Niewiele organizacji ma jasną strategię dotyczącą sztucznej inteligencji


Tylko 15% organizacji ma jasno określone i dobrze rozumiana strategia sztucznej inteligencji badania przeprowadzone przez Mesh-AI wykazały, że głównymi wyzwaniami technicznymi związanymi z przyjęciem sztucznej inteligencji są niska jakość danych (40%) i dostępność (38%).

Na podstawie odpowiedzi 200 liderów biznesu ta firma konsultingowa IT sprawdziła, co organizacje faktycznie robią ze sztuczną inteligencją i, co być może ważniejsze, czego nie robią.

Mesh-AI odkryło, że przedsiębiorstwa mają różny stopień znajomości koncepcji sztucznej inteligencji i różny poziom dojrzałości, jeśli chodzi o wdrażanie. Kilka ma już wyspecjalizowane zespoły, inne zaś współpracują z kilkoma rozproszonymi ekspertami. Mesh-AI odkryło, że niektóre organizacje dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuczną inteligencją i nie są jeszcze zaznajomione z podstawowymi koncepcjami i zasadami.

Badanie wykazało, że pierwszym zastosowaniem sztucznej inteligencji jest usprawnienie istniejących procesów biznesowych i relacji z klientami. Te ulepszenia procesów oparte na sztucznej inteligencji są zwykle wprowadzane, zanim przedsiębiorstwa zaczną wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia nowej wartości biznesowej i generowania nowych przychodów, np. Produkty obsługujące sztuczną inteligencję które wykorzystują przetwarzanie w czasie rzeczywistym, głęboką personalizację i dynamiczną analizę opartą na wielu źródłach danych, w tym na stronach trzecich.

Badanie wykazało, że pomimo znaczenia AI w modelu biznesowym wśród 90% przedsiębiorstw jedynie jedna czwarta ankietowanych liderów IT jest „bardzo” lub „bardzo” zaznajomiona z podstawowymi koncepcjami, zasadami, standardami i praktykami. Okazało się, że zdecydowana większość (75%) ma co najmniej „umiarkowaną” wiedzę, 6% „całkowicie” nieznaną, a tylko 7% „bardzo” zaznajomioną z danym tematem.

„W naszym badaniu największą barierą w przyjęciu sztucznej inteligencji było określenie, w jaki sposób zastosować rozwiązania AI do problemów biznesowych, na co wskazało 22% respondentów, a o 7% więcej niż regulacje i zgodność” – autorzy raportu Mesh-AI Stan AI w przedsiębiorstwie napisano raport.

Reklama

Mesh-AI uważa, że ​​odzwierciedla to lukę w zrozumieniu, które domeny i działy biznesowe mogą najbardziej skorzystać na sztucznej inteligencji oraz w jaki sposób ją wdrożyć, którą można znaleźć w tak wielu organizacjach. Według Mesh-AI bez tego połączenia projekty AI zostaną oddzielone od celów biznesowych, a tworzenie wartości będzie ograniczone, zamieniając sztuczną inteligencję w odizolowany projekt, a nie zdolność organizacyjną.

Michael Chalmers, dyrektor generalny Mesh-AI, powiedział: „Przedsiębiorstwa najwyraźniej dostrzegają wartość sztucznej inteligencji w swoim modelu biznesowym, a potencjalne korzyści są dobrze znane. W rezultacie w całym świecie przedsiębiorstw istnieje silne pragnienie wykorzystania tej technologii. Jednak nasze badanie pokazuje, że większość nie odkryła jeszcze w pełni, jak przyjąć sztuczną inteligencję w sposób strategiczny, a ponadto brakuje ogólnego zrozumienia koncepcji technicznych sztucznej inteligencji”.

Chociaż sztuczna inteligencja z pewnością ma potencjał do generowania wyników biznesowych, Chalmers zalecił, aby organizacje najpierw opracowały solidną strategię sztucznej inteligencji, która będzie wyraźnie powiązana z szerszymi celami biznesowymi i zapewni odpowiednie podstawy danych. Takie podejście, zdaniem Chalmersa, jest niezbędne, jeśli firmy chcą zastosować technologię AI do skutecznego rozwiązywania problemów biznesowych.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Skandal w urzędzie pocztowym: dochodzenie policji Met ma zasięg ogólnokrajowy

Metropolitan Police potwierdziła, że ​​wszczyna ogólnokrajowe dochodzenie w sprawie skandalu związanego z pocztą, chociaż może minąć co najmniej dwa lata, zanim jakiekolwiek osoby...

Podcast Apple @ Work: MSP skłaniają się ku Apple

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...

Vinpower ogłasza ulepszoną ładowarkę iXCharger, oferującą ładowanie 140 W i 2 TB przestrzeni dyskowej

Vinpower, Inc., dzięki strategicznemu sojuszowi z Phihong Technology, wracają do laboratorium, udoskonalając wielokrotnie nagradzaną i długo oczekiwaną wersję iXCharger 65 W, która jest...
Advertisment