ZA Grand Theft Auto Online wentylator o pseudonimie t0st wysłał dochodzenie w niesławnie powolne ładowanie gry na PC, z rozwiązaniem, które poprawiło sytuację nawet o 70 proc. Wygląda na to, że Rockstar zwracał na siebie uwagę: firma tak potwierdzone do PC Gamer że poprawka t0st jest uzasadniona i będzie implementować ich sugestie w przyszłej aktualizacji gry.
„Po dokładnym zbadaniu możemy potwierdzić, że gracz t0st faktycznie ujawnił aspekt kodu gry związany z czasem ładowania wersji PC GTA Online które można by poprawić ”- skomentowała firma PC Gamer. „W wyniku tych dochodzeń wprowadziliśmy pewne zmiany, które zostaną zaimplementowane w najbliższej aktualizacji tytułu”.
Zgodnie ze szczegółowym postem t0st wyjaśnienie problemu i jego rozwiązanie, po raz pierwszy zmotywowali się do zbadania problemu, gdy zauważyli, że uruchomienie trybu online zajęło im prawie sześć razy dłużej GTA niż w trybie fabularnym.
Po zapoznaniu się z kodem GTA Online po uruchomieniu t0st ustalił, że głównym wąskim gardłem było przetwarzanie przez procesor jednowątkowy pliku o wielkości 10 MB, który wydaje się zawierać listę wszystkich przedmiotów, które można kupić za walutę w grze. Rozwiązanie jest dwojakie: skraca to czas GTA Online do sprawdzenia tej listy i zapewnia znacznie bardziej wydajną metodę sprawdzania duplikatów za pomocą tabeli skrótów. Łącznie poprawki T0sta pozwoliły skrócić czas ładowania z około sześciu minut do niecałych dwóch minut na maszynie testowej, co oznacza poprawę o około 70 procent.
Rockstar nie powiedział, kiedy będzie wdrażać aktualizacje T0st do gry, ale GTA Online fani sfrustrowani długimi czasami ładowania powinni mieć nadzieję, że wkrótce zobaczą jakąś ulgę.