Oto jak to działa. Począwszy od dzisiejszej aktualizacji, algorytm Niantic będzie analizował obiekty ze świata rzeczywistego uchwycone w grze za pomocą aparatu w telefonie, a następnie konwertuje te obiekty na słowa, które będą analizowane przez duży model językowy (LLM) — w tym przypadku dostosowaną wersję Program Meta Lama 2.
Dodatkowo każdy zwierzak, zwany Dots, będzie miał swój profil osobowości – który jest podobny do różnych natur pokemonów – również przekazywany do LLM. Oliwin następnie zapyta LLM, w jaki sposób kropka o określonym typie osobowości będzie wchodzić w interakcję z otaczającymi ją obiektami. Odpowiedzią będzie odpowiedź Kropek w grze.
Według Niantic wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwi grze większe wykorzystanie rzadko wykorzystywanych zasobów animacji, do których twórcy mieli trudności z zaprogramowaniem ich wykorzystania. „Dzięki nowemu systemowi wykorzystującemu generatywną sztuczną inteligencję animacje te są teraz częścią znacznie większej liczby możliwych reakcji” Niantic poinformował w swoim komunikacie prasowym.
Ogólnie rzecz biorąc, Niantic ma nadzieję, że zastosowanie sztucznej inteligencji sprawi, że zwierzęta domowe będą chętniej odwiedzane Oliwin bardziej realistyczny — ale miejmy nadzieję, że nie zbyt jak żywy. Jest tylko tyle kocich wymiocin, które chcę posprzątać w ciągu jednego dnia.