Na początku tego tygodnia programiści z siedzibą w USA Rywale Marvela zaczął zgłaszać się do LinkedIn że zostali zwolnieni. Deweloperzy nie podali powodu zwolnień, które były szokiem dla społeczności gier z powodu oczywistego sukcesu rywali. Jednak w oświadczeniu The VergeNetase wyjaśnił, że powodem było usprawnienie organizacyjne.
„Niedawno podjęliśmy trudną decyzję o dostosowaniu Rywale Marvela„Struktura zespołu programistów z powodów organizacyjnych i optymalizacji wydajności rozwoju w grze”, napisał Alex Armor, przedstawiciel PR z NetEase Games. „Spowodowało to zmniejszenie zespołu projektowego z siedzibą w Seattle, która jest częścią większej globalnej funkcji projektowej wspierającej Rywale Marvela. ”
Oświadczenie kontynuowane przez uspokajające fanów, którzy się rozwijają Rywale kontynuowałby podstawową grupę programistów z siedzibą w Chinach. „Inwestujemy więcej, nie mniej, w ewolucję i rozwój tej gry”.
Według raportu w VentureBeat Chociaż usprawnienie organizacyjne nie daje pełnego obrazu tego, co się dzieje, a źródła twierdzą, że prawdziwym powodem zwolnień jest to, że kierownictwo NETEASE nie są już pewni w zagranicznych zespołach programistycznych. Sukces Czarny mit: Wukong najwyraźniej udowodnił, że hity mogą być tańsze i bliżej domu bez potrzeby drogich zagranicznych zespołów w Europie i Ameryce.
W oświadczeniu do VentureBeatNetease zaprzeczył twierdzeniom, że zamierza wycofać się z rozwoju zagranicznego i że zwolnienia w Seattle reprezentują jedynie niewielką część jego udziałów za granicą. „Nasze studia w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Japonii nadal działają i rozwijają swoje bieżące projekty gier”.
Netase odmówił szczegółowego opisu zwolnień w Seattle, które pojawiają się zaledwie dwa miesiące później Rywale Marvela Uruchomiono szybki sukces krytyczny i finansowy z raportami szacującymi, że w pierwszym miesiącu zebrał ponad 130 milionów dolarów przychodów.