Najlepsza podklasa Łotra, atuty i przewodnik po budowie BG3


Baldurs Gate 3 ma 12 klas do wyboru podczas tworzenia swojej postaci. The Łobuz specjalizuje się w ukrywaniu się i eliminowaniu celów z dystansu i z bliska.

Łotrzykowie to zwinni łowcy, którzy mijają się z celem, eliminując swoich wrogów. Aby to zrobić, będą potrzebować Zręcznośćktóry jest również ich głównym wynikiem umiejętności.

Nie ma jednej najlepszej klasy Wrota Baldura 3, a gra daje tyle samo możliwości twórczego rozwiązywania problemów, co w przypadku uderzania pięścią. Znalezienie najlepszej klasy tak naprawdę sprowadza się do tego, jak chcesz grać. Nawet grając solo, nadal będziesz zarządzać resztą swojej drużyny, więc będziesz mógł eksperymentować z wieloma klasami jednocześnie.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o klasie Łotrzyka w Wrota Baldura 3i dowiedz się wszystkiego o najlepszych podklasach Łotrzyka, wyczynach i budowie.


Czy Rogue jest dla ciebie najlepszą klasą w BG3?

Reklama

Zdjęcie: Larian Studios przez Polygon

Łotrzykowie to po prostu naprawdę fajna klasa. W walce bezpośredniej nie zadają tak dużych obrażeń, jak klasy walczące w zwarciu, takie jak Wojownicy, czy nawet klasy rzucające, takie jak Czarownicy. Łotrzykowie mają jednak atak z ukrycia, który zadaje dodatkowe obrażenia, gdy tylko mają przewagę w ataku. A to oznacza, że ​​jeśli masz (lub stworzysz) okazję, Łotrzykowie mogą zadać duże obrażenia. Sztuka polega na umieszczeniu siebie i swoich sojuszników w pozycjach zapewniających tę przewagę — na przykład posiadanie sojuszników w promieniu 1,5 metra, kontrolowanie wzniesień lub pozostawanie w ukryciu.

A to oznacza, że ​​Łotrzykowie muszą trochę zaznajomić się z zasadami poruszania się i działaniem przewagi, zanim będą mogli w pełni wykorzystać tę klasę. Może nie są to najlepsze zajęcia dla początkujących, ale są świetnymi zajęciami, gdy zasady stają się dla ciebie bardziej zrozumiałe.


Cechy klasy Łotrzyka

Punktów obrażeń

  • Uderz w kostkę — 1k8
  • Punkty Życia na 1. poziomie — 8 + twój modyfikator Kondycji
  • Punkty życia na wyższych poziomach — 5 + twój modyfikator Kondycji za każdy poziom łotrzyka po 1. poziomie

działania

Łotrzykowie mogą występować Ukradkowe ataki z walki wręcz i z dystansu. Ataki z ukrycia pozwolą ci zadać dodatkowe obrażenia wrogowi, przeciwko któremu masz przewagę. Sprawdzi się również, jeśli masz sojusznika w promieniu 1,5 m od celu i nie masz wady.

Biegłości

  • Bronie — Broń prosta, kusze ręczne, długie miecze, rapiery, krótkie miecze
  • Zbroja – Lekka zbroja
  • Umiejętności — Wybierz cztery spośród akrobatyki, lekkoatletyki, oszustwa, wnikliwości, zastraszania, śledztwa, percepcji, występów, perswazji, sztuczek ręki i skradania się
  • Rzuty obronne — Zręczność, inteligencja

Podklasy nieuczciwe

Łotrzyk ma w sumie trzy podklasy, które są odblokowywane na trzecim poziomie. Podklasy Łotrzyków podążają za Twoim podejściem do walki i preferowanymi technikami.

Złodziej

Złodzieje różnią się nieco od typowego przestępcy kradnącego torebki, ponieważ są zawodowymi poszukiwaczami i poszukiwaczami skarbów. Wykorzystają swoją umiejętność skradania się i kradzieży, aby zdobyć wszystko, czego pragnie ich serce. Jako Złodziej zyskasz dwie funkcje podklas:

  • Szybkie ręce — Zyskaj dodatkową akcję bonusową.
  • Praca na drugim piętrze — Opanowałeś sztukę spadania i zyskujesz odporność na obrażenia od upadku.

Tajemny oszust

Arcane Tricksters używają magii, aby ulepszyć swoją zdolność do ukrywania się w cieniu. Używają magii ulepszeń i iluzji, aby zaskoczyć swoich przeciwników. Jako Arcane Trickster zyskasz mnóstwo sztuczek i zaklęć.

Sztuczki

Zyskasz Ręka Magaco pozwoli Ci stworzyć widmową rękę mogącą wchodzić w interakcję z obiektami, a także możesz wybrać dwie dodatkowe sztuczki z poniższej tabeli.

Baldur’s Gate 3 Tajemne sztuczki oszustów

Cantrip Opis
Cantrip Opis
Rozprysk kwasu Rzuć bańkę kwasu, która zadaje obrażenia każdemu trafionemu stworzeniu.
Strażnik Ostrzy Otrzymujesz tylko połowę obrażeń od ataków Tłuczących, Kłujących i Cięjących.
Chłód kości Nie pozwalaj celowi leczyć się do twojej następnej tury. Nieumarły cel otrzymuje niekorzyść w testach ataku.
Tańczące Światła Oświetl promień 9m.
Ognisty pocisk Rzuć odrobiną ognia.
Przyjaciele Zyskaj przewagę dzięki testom Charyzmy przeciwko niewrogim stworzeniom.
Światło Napełnij przedmiot aurą światła.
Drobna iluzja Stwórz iluzję, która zmusi pobliskie stworzenia do zbadania.
Trujący spray Wypuść obłok szkodliwego gazu.
Promień Mrozu Zmniejsz prędkość ruchu celu o 3 m.
Szokujące Uścisk Cel nie może używać reakcji. Zaklęcie to ma przewagę nad stworzeniami z metalową zbroją.
Prawdziwy Uderzenie Zdobądź przewagę przy następnym rzucie ataku.

Zaklęcia

Możesz wybrać dwa zaklęcia z poniższej tabeli.

Baldur’s Gate 3 Tajemne zaklęcia oszusta

Zaklęcie Opis
Zaklęcie Opis
Urok osoby Zaczaruj humanoida, aby uniemożliwić mu atak na ciebie. Otrzymujesz przewagę podczas testów Charyzmy w dialogu.
Kolor w sprayu Oślepia stworzenia do określonego progu HP.
Przebierz się W magiczny sposób zmień wszystkie aspekty swojego wyglądu.
Straszliwy śmiech Taszy Zostaw stworzenie skłonne do śmiechu, bez możliwości wstania.
Spać Wprowadź stworzenia w magiczny sen.

Oprócz dwóch zaklęć możesz wybrać jedno z listy zaklęć czarodzieja.

Zaklęcia czarodzieja Baldur’s Gate 3

Zaklęcie Opis
Zaklęcie Opis
Płonące dłonie Każdy łatwopalny cel otrzymuje 3-18 obrażeń od ognia.
Urok osoby Zaczaruj humanoida, aby uniemożliwić mu atak. Otrzymujesz przewagę podczas testów Charyzmy w dialogu.
Kula chromatyczna Ciskasz kulą, która zadaje 3-24 obrażeń od piorunów i prawdopodobnie tworzy powierzchnię przy uderzeniu. Alternatywnie wybierz inny rodzaj obrażeń.
Kolor w sprayu Oślepia stworzenia do łącznej liczby 33 punktów wytrzymałości.
Przebierz się W magiczny sposób zmień wszystkie aspekty swojego wyglądu.
Szybki odwrót Otrzymujesz Zryw natychmiast oraz jako akcję dodatkową w każdej swojej turze, aż do zakończenia tego czaru.
Fałszywe życie Zdobądź 7 tymczasowych punktów wytrzymałości.
Spadające piórko Ty i pobliscy sojusznicy zyskujecie odporność na obrażenia od upadku.
Znajdź znajomy Przyzwij znajomego, baśniowego ducha, który przybiera wybraną przez ciebie zwierzęcą postać.
Chmura mgły Chmura oślepia i mocno zaciemnia znajdujące się w niej istoty.
Smar Pokryj ziemię smarem, spowalniając znajdujące się w niej stworzenia i prawdopodobnie powodując ich upadek na ziemię.
Nóż do lodu Rzuć odłamek lodu, który zadaje 1-10 obrażeń kłutych. Wybucha i zadaje 2-12 obrażeń od zimna każdemu w pobliżu. Pozostawia powierzchnię lodu.
Wzmocnij skok Potrójna odległość skoku stworzenia.
Długobieg Zwiększa prędkość ruchu stworzenia o 3 m.
Zbroja Maga Chroń cel przed atakami: zwiększ jego klasę pancerza do 13 + modyfikator ze Zręczności.
Magiczny pocisk Wystrzel 3 magiczne strzałki, każda zadająca 2-5 obrażeń od Mocy. Zawsze trafiali w cel.
Ochrona przed złem i dobrem Chroń sojusznika przed atakami i mocami aberracji, niebiańskich, żywiołaków, wróżek, diabłów i nieumarłych.
Promień choroby Prawdopodobnie zatruwa cel.
Tarcza Kiedy masz zostać trafiony przez wroga, zwiększ swoją klasę pancerza o 5. Nie otrzymujesz żadnych obrażeń od Magicznego Pocisku.
Spać Wprowadź stworzenia w magiczny sen. Wybierz cele o łącznej liczbie 24 punktów wytrzymałości.
Straszliwy śmiech Taszy Zostaw stworzenie skłonne do śmiechu, bez możliwości wstania.
Fala piorunów Uwolnij falę grzmiącej siły, która odpycha wszystkie stworzenia i przedmioty.
Czarownica Połącz się z celem za pomocą błyskawicy. Aktywując ją, zadajesz dodatkowe 1-12 obrażeń od błyskawic w każdej turze.

Morderca

Zabójcy doskonalą swój warsztat skutecznego eliminowania celów. Osoby spod archetypu Zabójcy to łowcy nagród, szpiedzy i najemni zabójcy. Zabójcy zyskują trzy cechy podklas:

  • Zabójca: Inicjatywa — Masz przewagę w rzutach ataku przeciwko stworzeniom, które nie wykonały jeszcze tury.
  • Zabójstwo: Zasadzka — Każdy udany Rzut Ataku przeciwko Zaskoczonemu stworzeniu jest Trafieniem Krytycznym.
  • Śmiałość zabójcy — Natychmiast przywracasz swoją akcję i akcję dodatkową na początku walki.

Najlepsza podklasa i kompilacja Rogue w BG3

Baldur's Gate 3 Duergar Dwarf w kreatorze postaci

Zdjęcie: Larian Studios przez Polygon

Wrota Baldura 3 rasy tak naprawdę nie mają żadnego bezpośredniego wpływu na twoją klasę, ale niektóre rasy i podrasy mają cechy, które dobrze sprawdzają się w przypadku niektórych klas, takie jak dodatkowy ruch lub biegłość w określonej broni. W przypadku Łotrzyków najlepiej skupić się na ruchu i uzupełnieniu listy umiejętności:

  • Leśne Elfy I Leśne półelfy zyskaj 5 dodatkowych stóp ruchu i uzyskaj biegłość w Stealth
  • Krasnoludy Duergarów może nie jest to najbardziej oczywisty wybór, ale uzyskują możliwość stania się niewidzialnymi na poziomie 5
  • Niziołki Lekkostope zyskać przewagę w testach Ukrycia
  • Głębokie Gnomy mają także przewagę w testach Ukrycia

Kiedy tworzysz i podnosisz poziom swojego Łotrzyka, Zręczność (zarówno w atakach, jak i w Ukryciu) jest twoją najważniejszą statystyką. Twój drugi najważniejszy rodzaj statystyk zależy od tego, jak grasz poza walką. Mądrość jest nieco lepsza ze względu na umiejętności takie jak Wnikliwość i Percepcja (która jest dobra do wykrywania pułapek).

To powiedziawszy, Charyzma świetnie nadaje się do umiejętności takich jak Oszustwo i Perswazja. Lub, jeśli zdecydujesz się na podklasę Arcane Trickster (więcej o tym za chwilę), Inteligencja to twoja umiejętność rzucania zaklęć. Ustaw Zręczność jako najwyższą statystykę, a (prawdopodobnie) Mądrość jako drugą najwyższą.

Podklasę Łotra wybierzesz na poziomie 3. Złodziej jest najłatwiejszy do zrozumienia i wykorzystania. Otrzymasz dodatkową akcję bonusową (świetną do wycofania się i ucieczki) oraz zmniejszysz obrażenia od upadku.


Najlepsze wyczyny Łotrzyka w BG3

Co cztery poziomy będziesz mieć możliwość zwiększenia swoich statystyk lub wybrania wyczynu. Wyczyny to specjalne talenty, które dodają cechy Twojej postaci. Jeśli jesteś zadowolony ze swoich statystyk i zaczniesz zdobywać wyczyny, Łotrzykowie mogą skorzystać z:

  • Ekspert od kuszy. Kiedy wykonujesz ataki z kuszy w zasięgu walki wręcz, Rzuty Ataku nie mają wady. Twój Przeszywający Strzał zadaje także Ziejące Rany dwa razy dłużej.
  • Dungeon Delver. Zyskujesz przewagę w testach percepcji wykonywanych w celu wykrycia ukrytych obiektów oraz w rzutach obronnych wykonywanych w celu uniknięcia pułapek lub przeciwstawienia się im. Zyskujesz odporność na obrażenia zadawane przez pułapki.
  • mobilny. Twoja prędkość ruchu wzrasta, a trudny teren nie spowalnia Cię podczas Doskoku. Jeśli poruszysz się po wykonaniu ataku wręcz, nie prowokujesz Ataków Okazyjnych u swojego celu.
  • Strzelec wyborowy. Twoje ataki bronią dystansową nie podlegają karom zgodnie z zasadami High Ground. Ataki bronią dystansową przy użyciu broni, w której jesteś biegły, mają karę -5 do ich Rzutu Ataku, ale zadają dodatkowe 10 obrażeń.

Więcej informacji na temat zajęć w Wrota Baldura 3zapoznaj się z naszymi przeglądami na temat Barbarzyńca, Bard, Duchowny, druid, Wojownik, Mnich, Paladyn, Leśniczy, Czarownik, CzarodziejI Czarodziej zajęcia. Jeśli masz problem z wyborem, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat od jakiej klasy zacząć.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wywiady na temat bezpieczeństwa: Cyberbezpieczeństwo polega na skutecznym zarządzaniu ryzykiem

Dobry strategia bezpieczeństwa cybernetycznego powinno zawsze zaczynać się od określenia, jakie ryzyko firma jest skłonna tolerować, a w realizację tego zadania menedżer ds....

Asustor przedstawia NAS Drivestor 2 Lite

Asustor przedstawia serwer NAS dla każdego — Drivestor 2 Lite. Drivestor 2 Lite i Drivestor Pro Gen 2 wykorzystują wydajne czterordzeniowe procesory...

Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich firm

Zyxel Networks, lider w dostarczaniu bezpiecznych rozwiązań sieciowych w chmurze opartych na sztucznej inteligencji, wypuścił punkt dostępowy (AP) NWA130BE - BE11000 Wi-Fi 7...
Advertisment