Zgodnie z informacjami o wydaniu nowa aktualizacja dodaje obsługę NVIDIA DLSS z DLSS Super rozdzielczości, głębokie uczenie się antyaliasingu (DLAA), Nvidia Reflex Low Latency i generowanie ramek DLSS. Aktualizacja naprawia także kilka problemów z wydajnością i stabilnością, w tym poprawki wielu problemów i wycieków związanych z pamięcią, dodatkowe optymalizacje GPU, które przydadzą się kartom graficznym wyższej klasy, oraz ulepszenia modelu wątków renderowania, które powinny poprawić wykorzystanie procesora w wyższych systemy końcowe. Aktualizacja zawiera także różne ulepszenia stabilności i wydajności.
Informacje o wydaniu zawierają także poprawki problemów związanych z nowymi opcjami suwaka FOV, poprawkę problemu z okluzją otoczenia w rozdzielczościach ultraszerokokątnych oraz optymalizacje wstępnej kompilacji shaderów. Jeśli chodzi o rozgrywkę, aktualizacja dodaje możliwość jedzenia jedzenia umieszczonego w świecie, dostosowuje ustawienia ukrywania się, naprawia problemy z niestabilnymi ruchami myszy i naprawia różne inne problemy z rozgrywką. Wprowadzono także kilka poprawek związanych z zadaniami, które można sprawdzić w pełnych informacjach o wydaniu poniżej.
NAJWAŻNIEJSZE AKTUALIZACJA
OBSŁUGA NVIDIA DLSS
- Ta aktualizacja wprowadza obsługę Nvidia DLSS dla naszych odtwarzaczy PC. Kompatybilne karty graficzne Nvidia mogą teraz korzystać z technologii DLSS Super Definition, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), Nvidia Reflex Low Latency i generowania ramek DLSS. Uwaga: gdy aktywne jest generowanie ramek DLSS, należy wyłączyć VSync, aby zobaczyć korzyści. Pracujemy nad automatycznym dostosowaniem tego ustawienia w przyszłej aktualizacji.
NIECH JEDZĄ!
- Na popularne prośby dodaliśmy możliwość spożywania jedzenia i napojów po znalezieniu ich w otoczeniu. Możesz cieszyć się tymi kawałkami od razu lub zachować je na później. Wybór nalezy do ciebie.
POPRAWKI I ULEPSZENIA
WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
- Rozwiązano wiele problemów i wycieków związanych z pamięcią.
- [PC Only] Dodaj pewne optymalizacje wydajności GPU, które będą miały większy wpływ na karty z wyższej półki.
- [PC Only] Ulepszony model wątków renderera, poprawiający wykorzystanie procesora, szczególnie w systemach wyższej klasy.
- Różne ulepszenia stabilności i wydajności.
ROZGRYWKA
- Dodano możliwość jedzenia jedzenia umieszczonego na świecie
- Dostosowano ukrywanie się, aby było nieco bardziej wybaczające.
- Naprawiono błąd powodujący, że głowa Andreji pozostawała trwale zakryta.
- Naprawiono błąd, który mógł uniemożliwiać graczom strzelanie z broni.
- Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy NPC nie nosili ubrań.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego trwające już wyzwania umiejętności mogły przestać się rozwijać po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
- Naprawiono błąd, który mógł tymczasowo uniemożliwiać otwarcie ekwipunku lub zapisanie po wejściu do Unity.
- PC: Naprawiono błąd powodujący nierówne ruchy myszy.
- Naprawiono rzadki błąd, który mógł powodować utratę statku macierzystego.
- Naprawiono błąd powodujący brak technika obsługi statku.
GRAFIKA
- Rozwiązano problem z wyświetlaniem okluzji otoczenia w ultraszerokokątnych rozdzielczościach.
- Zoptymalizowana początkowa kompilacja modułu cieniującego występująca podczas uruchamiania.
- Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu Ustawienia wyświetlacza.
- Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system ją obsługuje. (Tylko Xbox i Windows 11).
- Zajęto się wieloma materiałami, które w pewnych warunkach mogły czasami prezentować niezamierzony wzór.
- Naprawiono różne problemy wizualne związane z nowymi opcjami suwaka FOV.
- Poprawiono wygląd oczu postaci z tłumu.
- Naprawiono szereg drobnych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.
ZADANIA
- Wszystko, co można kupić za pieniądze: Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove.
- Strefa Wybuchu: Naprawiono błąd, przez który twarde skały, które muszą zostać usunięte przez graczy, nie pojawiały się na ziemi Ngodupa Tate’a.
- Echa przeszłości: Naprawiono błąd, przez który czasami nie można było dotrzeć do Królowej Grylloby podczas realizacji celu „Zabezpiecz zatokę promu”.
- Eye of the Storm: Naprawiono błąd, w wyniku którego postęp zadań gracza mógł zostać zablokowany z powodu braku monitu o dokowanie.
- Grunt Work: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp mógł wydawać się zablokowany, jeśli „Supra et Ultra” został ukończony podczas powrotu do Loży w trakcie „Wysokiej ceny do zapłaty”.
- Żadnych nagłych ruchów: Naprawiono błąd, który mógł uniemożliwiać ponowne otwarcie drzwi wejściowych do statku Scow.
- Operacja Starseed: Naprawiono błąd, przez który czasami nie było klucza potrzebnego do wyjścia z obiektu.
- Sabotaż: Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli znaleźć Davida Barrona.
- Krótkowzroczność: Naprawiono błąd, przez który gracze rzadko tracili kontrolę podczas rozmowy z Władimirem.
- Serce Marsa: Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom wydobycie „Serce Marsa”.