Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Dróg i Ruchu Drogowego (NHTSA) obecnie prowadzi śledztwo (pdf) dwie oddzielne awarie pasów bezpieczeństwa niezwiązane z wypadkami, które wystąpiły w nowszych pojazdach Tesla Model X (przez Wiadomości NBC).
Biuro ds. Badania Usterek (ODI) NHTSA odnotowuje dwie skargi właścicieli Modelu X, którzy twierdzą, że ich przednie pasy bezpieczeństwa nie pozostają połączone z napinaczem kotwicy pasa bezpieczeństwa. Obaj właściciele poinformowali, że separacja nastąpiła podczas jazdy ich SUV-ami Model X z lat modelowych 2022 i 2023. Śledczy piszą, że „oba pojazdy zostały dostarczone właścicielom z niedostatecznie podłączonymi łącznikami kotwicznymi”.
NHTSA po raz pierwszy wszczęła dochodzenie 24 marca i twierdzi, że problem może dotyczyć około 50 000 pojazdów Model X. Agencja twierdzi, że w obu przypadkach „brak połączenia” wystąpił w miejscu, w którym kotwica styka się z napinaczem, ponieważ „nie zostały one prawidłowo połączone podczas montażu” i zostały sklejone tylko przez pasowanie cierne. Rozdzielenie nastąpiło, gdy „siła wywierana na łącznik pokonała opór pasowania ciernego, gdy pojazdy były w ruchu”.
Tesla musiała w zeszłym roku wydać inny komunikat dotyczący pasów bezpieczeństwa, aby rozwiązać ten problem dotyczy ponad 24 000 pojazdów Model 3. Miały one miejsce z powodu niezwiązanych z tym wizyt w centrach serwisowych, podczas których technicy nie zmontowali prawidłowo kotwicy tylnego siedzenia.