. Oficjalne odsłonięcie przełącznika 2 był niezwykle pewnym momentem dla Nintendo. To było krótkie i brakowało prawie całkowicie szczegółów. Nie było ceny, nie ma daty premiery i nie potwierdzonych gier poza A Mario Kart podjudzać. 2 w nazwie sugerowało większy i lepszy przełącznik, ale jeśli chodzi o to, jak – układy, które zasilają urządzenie, ekran, który sprawi, że Zelda i Mario będzie wyglądać świetnie – Nintendo uznało, że nie było wystarczająco ważne, aby od razu się podzielić.
I to prawda: w przeciwieństwie do reszty branży, Nintendo wyrzeźbiło ścieżkę, w której specyfikacje już nie mają znaczenia.
Nie zawsze tak było. Poprzednie konsole Nintendo zostały sprzedane, tak jak ich współcześni, pod względem mocy. Super Nintendo było bardziej mocnym NES, podczas gdy procesor N64 został uznany za tak ważny, że system został nazwany po nim. Ale sprawy zaczęły się zmieniać w czasie gameCube. Nintendo stałego spadku sprzedaży konsoli w kolejnych pokoleniach; Podczas gdy NES i Famicom sprzedały ponad 60 milionów sztuk, było to nieco ponad 20 milionów dla GameCube. Jednocześnie bezpośrednia konkurencja Nintendo znacznie się zmieniła. Po posmakowaniu z Sony w czasach ERA N64, Nintendo było teraz przeciwko drugiemu gigantowi technologicznemu w Microsoft. Rywalizacja o sprawność technologiczną nie miała już większego sensu.
Coś musiało się zmienić – i ta zmiana nastąpiła w postaci Wii.
Kiedyś niesławnie opisany jako „dwa gameCubes i trochę taśmy klejącej”Wii nie był ważnym postępem w stosunku do swojego poprzednika pod względem tego, jak gry wyglądały lub działały. Podczas gdy Xbox 360 reklamował hity takie jak Halo 3a PS3 pokazywał wizualizacje nowej generacji Opór I MotorstormWii został zdefiniowany przez Sport Wiiw których postacie wyglądały jak jajka i nawet nie miały ramion. A jednak gra, która była powiązana z konsolą wszędzie oprócz Japonii, stała się jedną z najlepiej sprzedających się gier wszechczasów ze względu na to, jak grała, a nie tak wyglądała.
Ta zmiana nastąpiła z powodu tego, co Nintendo nazwał strategią „Blue Ocean”. Pomysł polegał na tym, że rosnąca złożoność technologiczna gier w rzeczywistości je tworzyła mniej atrakcyjne dla wielu konsumentów. Przeszliśmy długą drogę od prostoty, aby Mario uciekała i skakać w oryginale Super Mario Bros. Samo spojrzenie na kontroler GameCube może być dla wielu przytłaczające. Jako były prezydent Nintendo of America Reggile Fils-Aime napisał w 2007 roku„Podczas gdy zagorzały gracze niezawodnie zareagowali na ciągle wyrównaną technologię i złożoność, te same atrybuty konsekwentnie oderwały potencjalnych graczy z całkowitego rynku, zwężając konsumentów w mniejszą niszę”.
Oznaczało to, że najlepszą ścieżką dla Nintendo było wyjście z technologicznego wyścigu zbrojeń i znalezienie sposobu na poszerzenie rynku. Dla Wii była to konsola ze specyfikacjami, które były wystarczająco dobre, aby uruchamiać nowoczesne gry 3D, ale gdzie skupiono się na jego wrażliwym ruchu kontrolerze, który uczynił gier bardziej intuicyjnym do gry, tak jak z tym Sport Wii. To nastąpiło Nintendo DS, to przenośne wprowadzone sterowanie ekranem dotykowym, zanim smartfony były wszechobecne. Oba były ogromnymi hitami: Wii sprzedało ponad 100 milionów sztuk, podczas gdy DS osiągnął 150 milionów. I obaj udowodnili, że specyfikacje są niewielkim problemem – jeśli w ogóle są problemem – dla większości konsumentów, ponieważ przekroczyli mocniejszych konkurentów pod względem sprzedaży. (Przepraszam, Vita.)
Znalezienie właściwego kierunku konsoli nie zawsze jest łatwe, o czym świadczy Wii U, który był nieudaną wczesną próbą połączenia światowych konsol domowych i przenośnych gier. Ale odsuwając się od specyfikacji i grafiki, aby skupić się na doświadczeniu graczy, Nintendo nie tylko wyrzeźbiło dla siebie miejsce, ale jest to prawdopodobnie tak udane, jak kiedykolwiek w czasach, gdy branża gier wideo zmaga się z wieloma frontami.
Przełącznik jest czystym wyrazem tej filozofii. Jest to niedopełniony tablet, który podwaja się jako konsola domowa, i pomimo walki z mocnymi placystationami, Xboxes i rozwijającym się dziedziną przenośnych komputerów, jest na dobrej drodze Najlepiej sprzedający się sprzęt Nintendo w historii (I może nawet przewyższyć rekord ustawiony przez PS2). Jego skromne kotlety techniczne są przyćmione przez prostą przesłankę – możesz zabrać ze sobą gry w dowolnym miejscu – jednocześnie pozwalając Nintendo na opracowanie wielu gier w bardziej zrównoważony sposób niż jego konkurenci, którzy zmagają się z ogromnymi rosnącymi kosztami serwisu na żywo i hitów.
Dlatego Nintendo nie wypowiedział ani jednej specyfikacji, ujawniając Switch 2 – ponieważ nie są w to chodzi. Cokolwiek zasila następne urządzenie firmy, będzie w większości wystarczająco dobre dla następnego otwartego świata Zeldaale specyfikacje nie muszą być szczegółowe w Długie wideo, które używa słów takich jak Upscaling i Teraflops. Te szczegóły nadchodzą, Oczywiścieale są drugorzędne do podstawowego pomysłu: będzie to jak twój stary przełącznik, tylko lepiej. Nie potrzebujesz specyfikacji, aby to przejść.