NatWest Bank współpracuje z IBM w celu wykorzystania generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) w celu rozszerzenia możliwości swojego wirtualnego asystenta.
Technologia GenAI będzie wykorzystywana przez wirtualną asystentkę banku Corę, dzięki czemu będzie mogła przekazywać klientom więcej informacji w drodze rozmów z nimi.
NatWest wykorzystuje platformę danych IBM, a także technologię Watson AI giganta IT, aby stworzyć Cora+ w ramach obsługi klienta.
Bank określił to jako „cyfrowy konsjerż, który przekształca możliwości chatbota Cora w bardziej interaktywne i konwersacyjne doświadczenie, z korzyścią dla klienta”.
Według NatWest poprawi to dostępność i zapewni więcej interakcji międzyludzkich klientom chcącym porównać produkty i usługi lub próbującym znaleźć informacje na stronie internetowej banku.
Dzięki Cora+ wirtualny asystent będzie mógł uzyskać dostęp do informacji z bezpiecznych źródeł, do których wcześniej nie można było uzyskać dostępu za pośrednictwem samego czatu, takich jak produkty, usługi, informacje o banku i możliwościach kariery. Klienci mogą zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi w bardziej naturalnym, konwersacyjnym stylu, a także linki do żądanych informacji.
Wendy Redshaw, dyrektor ds. informacji cyfrowej w NatWest, powiedziała: „Opierając się na sukcesie Cory odniesionym w ciągu ostatnich pięciu lat, współpracujemy z takimi firmami jak IBM, aby wykorzystać najnowsze innowacje generatywnej sztucznej inteligencji, które pomogą sprawić, że Cora poczuje się jeszcze bardziej ludzka, a co najważniejsze, co najważniejsze, zaufanym, bezpiecznym i niezawodnym partnerem cyfrowym dla naszych klientów.
Zespół inżynierii klienta IBM ściśle współpracował z zespołami biznesowymi i technologicznymi NatWest przy współtworzeniu, testowaniu i walidacji.
John Duignan, dyrektor generalny globalnej branży usług finansowych w IBM, powiedział, że jeśli banki we właściwy sposób wdrożą generatywną sztuczną inteligencję, będzie to dobrze służyć im i ich klientom. „Dzięki odpowiednim poręczom i zarządzaniu zapewniającemu, że sztuczna inteligencja jest otwarta, zaufana i ukierunkowana, banki mogą dostarczać wzmacniającą propozycję wartości, umożliwiając jeszcze głębszy poziom lojalności klientów”.
Według najnowsze badania przeprowadzone przez Instytut Wartości Biznesowej IBMponad 40% liderów bankowości i rynków finansowych oczekuje, że GenAI, głębokie uczenie się i uczenie maszynowe pomogą w osiąganiu wyników finansowych w ciągu najbliższych trzech lat.
Talent, bezpieczeństwo i doświadczenie klienta to główne obszary, w których liderzy usług finansowych wykazywali zainteresowanie zastosowaniem GenAI. Ponad połowa (54%) stwierdziła, że zastosowanie tej technologii w celu poprawy obsługi klienta jest jednym z ich najwyższych priorytetów technologicznych, a 75% stwierdziło, że przewaga konkurencyjna przypadnie instytucjom, które korzystają z niej w najbardziej zaawansowany sposób.
A studia w Accenture z prawie 5000 kadry kierowniczej wyższego szczebla na całym świecie na początku tego roku, Kiedy atomy spotykają się z bitami: podstawy naszej nowej rzeczywistościujawniło, że 98% kadry kierowniczej wyższego szczebla wierzy, że sztuczna inteligencja pobudzi znaczną kreatywność i innowacyjność, a 95% stwierdziło, że zapoczątkuje nową erę inteligencji korporacyjnej.