Pomocnicy w Podróżnik Octopata 0 są najbardziej zbliżone do wezwania, jakie posiadasz. Są to istoty, które po wezwaniu pojawiają się na polu bitwy, aby ci pomóc. Różnica polega na tym, że zamiast przyzywać starożytnego smoka, wzywasz zwykłego żołnierza, który swoim mieczem tnie wrogów, lub babcię, która może cię uzdrowić mocą miłości.
O ile możliwość wykorzystania pomocników i przywołania ich do walki jest dostępna od początku rozgrywki, o tyle ich rekrutacja – i znalezienie tych dobrych – to prawdziwe wyzwanie. Samodzielne wyszukiwanie jest świetną zabawą, ale przygotowaliśmy poniższą listę najlepsi pomocnicy w Podróżnik Octopata 0, abyś wiedział, gdzie szukać, gdy potrzebujesz silnego pomocnika.
Jak działają pomocnicy w Octopath Traveler 0
Istnieje cała gama pomocników Podróżnik Octopata 0ale możesz mieć przy sobie maksymalnie pięć. Ograniczona liczba zmusza Cię do wybrania tych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojej drużyny, rekompensując to, czego Ci brakuje lub ulepszając to, co już masz.
Być może brakuje ci stałego leczenia, co sprawia, że posiadanie pomocnika, który może zapewnić efekt leczenia rozłożony w czasie, jest świetną opcją. Z drugiej strony możesz mieć pewność, że wzmacniasz odpowiednią postać, aby trafić wroga po przełamaniu jego tarczy. W tym scenariuszu najlepszym rozwiązaniem jest przywołanie pomocnika, który zwiększa obrażenia fizyczne lub żywiołowe.
Aby dodać pomocnika do swojej puli, musisz znaleźć NPC i użyć go jedna z trzech Akcji Ścieżki, która umożliwia ich rekrutację: „Rekrutuj”, „zatrudnij” i „zaimponuj”. Chociaż wynik jest taki sam, proces obejmujący każde z tych działań jest inny. „Rekrut” pozwala na zrekrutowanie pomocnika, jeśli pomyślnie przejdziesz test perswazji, natomiast „Zatrudnienie” wymaga zapłaty pieniędzy za korzystanie z usług postaci. Wreszcie „zaimponowanie” powoduje, że walczysz z postacią. Jeśli wygrasz bitwę, pomogą ci.
Pomimo tego, jak użyteczny i potężny jest pomocnik, musisz zachować ostrożność, kiedy go przywołujesz. Pomocnika możesz użyć tylko ograniczoną liczbę razyktóre różni się w zależności od pomocnika, oraz istnieje również ograniczenie liczby wezwań, które możesz wykonać w jednej walce. Gdy użyjesz pomocnika maksymalną liczbę razy, odejdzie on, ale możesz go zrekrutować ponownie. Jeśli chcesz, możesz zwiększyć liczbę pomocników, których możesz mieć przy sobie, liczbę razy, w których możesz skorzystać z pomocnika, oraz limit przywoływania na walkę, rozwijając swoje miasto i odblokowując Kościół.
Najlepsi pomocnicy w Octopath Traveler 0
Aby dać Ci szeroki obraz tego, co jest możliwe w zależności od etapu, na którym się znajdujesz, podzieliliśmy poniższą listę na najlepszych pomocników we wczesnej, środkowej i późnej fazie gry. Celem jest przedstawienie pomocników, którzy mogą być przydatni niezależnie od składu drużyny. W grze są inni wspaniali pomocnicy, ale ich wybranie jest raczej decyzją sytuacyjną (np. możesz potrzebować pomocnika zdolnego zadać określony rodzaj obrażeń od żywiołów).
Najlepsi pomocnicy na początku gry
Na początku Podróżnik Octopata 0jest zbyt wiele aspektów do ustalenia priorytetami — od budowania postaci po rozpoczęcie odbudowy Wishvale — więc nie będziesz miał dość pieniędzy, aby przez cały czas zatrudniać pomocników, a twoje postacie nie będą wystarczająco silne, aby walczyć z pomocnikami, których znajdziesz w początkowych miastach. Dlatego warto skupić się na rekrutacji pomocników, która jest bezpłatna — wystarczy przejść test perswazji. Ogólnie rzecz biorąc, chcesz także mieć pomocników, którzy będą mogli wykorzystać słabości wrogów, aby przełamać ich tarcze i cię wyleczyć.
Oto najlepsi pomocnicy na początku gry:
|
Nazwa |
Lokalizacja |
Umiejętność |
Używa |
Typ |
|---|---|---|---|---|
|
Barman z ulicy Głównej |
Valore – tawerna na głównym bulwarze |
Odświeżenie – zapewnia sojusznikowi regenerację HP na 3 tury |
4 |
Walczyć |
|
Wspanialy Człowiek |
Valore – na południe od głównego bulwaru |
Kojący Szept – Przywraca HP całego pierwszego lub całego tylnego rzędu |
3 |
Rekrut |
|
Młody człowiek z Emberglow |
Valore – rynek (po Mistrzu Mocy rozdz. 3) |
Barrage – zadaj obrażenia z łuku losowym wrogom 3 razy |
3 |
Rekrut |
|
Opiekunka dziewczynki |
Emberglow – drugi dom po prawej stronie mapy |
Pierwsza pomoc – znacznie przywraca HP sojusznikowi |
4 |
Walczyć |
|
Minstrel wychwalający bohaterów |
Emberglow – tawerna |
Werset zaklęcia – podnieś Elem. Atak. sojusznika na 3 tury |
4 |
Rekrut |
|
Wejście Strażnika Żołnierza |
Teatropolis – przy wejściu |
Stab – zadaje wrogowi obrażenia od sztyletu przez 3 tury |
4 |
Rekrut |
|
Uziemiony arystokrata |
Theatropolis – wejście do amfiteatru |
Szlachetna służba – Przywróć HP całego pierwszego lub całego tylnego rzędu |
2 |
Piętno |
Najlepsi pomocnicy w środkowej fazie gry
Gdy dojdziesz do środkowej części gry, spotkania stają się coraz trudniejsze, głównie dlatego, że jest więcej wrogów, którzy mogą nakładać szkodliwe efekty i wzmacniać się. Jednakże powinieneś mieć solidny skład drużyny z silnymi postaciami, które mogą naprawdę mocno uderzyć, jeśli wszystko skonfigurujesz poprawnie. Aby uniknąć marnowania tury na wzmacnianie drużyny, jedną z najlepszych opcji jest posiadanie pomocników, którzy mogą albo zwiększyć twoje obrażenia, albo zmniejszyć odporność wrogów.
Poniżej znajdziesz najlepszych pomocników w środkowej fazie gry:
|
Nazwa |
Lokalizacja |
Umiejętność |
Używa |
Typ |
|---|---|---|---|---|
|
Terroryzowane Szkarłatne Skrzydło |
Żar Żar – po wschodniej stronie mapy |
Pancerz Żrący – niższy poziom Fizyczny. def. wroga na 3 tury |
4 |
Wynajmować |
|
Kobieta posiadająca wiedzę o męstwie |
Emberglow – dom obok sklepu z przedmiotami |
Spirit Corrosive – niższa odporność na żywioły. wroga na 3 tury |
4 |
Wynajmować |
|
Podróżnik z Teatropolis |
Emberglow – tawerna |
Inspirująca Śliwka – znacznie przywraca SP sojusznika |
3 |
Wynajmować |
|
Bibliotekarz czytający powieści |
Teatropolis – biblioteka |
Mindrot – dolny Elem. Atak. wroga na 3 tury |
4 |
Rekrut |
|
Strażnik stolicy |
Cragspear – wejście |
Spirited Slash – zadaje wrogowi duże obrażenia mieczem |
4 |
Piętno |
|
Strażnik slumsów |
Cragspear – niedaleko wyjścia do slumsów |
Mass Mindrot – dolny Elem. Atakuj wszystkich wrogów przez 3 tury |
3 |
Wynajmować |
|
Zapalony naprawca |
Shepherd Rocks – niedaleko wejścia |
Właściwa konserwacja – zwiększa fizyczną i żywiołową defensywę całego pierwszego lub tylnego rzędu na 3 tury |
2 |
Rekrut |
|
Czujna babcia |
Flamesgrace – niedaleko tawerny |
Energiczny marsz – zwiększ prędkość całego pierwszego lub tylnego rzędu na 3 tury |
2 |
Rekrut |
|
Kobieta nowa w mieście |
Flamesgrace – przed tawerną |
Codzienne wskazówki – podnieś Elem. Atak. sojusznika na 3 tury |
4 |
Wynajmować |
|
Kłótliwy mężczyzna |
Victors Hollow – niedaleko wejścia na arenę |
Potrójne pęknięcie – zadaj wrogowi obrażenia sztyletem 3 razy, obniż punkty tarczy niezależnie od słabych punktów celu |
2 |
Piętno |
|
Broker informacji |
Victors Hollow – w dół po schodach w obszarze Old Quarters |
Słyszysz to ode mnie – odkryj 3 słabe punkty wszystkich wrogów. |
2 |
Wynajmować |
Najlepsi pomocnicy w późnej fazie gry
Wymienieni poniżej pomocnicy zostali wybrani w jednym celu: pomóc szybciej zabić wrogów. Oczywiście pomocnicy wspierający są nadal wspaniali i powinieneś mieć jednego lub dwóch zdolnych do zwiększenia zadawanych obrażeń. Mimo to na tym etapie wrogowie mają zbyt wiele punktów życia, dlatego kluczowa jest maksymalizacja obrażeń podczas krótkich okresów podatności na ataki po przełamaniu ich tarczy.
Większość imion na tej liście wymaga zrobienia na nich wrażenia, a niektóre zawierają potężne znaki na poziomie 60.
|
Nazwa |
Lokalizacja |
Umiejętność |
Używa |
Typ |
|---|---|---|---|---|
|
Mistrz książek |
Teatropolis – biblioteka |
Potrójne uderzenie – zadaj wrogowi ogromne obrażenia tomu 3 razy |
2 |
Piętno |
|
Energiczna Stara Kobieta |
Rippletide – dom na prawo od sklepu z bronią |
Potężny Cios – zadaj wrogowi ogromne obrażenia z broni drzewcowej 3 razy |
2 |
Piętno |
|
Potężny żebrak |
Cragspear – slumsy |
Double Killer Bee – Zadaj duże obrażenia sztyletem wszystkim wrogom 2 razy |
2 |
Piętno |
|
Straż Miejska |
Clearbrook – niedaleko wejścia |
Crush and Grind – zadaje wrogowi ogromne obrażenia toporem |
4 |
Piętno |
|
Odblaskowa babcia |
Clearbrook – cmentarz |
Potężne Uderzenie – zadaj wrogowi duże obrażenia laski 3 razy |
2 |
Piętno |
|
Wytrwały najemnik |
Parasolka – po wschodniej stronie miasta |
Wzmocnij Krytyczny – podnieś Kryt. całego przedniego rzędu lub całego tylnego rzędu przez 3 tury |
3 |
Piętno |
|
Tancerz Sandcat |
Parasolka – górna lewa strona miasta |
Taniec Piaskowego Kota – zadaj ogromne obrażenia wachlarzowe wszystkim wrogom 3 razy |
2 |
Piętno |
|
Uprzejmy Stary Człowieku |
Parasolka – wejście |
Godly Thrust – zadaje wrogowi ogromne obrażenia z włóczni |
3 |
Piętno |
|
Rozmowna Stara Kobieta |
Shepherd Rocks – prawa strona na środkowym poziomie |
Konserwacja broni – podnieś Phy. Atk., Elem. Atk. i Kryt. całego przedniego i tylnego rzędu przez 3 tury |
2 |
Piętno |
|
Były wojownik |
Pasterskie Skały – obok fontanny na placu zamkowym |
Trice Blade – Zadaj ogromne obrażenia mieczem wszystkim wrogom 3 razy |
2 |
Piętno |
|
Mamroczący Coger |
Flamesgrace – na lewo od tawerny |
Ultimate Arcanum – zadaj ogromne obrażenia inne niż żywioły wszystkim wrogom 3 razy |
2 |
Rekrut |
|
Mont d’Or |
Victors Hollow – niedaleko wejścia do obszaru Old Quarters |
Nieustępliwe Uderzenie – zadaje wrogowi krytyczne obrażenia włócznią i podnosi Kryt. całego pierwszego rzędu na 2 tury |
2 |
Piętno |
|
Stary opowiadacz |
Victors Hollow – w północnej części Starej Dzielnicy |
Starożytny Grzmot – zadaj ogromne obrażenia od błyskawic 5 razy losowym wrogom i zyskaj szansę na zadanie paraliżu na 3 tury. |
2 |
Rekrut |

