Media społecznościowe są pełne niekończącej się podaży ludzi sprzedających rzeczy, od próby Shein, po suplementy zdrowotne i miejsca docelowe gadżetów. Marketing influencer zakłócił tradycyjne reklamy, tworząc sprzedawców armii salonu pompujących treści, które mają na celu zachęcić nieznajomych – a wizja firm technologicznych dla przyszłości obejmuje większą automatyzację.
Tiktok ogłosił dziś, że dodaje nowe możliwości do Symphony, platformy AI AI AI wystrzelony W 2024 r. Funkcje wykraczają poza generowanie podstawowych filmów i obrazów – zamiast tego nowe wyjście systemu naśladuje to, co widzowie są przyzwyczajeni od osób wpływających na ludzi. Firma twierdzi, że reklamodawcy będą mogli przesyłać obrazy, dostarczać monit tekstowy i generować filmy z wirtualnymi awatarami trzymającymi produkty, wypróbowanie i modelowanie odzieży oraz wyświetlanie aplikacji marki na ekranie telefonu. Niektóre funkcje już dostępne dla użytkowników Tiktok – jak tworzenie filmu z zdjęcia – będą teraz dostępne dla reklamodawców.
Creep AI w branży influencer jest stałym rozwojem: reklamodawcy mają już możliwość użycia postacie syntetyczne (Czasami przypominający prawdziwych ludzi) robienie takich rzeczy, jak czytanie skryptów w celu promowania marek i produktów. Ten nowy zestaw funkcji przynosi interaktywność, a wirtualne awatary zasadniczo działają jak osoby wpływające na ludzkie, stosując i modelowanie produktów. Lub reklamodawcy, apel jest mieszanką procesów automatyzacji i obniżki kosztów – awatar AI nie może wymagać określonych stawek lub warunków w umowie, a marka może wygenerować niekończącą się ilość treści bez rejestrowania każdego filmu osobno. Narzędzia AI są również używane docelowi członków odbiorcówGeneruj pomysły na treść i Dub Audio w różne języki. Niektórzy reklamodawcy są poruszanie się powoli z treścią generowaną przez AI lub są nawet wręcz odporne na nią. Ale rozszerzenie narzędzi AI ADS na Tiktok sygnalizuje, że platforma przynajmniej traktuje ją poważnie: po co dzielić się zarobkami Tiktok Shop z tysiąc losowych twórców, skoro można go zamiast tego uprawiać na kilku wirtualnych twarzach i ciałach?
W przypadku osób wpływających na ludzi potencjalne zagrożenie AI jest dwukrotnie: treści syntetyczne można zastosować zamiast pracy ludzkiej, a napływ filmów generowanych przez AI może obniżyć stawki dla wszystkich. Ale jak dotąd narzędzia AI w przestrzeni wpływowej znajdują się w dużej mierze za kulisami: twórcy treści twierdzą, że używają narzędzi AI Edytuj i planuj treść Lub znajdź oferty marki, nawet jako Firmy technologiczne nadal pchają Profile i postacie generowane przez AI. Sponsorowane przez AI sponsorowane filmy-zwłaszcza coś w rodzaju wypróbowania ubrań lub korzystania z aplikacji-znacznie rozszerzają granice treści wpływowych. Czy to naprawdę zalecenie produktu, jeśli jednostka próbująca cię sprzedać, nie istnieje? A jeśli wszystkie marki muszą promować coś, to ciało, co to znaczy dla osób wpływających na ludzi, że najtańsza, najszybsza ścieżka z najmniejszym oporem są platformy, na których polegają na ich dochodach?
Tiktok twierdzi, że wszystkie treści generowane za pomocą narzędzia ADS będą miały etykietę wskazującą ją jako wygenerowaną AI i że przejdzie „wiele rund przeglądu bezpieczeństwa”.