Tylko 15% organizacji ma jasno określone i dobrze rozumiana strategia sztucznej inteligencji badania przeprowadzone przez Mesh-AI wykazały, że głównymi wyzwaniami technicznymi związanymi z przyjęciem sztucznej inteligencji są niska jakość danych (40%) i dostępność (38%).
Na podstawie odpowiedzi 200 liderów biznesu ta firma konsultingowa IT sprawdziła, co organizacje faktycznie robią ze sztuczną inteligencją i, co być może ważniejsze, czego nie robią.
Mesh-AI odkryło, że przedsiębiorstwa mają różny stopień znajomości koncepcji sztucznej inteligencji i różny poziom dojrzałości, jeśli chodzi o wdrażanie. Kilka ma już wyspecjalizowane zespoły, inne zaś współpracują z kilkoma rozproszonymi ekspertami. Mesh-AI odkryło, że niektóre organizacje dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuczną inteligencją i nie są jeszcze zaznajomione z podstawowymi koncepcjami i zasadami.
Badanie wykazało, że pierwszym zastosowaniem sztucznej inteligencji jest usprawnienie istniejących procesów biznesowych i relacji z klientami. Te ulepszenia procesów oparte na sztucznej inteligencji są zwykle wprowadzane, zanim przedsiębiorstwa zaczną wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia nowej wartości biznesowej i generowania nowych przychodów, np. Produkty obsługujące sztuczną inteligencję które wykorzystują przetwarzanie w czasie rzeczywistym, głęboką personalizację i dynamiczną analizę opartą na wielu źródłach danych, w tym na stronach trzecich.
Badanie wykazało, że pomimo znaczenia AI w modelu biznesowym wśród 90% przedsiębiorstw jedynie jedna czwarta ankietowanych liderów IT jest „bardzo” lub „bardzo” zaznajomiona z podstawowymi koncepcjami, zasadami, standardami i praktykami. Okazało się, że zdecydowana większość (75%) ma co najmniej „umiarkowaną” wiedzę, 6% „całkowicie” nieznaną, a tylko 7% „bardzo” zaznajomioną z danym tematem.
„W naszym badaniu największą barierą w przyjęciu sztucznej inteligencji było określenie, w jaki sposób zastosować rozwiązania AI do problemów biznesowych, na co wskazało 22% respondentów, a o 7% więcej niż regulacje i zgodność” – autorzy raportu Mesh-AI Stan AI w przedsiębiorstwie napisano raport.
Mesh-AI uważa, że odzwierciedla to lukę w zrozumieniu, które domeny i działy biznesowe mogą najbardziej skorzystać na sztucznej inteligencji oraz w jaki sposób ją wdrożyć, którą można znaleźć w tak wielu organizacjach. Według Mesh-AI bez tego połączenia projekty AI zostaną oddzielone od celów biznesowych, a tworzenie wartości będzie ograniczone, zamieniając sztuczną inteligencję w odizolowany projekt, a nie zdolność organizacyjną.
Michael Chalmers, dyrektor generalny Mesh-AI, powiedział: „Przedsiębiorstwa najwyraźniej dostrzegają wartość sztucznej inteligencji w swoim modelu biznesowym, a potencjalne korzyści są dobrze znane. W rezultacie w całym świecie przedsiębiorstw istnieje silne pragnienie wykorzystania tej technologii. Jednak nasze badanie pokazuje, że większość nie odkryła jeszcze w pełni, jak przyjąć sztuczną inteligencję w sposób strategiczny, a ponadto brakuje ogólnego zrozumienia koncepcji technicznych sztucznej inteligencji”.
Chociaż sztuczna inteligencja z pewnością ma potencjał do generowania wyników biznesowych, Chalmers zalecił, aby organizacje najpierw opracowały solidną strategię sztucznej inteligencji, która będzie wyraźnie powiązana z szerszymi celami biznesowymi i zapewni odpowiednie podstawy danych. Takie podejście, zdaniem Chalmersa, jest niezbędne, jeśli firmy chcą zastosować technologię AI do skutecznego rozwiązywania problemów biznesowych.