otrzymanego od rządu rok temu. Dopóki jest nowy optymizm na rynkach finansowych wokół pojazdów elektrycznychdelikatnie mówiąc, wynikająca z tego powódź inwestycji tak naprawdę rozpoczęła się długo po tym, jak Nio osiągnął najniższy punkt. Jednak dzięki tej inwestycji Nio był w stanie wypuścić więcej SUV-ów, wypuścić nowe modele i nadal płacić swojemu producentowi kontraktowemu. Ostatecznie Nio mógł również skorzystać na boomie na pojazdy elektryczne, ponieważ znaczna część stosu gotówki startupu jest wynikiem sprzedaży większej liczby udziałów na rozgrzanym do czerwoności rynku.

Reklama

Nie ma gwarancji, że pęd Nio będzie trwał. W rzeczywistości w poniedziałek startup zaoferował bardziej konserwatywna prognoza na pierwszą połowę 2021 r. niż oczekiwano, w wyniku czego cena jego akcji spadła. Ale to jest rodzaj problemu, z którym musisz być wdzięczny, kiedy zbliżasz się do krawędzi, jak Nio w zeszłym roku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Tesla w epoce klapy

Kiedy Tesla opublikuje dziś po południu swoje zyski za pierwszy kwartał, dyrektor generalny firmy Elon Musk zada typowe pytania dotyczące nowych produktów, nowych...

Apple może korzystać z własnych funkcji LLM na urządzeniu dla AI w iOS 18

Kluczowe dania na wynos Funkcje sztucznej inteligencji w iOS 18 będą działać na urządzeniu, zapewniając prywatność danych i krótszy czas reakcji....

Fujitsu zwolni pracowników w Wielkiej Brytanii po skandalu na poczcie odbijającym się na sprzedaży

Fujitsu zwalnia około 100 pracowników w Wielkiej Brytanii, ponieważ skutki jego głównej roli w skandalu z pocztą uderzają w rurociągi sprzedażowe. Dostawca IT naraził...
Advertisment