Amazon jest uruchomienie nowego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji to ma pomóc Ci wybrać, który produkt kupić. Teraz, gdy przeglądasz wiele podobnych przedmiotów w aplikacji Amazon lub na stronie mobilnej Amazon, może wyświetlić się przycisk „Pomóż mi podjąć decyzję”, który wybiera jeden za Ciebie na podstawie Twojej aktywności przeglądania, wyszukiwań, historii zakupów i preferencji.
Przykładowo Amazon podaje, że jeśli kupujesz nowy namiot kempingowy, jego narzędzie AI przedstawi sugestię na podstawie obejrzanych przez Ciebie namiotów i Twojej innej historii zakupów. Oznacza to, że może sugerować całoroczny namiot dla czterech osób, jeśli wcześniej przeglądałeś śpiwory dla dorosłych i dzieci na niskie temperatury lub kupiłeś dziecięce buty turystyczne.
Przycisk „Pomóż mi podjąć decyzję” jest udostępniany milionom użytkowników w USA. Pojawi się w prawym górnym rogu aplikacji Amazon Shopping lub w przeglądarce mobilnej, gdy obejrzysz kilka podobnych przedmiotów. Naciśnij go, a Amazon wyświetli rekomendację wraz z podsumowaniem, dlaczego wybrał dany produkt. Możesz także sprawdzić niedrogą „wybór budżetu” wybraną przez narzędzie, a także droższą „opcję aktualizacji”.
