Następnym pojazdem elektrycznym Hyundaia dla USA będzie Ioniq 9, solidny SUV z trzema rzędami siedzeń, który będzie produkowany w fabryce firmy w Georgii, ogłosili dyrektorzy Hyundaia podczas w tym tygodniu odbędzie się konferencja inwestorska.
To znak, że podczas gdy inni producenci samochodów wciąż wątpią w swoje inwestycje w pojazdy elektryczne z powodu słabnącego popytu, południowokoreański producent samochodów zamierza zwiększyć swój udział w rynku pojazdów typu plug-in, wprowadzając nowe pojazdy w popularnych segmentach.
Ioniq 9 będzie produkowany w tej samej fabryce Metaplant w Ellabel w stanie Georgia, w której firma wkrótce rozpocznie produkcję Ioniq 5. (Montaż pojazdów elektrycznych w USA, a nie w Korei Południowej, umożliwi uzyskanie federalnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 USD).
Hyundai zamierza zwiększyć swój udział w rynku pojazdów typu plug-in
Podczas konferencji prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Jae Hoon Chang powiedział, że wersja produkcyjna Ioniq 9 zostanie zaprezentowana na salonie samochodowym w Los Angeles pod koniec tego roku, według WewnątrzEV.
Hyundai powiedział również, że zwiększy udział hybryd w swojej ofercie, przyznając, że konsumenci w USA są obecnie bardziej skłonni kupować je niż pełne EV. Hyundai mówi, że rynek północnoamerykański w szczególności zmaga się z niedoborem hybryd, co zamierza naprawić.
Concept Seven reklamowano jako zdolny do naładowania od 10 do 80 procent w około 20 minut, z zasięgiem „ponad 300 mil”. Jednak podczas wydarzenia z okazji dnia inwestorów dyrektorzy Hyundaia mieli zbadać możliwość opracowania pojazdów elektrycznych o rozszerzonym zasięgu, czyli EREV, aby zapewnić jeszcze większy zasięg. Niektóre EREV, takie jak BMW i3 i Chevy Volt, wykorzystują małe silniki benzynowe do ładowania akumulatora, ale nie do obsługi silników.
Dyrektorzy Hyundaia teoretyzowali, że będą w stanie wyprodukować pojazdy EREV o zasięgu ponad 900 km, czyli 560 mil, po pełnym naładowaniu, zgodnie z wewnątrzEV.
Seven to jeden z największych konceptów, jakie widzieliśmy od południowokoreańskiego producenta samochodów, z rozstawem osi wynoszącym 10,5 stopy, co jest dłużej niż w przypadku Cadillac Escalade. Ekstrawysoka osłona chłodnicy również zdecydowanie umieszcza tę koncepcję w obozie „niebezpiecznie dużych” pojazdów, do których zalicza się Escalade i inne duże SUV-y i ciężarówki.