Lato się ociepla, mimo że sprzedaż biletów się schładza. Zamiast tego wolisz zostać w domu i obejrzeć film w ten weekend, prawda?
Co miesiąc wybieramy w serwisie Netflix kilka thrillerów, które najlepiej pasują do tej pory roku. Być może istnieje powiązanie z nowym wydaniem. Może to dobry widok na lato. Może to nowość na Netfliksie. A może po prostu jest tak dobrze.
W tym miesiącu mamy do wyboru nowy film o rekinie, thriller komediowy nowy w serwisie Netflix oraz wyjątkowy thriller Liama Neesona twórcy Gambit królowej I Panie Spade.
Wybór redaktora: Spacer wśród nagrobków
Dyrektor: Scotta Franka
Rzucać: Liama Neesona, Dana Stevensa i Boyda Holbrooka
Ten mroczny neo-noir jest jasnym punktem w schyłku kariery Liama Neesona, który zwraca się ku akcji i thrillerom skupiającym się na akcji. Gra emerytowanego detektywa nowojorskiej policji, który obecnie pracuje jako prywatny detektyw. Kiedy zostaje zatrudniony do zbadania sprawy brutalnego morderstwa, zostaje wciągnięty w ciemną sieć przestępczości i spisku.
Jest to oparty na powieści Lawrence’a Blocka rzadki pojazd akcji (lub towarzyszący jej) Neesona, który faktycznie pozwala nominowanemu do Oscara aktorowi wykazać się umiejętnościami aktorskimi. Matt Scudder grany przez Neesona jest zmartwiony, ale zdeterminowany… i naprawdę nie chcesz z nim zadzierać. Dodaj do tego atrakcyjną obsadę drugoplanową, w skład której wchodzą Dan Stevens, Boyd Holbrook i David Harbour, a otrzymasz unowocześniony powrót do filmu detektywistycznego.
Jest kilka powodów Spacer wśród nagrobków jest istotne w tym roku: dyrektor Scott Frank (Gambit królowej) niedawno nawiązał współpracę z Clive’em Owenem przy kolejnym powrocie PI w programie AMC Plus Panie Spade. Frank jest także współautorem Loganaco, jak sądzę, jest ponownie istotne Deadpoola i Wolverine’a za rogiem. To było lato Dana Stevensa z Abigail, Godzilla x Kong: Nowe imperiumI Kukułka wszystkie wyjdą w tym roku.
Ostrzeżenie dotyczące treści: ten film częściowo dotyczy przemocy seksualnej i bezpośrednio porusza ten temat. —Pete’a Volka
Prosta przysługa
Dyrektor: Pawła Feiga
Rzucać: Blake Lively, Anna Kendrick i Henry Golding
Prosta przysługa to w każdym uncji pysznej komedii thrillerowej, której pragniesz i nie tylko. Pomaga to, że film wie – i kocha – czym jest. Samotna mama i vlogerka Stephanie (Anna Kendrick) nawiązują niespodziewaną przyjaźń z niezwykle fajną i stylową Emily (Blake Lively), po czym Emily nagle znika. To brzmi jak każda papkowata tajemnica, ale Prosta przysługa ma w sobie śmiech i pewną nutę, której te historie nie mają. W miarę jak Stephanie zaczyna coraz bardziej interesować się mężem Emily, Seanem (Henry Golding), po jej zniknięciu, fabuła filmu owija wokół swoich bohaterów w sposób, w jaki Królik Bugs i Kaczor Daffy zostają przywiązani do słupa. Rezultatem jest zabawny, efektowny thriller opowiadający o tajemniczym morderstwie, ze świetnymi kostiumami (Świetnie kostiumy) i żółć wykraczającą daleko poza jej okleinę. —Zosza Millman
Pod Paryżem
Dyrektor: Generał Xavier
Rzucać: Bérénice Bejo, Nassim Lyes, Léa Léviant
Bez wątpienia jest to najlepszy thriller na tej liście, który zaczyna się od cytatu „na podstawie Karola Darwina”. A dla tych, którzy mają ochotę na dreszczyk i chłód dobrego filmu o rekinach, Pod Paryżem (z Okaleczenie! reżyser Xavier Gens) z pewnością zadowoli — choć budowa zajmuje trochę czasu. Trzy lata po utracie drużyny w wyniku ataku rekina Sophia (Bérénice Bejo) wyjechała do Paryża, aby odzyskać siły. Jednak kłopoty, niczym rekin w Sekwanie, podążają za jej domem i zagrażają dobrobytowi miasta.
Jeśli myślisz, No cóż, ile kłopotów może naprawdę sprawić rekin w Sekwanie? — Pod Paryżem chętnie Ci to wyjaśni. Delikatnie zrównoważony jako film, który traktuje zagrożenie na tyle poważnie, by pomóc ci wiwatować, gdy rekin majestatycznie wyskakuje z wody z paryżaninem w szczękach, Pod Paryżem to platoniczny ideał oglądania rekinów przedostających się przez serce miasta miłości. —ZM