Największą przygodę Zeldy stworzyła firma Capcom


W 2001 roku gry Zelda nie mogły być lepsze. The Legend of Zelda: Maska Majory ukazał się rok wcześniej i był piękną, melancholijną kontynuacją Okaryna Czasu — oszałamiający debiut serii w 3D, który również od razu został uznany za jedną z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Nintendo po raz kolejny przetarło nowy szlak dzięki uznanej serii przygodowych fantasy. Przyszłość gier była tutaj i nie było oglądania się wstecz.

W 2023 roku Polygon rozpoczyna projekt Zeldaton. Dołącz do nas w naszej podróży przez serię The Legend of Zelda, od oryginalnej gry z 1986 roku do premiery The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom i nie tylko.

Z wyjątkiem tego, że był. W tym roku niezwykle popularna gra Nintendo Game Boy Color otrzyma parę nowych gier Zelda, podążając za falą zapoczątkowaną przez poprzedników Nintendo 64. Legenda Zeldy: Wyrocznia Wieków I The Legend of Zelda: Wyrocznia pór roku nazwano „przygodą zbyt wielką na jedną grę” i, zaskakując wszystkich, dotrzymali tej obietnicy.

Wyrocznia Wieków I Wyrocznia pór roku były nowatorskie z kilku powodów, z których najważniejszym był fakt, że były to pierwsze gry z serii, które nie zostały stworzone przez Nintendo. Opracowany przez firmę Capcom (która również będzie produkować wspaniały Czapka Minish), bliźniak Wyrocznia gry zrobione po wcześniejszym wejściu na Game Boy Przebudzenie Linka, z identycznymi zasobami graficznymi i elementami sterującymi – z wyjątkiem koloru. Choć gry były wizualnie podobne do tych, które fani Zeldy widzieli wcześniej na Game Boyu, gdy tylko gracze się w nie zagłębili, były pełne nowych pomysłów.

Obie gry rozpoczynają się w ten sam sposób: Link, wezwany przez Triforce do odległej świątyni, zostaje w magiczny sposób przeniesiony do nowej krainy. Który ląd zależy od gry: Wyrocznia pór roku rozgrywa się w Holodrum i Wyrocznia Wieków w Labrynnie. Każda gra koncentruje się wokół tytułowych Wyroczni, Nayru in Wieczność i Din w pory rokuktórzy następnie zostają porwani przez złoczyńcę z danej gry, pogrążając ich krainę w chaosie.

Od tego momentu gry znacznie się od siebie różnią. pory roku skupia się bardziej na akcji, a jego główna mechanika skupia się na Różdżce Pór Roku, magicznej lasce, która pozwala Linkowi zmienić obecną porę roku w Holodrum, odkrywając tajemnice lub otwierając nowe ścieżki w zależności od zmian na mapie (Jezioro, na przykład może zamarznąć zimą, umożliwiając Linkowi przeprawę.).

Reklama

Wyrocznia Wieków koncentruje się bardziej na łamigłówkach, z sztuczką przypominającą podróż w czasie Chrono wyzwalacz, choć ma bardziej lokalny zasięg. Używając Harfy Wieków, Link może podróżować tam i z powrotem pomiędzy przeszłością i teraźniejszością Labrynny, która jest przedstawiona na dwóch odrębnych mapach. Działania Linka w przeszłości mogą zmienić mapę w teraźniejszości, a szczegóły w teraźniejszości mogą dać graczowi wskazówki, jak poruszać się w przeszłości.

The Wyrocznia Gry będące całkowicie odrębnymi przygodami były wówczas nowością i nadal nią są. Większość bliźniaczych wydań – w przypadku nielicznych franczyz, które je tworzą – nadal opiera się na modelu Pokémon, w którym gra jest w dużej mierze taka sama, a drobne różnice urozmaicają każdą wersję. (T Losy Emblematu Ognia trio jest chlubnym wyjątkiem.) Wyrocznia Wieków I pory roku to nie były tylko dwie kompletne gry; połączyli siły, aby stworzyć jedną wielką przygodę. Ukończenie jednej zapewniłoby graczowi hasło umożliwiające wejście do drugiej, co odblokowałoby dodatkowy akt ujawniający, że wydarzenia z obu gier zostały zaaranżowane przez tajemniczego złoczyńcę znanego wieloletnim fanom.

Grafika promocyjna Nintendo dla The Legend of Zelda: Oracle of Ages, przedstawiająca Linka z harfą i innymi postaciami w tle

Obraz: Nintendo

Wyrocznia Wieków I Wyrocznia pór roku sprawiło, że 2D Zelda wydawała się naprawdę wspaniała w czasie, gdy przejście serii do 3D całkowicie zmieniło to, co wszyscy uważali za „duże” w grze, rozpoczynając nagłą zmianę trendów w projektowaniu gier od abstrakcji do wiarygodności. Game Boy Color jednak nie był w stanie tego zrobić, a zespół Capcom znalazł sposób, aby 2D Zelda sprawiała wrażenie równie dużej, ale wyjątkowo intymnej.

System haseł do gier Oracle nie tylko dodał kulminacyjny akt końcowy do duologii, ale był także sposobem na przesyłanie wybranych elementów tam i z powrotem; którakolwiek z dwóch gier, w które grałeś jako druga, zawierała dodatkowe szczegóły fabuły. Powiązania te były niewielkie, ale znaczące — wystąpiły Wieczność I pory roku Poczuj się jak w podróży, podczas której przechodzenie z jednej gry do drugiej i zabranie ze sobą małych fragmentów danych zapisanych w hasłach pozwoliło, aby podróż gier przeniosła się tak nieznacznie do prawdziwego świata.

W najlepsze gry Zelda gra się na ekranach, ale gracz doświadcza prawdziwego doświadczenia w umyśle. Budują w Twojej podświadomości królestwo fantasy, z postaciami i historiami przedstawionymi z żywym minimalizmem, zarówno konkretnym, jak i uniwersalnym. The Legend of Zelda jest prawdopodobnie najbliższą baśnią samą w sobie, a poszczególne wpisy odnoszą sukces, gdy gracz ma wrażenie, że zarówno pisze, jak i uczestniczy w jednej. Wyrocznia Wieków I Wyrocznia pór roku są wspaniałe, ponieważ pomysł Zeldy „za dużej na jedną grę” wskazywał na głębszy, podstawowy powód, dla którego gracze tak silnie łączą się z grami Zelda: są za duże na jedną grę każdy jedną grę, ale także na tyle małą, aby nigdy nie sprawiała wrażenia onieśmielającej. Można zatem powiedzieć, że są to rzadkie gry, które wydają się tak samo duże jak my.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Recenzja EcoFlow Glacier: lodówka, zamrażarka i kostkarka do lodu zasilana energią słoneczną

Nie wiem, komu potrzebna jest zasilana bateryjnie lodówka, zamrażarka i kostkarka do lodu na kółkach, które można ładować za pomocą panelu słonecznego, ale...

Sztuczna inteligencja Edge Copilot firmy Microsoft nie jest w stanie podsumować każdego filmu na YouTube

Dodano jedną funkcję do AI Copilot firmy Microsoft w przeglądarce Edge w tym tygodniu jest możliwość generowania streszczeń tekstowych filmów. Jednak funkcja...

UE osiąga wstępne porozumienie w sprawie ustawy o sztucznej inteligencji, torując drogę dla prawa

Po rundzie intensywnych negocjacji w tym tygodniu prawodawcy w Brukseli osiągnęli obecnie ok „porozumienie tymczasowe” w sprawie proponowanej przez Unię Europejską ustawy o...
Advertisment