General Motors zdecydował się wyprodukować około 2021 pełnowymiarowych pickupów bez określonego modułu zarządzania paliwem z powodu ciągłego niedoboru mikroczipów. W rezultacie te ciężarówki będą miały około jednej mili na galon gazu, co oznacza, że spalą więcej paliwa, aby przejechać tę samą odległość, uwalniając więcej emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Dotyczy to modeli wyposażonych w 5,3-litrowy silnik EcoTec3 V8 firmy GM (w tym wersje z sześciobiegową lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów). Reuters, który jako pierwszy poinformował o decyzji. Obejmuje to popularny Chevy Silverado i GMC Sierra.
Moduł ten zasila chronione znakiem towarowym systemy „Active Fuel Management” lub „Dynamic Fuel Management” promowane przez GM w tych ciężarówkach, które dezaktywują niektóre cylindry silnika, aby zwiększyć oszczędność paliwa. Rzecznik firmy powiedział Reuters że decyzja wpłynie na średnie zużycie paliwa całej floty GM, ale nie będzie miała „dużego wpływu”.
GM zdecydował się produkować ciężarówki bez modułu paliwowego, aby nie wpływać na produkcję. Ford ogłosił wcześniej na krótko zmniejszał moc swojego niezwykle popularnego przetwornika F-150 w wyniku braku chipów. Producenci samochodów borykają się z niedostatkiem półprzewodników po części dlatego, że początkowo obniżyli swoje prognozy dotyczące tego, ile będą potrzebować, gdy sprzedaż po raz pierwszy uderzyła w zeszłym roku na wczesnych etapach pandemii. Wzrost popytu elektronika użytkowa tylko zwiększyła niedobór.