Dla osób, które doświadczają intensywnych lęków lub fobii, noszenie tego ciężaru, gdziekolwiek się udasz, może wydawać się widmem czającym się za twoim ramieniem i prześladującym cię swoją ciągłą, utrzymującą się obecnością. Natura naszych lęków jest wyjątkowa dla każdego z nas, a przekazywanie tych głęboko osobistych emocji może być równie trudne, jak życie z nimi. Ale najnowsze rozszerzenie z Magia: Zgromadzenieo tematyce horroru Żałoba Zmierzchuma właśnie na celu: rzucić światło na ekran i ujawnić lęki, stresy i niepewności, które bohaterowie gry niosą ze sobą, gdy świat fikcji się rozpada.
„Dzięki tym kartom możesz poczuć szaleństwo, możesz je zobaczyć poprzez przechylenie karty” – powiedziała Nicki Pelletier, artystka zajmująca się produkcją Wizards of the Coast w wywiadzie dla Polygon.
Od czasu wprowadzenia Zabawa wzmacniająca w 2019 rokuprawie każdy kolejny Magia zestaw zawierał wybór kart, które zostały wydrukowane w sposób znany jako „wizytówka”. Są to karty, które mogą pojawiać się w zwykłych pakietach wzmacniających, ale służą jako alternatywne wersje kart, które gracze mogą znaleźć również w zwykłych pakietach wzmacniających. Magia projekt.
Kiedy po raz pierwszy pojawili się w 2019 r Tron Eldraine’a, pokazowe zabiegi wyglądały jak kapryśne książeczki z baśniami, które wywoływały wrażenie czytania starej bajki w ozdobnej księdze. Chociaż prezentacje każdego kolejnego zestawu były inne, celem zawsze było uchwycenie motywów zestawu i budowania świata za pomocą niezbadanych ekspresji artystycznych.
„Możesz otworzyć paczkę i natknąć się na coś, co nie wygląda jak nic innego w tej paczce, ale nadal należy do zestawu i tej paczki, znajduje się w niej i coś dla niej znaczy” – powiedziała Sarah Wassell, artystka dyrektor Wizards of the Coast. „To ekscytujące i inne uczucie, ale nadal jest całkowicie powiązane z każdym innym aspektem, który sprawia, że gra jest świetna”.
Żałoba Zmierzchu zawiera kilka pokazowych zabiegów w całym zestawie. Niektóre z wizytówek zastępują zwykłe Magia kadr z nieziemskim, neonowym telewizorem. Inna grupa kart podkreśla nowy typ stworzeń — duchy zwierząt zwane migotami — i sprawia, że przeskakują one przez połyskujące kształty złotego światła i odbijają się od karty.
Jednak ostatnia prezentacja, znana jako podwójna ekspozycja, jest szczególnie przykuwająca uwagę i wyjątkowo osobista dla bohaterów przedstawionych na kartach.
„Szukaliśmy sposobu, aby pokazać postacie i stworzenia na planie w uproszczonym stylu portretu, w jakiś sposób włączając silny wizualny element strachu i/lub psychologicznego horroru lub pokazując zarówno bohatera, jak i jego największy strach na tym samym obrazie.” Pelletier wyjaśnił w dokumentach udostępnionych firmie Polygon. „Pociągnęła nas technika podwójnej ekspozycji w fotografii filmowej, stosowana w fotografiach „duchowych” i fotografii artystycznej: dała nam ona możliwość połączenia dwóch obrazów w nowy obraz, stając się czymś więcej niż sumą jego poszczególnych części”.
Kiedy jako wizytówkę planu wybrano fotografie z podwójną ekspozycją i duchem, pojawiło się nowe wyzwanie. Ponieważ ten styl artystyczny miał się pojawić na Magia kart kolekcjonerskich, w jaki sposób artyści i projektanci mogliby zastosować stuletnie podejście polegające na wywoływaniu analogowych fotografii na cyfrowo renderowanych kartach kolekcjonerskich?
„Wiele testów wiąże się z tą sprawą… Szkoda, że nie mogę powiedzieć, że można to stwierdzić, patrząc na ekran, ale często drukuje się błyszczącą kartkę papieru i sprawdza, jakie to uczucie i jak wygląda osobiście” – powiedział Pelletier. „Mogę naliczyć osiem różnych specjalistycznych metod druku, które wypróbowaliśmy”.
Kontynuując eksperymenty, projektanci scenografii przyjrzeli się mechanice rzeczywistej fotografii i zbadali odwrócone obrazy, aby stworzyć coś, co wygląda jak negatyw filmowy. Przetestowali także atrament neonowy, aby uchwycić motyw retro-horroru z lat 80. z dodatkowym akcentem koloru.
Ostatecznie proces drukowania zarówno przetestował, jak i podważył niektóre z najbardziej ambitnych pomysłów projektantów, a także powiązanie tematyczne, jakie te karty miały łączyć z resztą zestawu. Ostatecznym celem kart z podwójną ekspozycją było opowiedzenie historii za pomocą dwóch obrazów ułożonych jeden na drugim, więc uchwycenie relacji między tymi obrazami miało kluczowe znaczenie dla przekazania graczom emocji kryjących się za kartami.
„Sposób, w jaki nakładają się na siebie oba obrazy, jest naprawdę kluczem do sukcesu końcowego obrazu” – wyjaśnił Wassell. „Jest para [cards] z ćmami i tam, gdzie wzór skrzydeł ćmy pokrywa się z twarzą postaci, może wiele zdziałać. Jeśli więc w tym momencie zdecydujesz się użyć neonu i podkreślić jeden obraz nad drugim, wzajemne oddziaływanie między tymi dwoma obrazami stanie się trudniejsze i ulegnie zmianie.
Dla projektantów i ilustratorów oznaczało to dużą świadomość nie tylko relacji między kontrastującymi kolorami, ale nawet gestaltu. W sztuce i psychologii gestalt opisuje nawyk znajdowania przez ludzi wzorców lub form w złożonych obrazach. W przypadku kart o podwójnej ekspozycji podkreśla wyzwanie, jakie stanowi wykorzystanie dwóch odrębnych elementów wizualnych w celu opowiedzenia zniuansowanej i emocjonalnej historii.
„Twój mózg rozumie, że to jeden plus jeden, ale odpowiedź brzmi trzy, ponieważ zrobiłeś coś więcej niż tylko połączenie dwóch rzeczy” – wyjaśnił Wassell. „W sposobie, w jaki wchodzą w interakcję, zaczyna się dziać trzecia rzecz i zaczynasz widzieć coś innego. To nie wygląda jak ćma z kobietą, zaczyna wyglądać jak kobieta z nakryciem głowy.”
Produkt końcowy wykorzystuje styl podwójnej ekspozycji na różnych kartach stworzeń w zestawie, w tym na bohaterach, złoczyńcach i niektórych z bardziej groźnych potworów czających się w korytarzach królestwa nawiedzonych domów, jakim jest Duskmourn. Jeśli masz szczęście i znajdziesz jedną z tych kart w zestawie uzupełniającym, nie wahaj się użyć ich w talii. Te okropności nie mogą cię skrzywdzić… prawdopodobnie.
Żałoba Zmierzchu trafi do sprzedaży w lokalnych sklepach z grami 27 września.
Ujawnienie: Ten artykuł jest oparty na Magic: The Gathering – Żar Zmierzchu wydarzenie odbyło się w siedzibie Wizards of the Coast w stanie Waszyngton. Firma Wizards zapewniła podróż i zakwaterowanie naszemu freelancerowi na potrzeby wydarzenia. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.