Następna konsola Xbox firmy Microsoft, która pojawi się w 2028 r., przewiduje przetwarzanie hybrydowe


Nowa bezdyskowa konsola Xbox Series X firmy Microsoft Jest daleko z jedynej wiadomości, która właśnie wyciekła z FTC przeciwko Microsoftowi sprawa. Dokumenty mogą również ujawnić dalekosiężne plany Microsoftu na rok 2028, dzięki którym firma wierzyła, że ​​może osiągnąć „pełną konwergencję” swojej platformy do gier w chmurze i sprzętu fizycznego w celu dostarczania „gier hybrydowych w chmurze”.

„Nasza wizja: opracować hybrydową platformę gier nowej generacji, zdolną do wykorzystania połączonej mocy klienta i chmury, aby zapewnić głębszą immersję i zupełnie nową klasę wrażeń z gier”.

„Nasza wizja: opracować hybrydową platformę gier nowej generacji, zdolną do wykorzystania połączonej mocy klienta i chmury”
Zdjęcie: Dokumenty FTC przeciwko Microsoft

To są słowa po prostu jeden slajd z prezentacji, która wyciekła, zatytułowanej „Następna generacja gier w Microsoft”, która wydaje się być dokumentem prezentacyjnym z maja 2022 r. całkowicie poświęconym temu pomysłowi.

Firma wyobraziła sobie, że grasz w te gry, korzystając jednocześnie z połączonej mocy gadżetu za mniej niż 99 dolarów – prawdopodobnie urządzenia przenośnego – i platformy xCloud.

Zdjęcie: Dokumenty FTC przeciwko Microsoft

Reklama

Ten pomysł jest mi znany, bo za nim opowiadałem się w czerwcu 2021 r., wskazując, jak Microsoft miał wyjątkową okazję do tworzenia gier na taką skalę od sprzętu natywnego po chmurę.

Jest to coś, czego Microsoft już w pewnym sensie próbował, oferując fotorealistyczną scenerię Symulator lotu Microsoftu przesyłając strumieniowo te dane z 2-petabajtowej chmury zamiast z konsoli Xbox lub komputera, na którym działa większość gier. Ale najlepszym przykładem jest nadal demo Amazon z 2014 r. — gdzie Władca Pierścieni-esque armie tak naprawdę nie żyją na twoim urządzeniu, to tylko balista działa lokalnie, dzięki czemu możesz poczuć tę responsywność.

Obecnie w tych dokumentach Microsoft nazywa tę koncepcję „spójnymi obliczeniami hybrydowymi” — „architekturą od chmury do krawędzi obejmującą krzem, grafikę i system operacyjny, umożliwiającą wszechobecną zabawę”.

Jeśli to się dzieje, może już się dziać. Zespół zasugerował, że do pierwszego kwartału będzie musiał nawiązać współpracę z AMD w zakresie krzemu W tym roku aby zablokować firmową grafikę Navi 5 — dla porównania, jesteśmy teraz tylko na Navi 3 — a także potencjalnie przejąć rdzenie procesora Zen 6 firmy. (Rozważa się także Arm.)

Microsoft podejrzewał, że będzie potrzebował także NPU (koprocesora AI uczącego się maszynowo), aby zapewnić szeroką gamę korzyści, w tym superrozdzielczość, kompensację opóźnień, interpolację liczby klatek na sekundę i nie tylko — patrz poniżej.

Zdjęcie: Dokumenty FTC przeciwko Microsoft

Dokumenty obejmują cały potencjalny plan działania dotyczący technologii, zgodnie z którym projektowanie sprzętu rozpoczęłoby się w 2024 r., pierwsze zestawy deweloperskie miały pojawić się w 2027 r., a pierwsze gry w chmurze hybrydowej byłyby produkowane w latach 2024–2026.

Zdjęcie: Dokumenty FTC przeciwko Microsoft

Ale wcześniej, jak wynika z innego slajdu, firma musiała podjąć kilka kluczowych decyzji dotyczących tego krzemu, dostosować się do budowy cienkiego systemu operacyjnego do uruchamiania lokalnych części gier w chmurze, określić, które zespoły będą odpowiedzialne i jaki sprzęt zbuduje iść z tym. Bardzo możliwe, że nic takiego się nie wydarzyło, tak jak Microsoft porzucił „dedykowane SKU xCloud” zamiast tego na rzecz współpracy z innymi dostawcami.

Według dokumentów, które wyciekły, propozycja wydaje się być efektem poważnej, toczącej się rozmowy pomiędzy najwyższym kierownictwem Microsoftu, w tym dyrektorem generalnym Satyą Nadellą, szefem Xbox Philem Spencerem, liderem urządzeń i systemów operacyjnych Windows Panosem Panayem, xCloud CVP Kareemem Choudhrym i nie tylko.

„Budujemy 4 typy komputerów: (1) wszystko w chmurze, (2) hybrydowy Xbox, (3) hybrydowy Windows i (4) hybrydowy HoloLens” – napisał Nadella, zgodnie z wiodącymi dokumentami. „Musimy zgromadzić w firmie talenty systemowe, aby stworzyć ujednoliconą wizję”.

„Nie możemy przechodzić od wielkiego pomysłu do wielkiego pomysłu. Potrzebujemy jednego wielkiego pomysłu, który zjednoczy firmę” – napisał.

Microsoft w coraz większym stopniu postrzega granie w chmurze jako ważne.

W 2021 roku Microsoft zatrudnił Kim Swift, byłego dyrektora ds. projektowania Google Stadia, najbardziej znanego z gier Valve Portal, zbudować nowy zespół skupiony na grach natywnych w chmurze, ale nie jest jasne, czy ma to coś wspólnego z tą inicjatywą. Sony zatrudniło także Jade Raymond z dala od wraku Stadii, a jej studio pracuje nad technologią gier w chmurze przed premierą prawdopodobny nowy nacisk na gry w chmurze Sony.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Tesla wprowadza na rynek chiński zaktualizowany Model Y, zachowując tę ​​samą cenę początkową

Chińskie ramię Tesli zostało ogłoszone w Wpis na WeChacie W niedzielę rano wypuścił nowy Model Y z ulepszeniami konstrukcyjnymi i wydajnościowymi, które utrzymują...

Zagrajmy w Heat: Pedal to the Metal w najnowszym odcinku Overboard

Istnieje wiele gier planszowych ze świetnymi motywami i wiele gier planszowych ze świetną mechaniką, ale rzadko zdarza się, aby gra łączyła...

Every movie and show coming to Netflix in October

Even with Netflix’s recommendation algorithm serving you new movies, new TV shows, and original programming tailored to your viewing habits, the...
Advertisment