Na YouTube zapanował nowy rodzaj zaprzeczania zmianom klimatycznym


Według a raport opublikowany dzisiaj. Z kumulujące się katastrofy utrudniając zaprzeczanie zachodzącym zmianom klimatycznym, twórcy szerzący dezinformację skupili się na treściach skupiających się na czystej energii.

W przeszłości kanały dezinformacji dominowały treści fałszywie twierdzące, że zmiany klimatyczne albo nie zachodzą, albo nie są wynikiem spalania przez ludzi paliw kopalnych. Jak wynika z analizy organizacji non-profit Center for Countering Digital Hate (CCDH), tak już nie jest. Zamiast tego najczęstsze kłamstwa na temat zmian klimatycznych dotyczą obecnie zaprzeczania korzyściom płynącym z czystej energii, atakowania polityk mających na celu ograniczenie zanieczyszczeń powodowanych przez paliwa kopalne powodujących ogrzewanie planety oraz oczerniania naukowców i zwolenników, którzy nawołują do zmian.

Z raportu wynika, że ​​w 2023 r. tego rodzaju „nowe zaprzeczanie” stanowiło 70% treści zaprzeczających zmianom klimatu w YouTube w porównaniu z 35% w 2018 r. W dużej mierze skupiały się one na zwodniczych komunikatach, że „rozwiązania klimatyczne nie zadziałają”, że nauka wspierająca te rozwiązania jest niewiarygodna lub że globalne ocieplenie w rzeczywistości nie jest szkodliwe.

W 2023 r. tego rodzaju „nowe zaprzeczenie” stanowiło 70% treści zaprzeczających klimatowi w YouTube

Jest przytłaczające dowód że emisje gazów cieplarnianych z paliw kopalnych powodują zmianę klimatu, że emisje te potęgują śmiertelne katastrofy pogodowe oraz że przejście na czystą energię to jedyny sposób rozwiązania problemu na dużą skalę.

W jednym ze studiów przypadku badacze wskazują na gwałtowny wzrost liczby tego rodzaju treści zamieszczanych przez kanadyjskiego eksperta Jordana Petersona w ciągu ostatnich kilku lat. „Pomysł, że możemy sprawić, że planeta będzie bardziej nadawała się do zamieszkania z punktu widzenia ochrony środowiska, z punktu widzenia ochrony środowiska, poprzez zubożenie biednych ludzi, podniesienie cen energii i cen żywności, jest absolutnie, nie tylko absurdalny z logicznego punktu widzenia, ale moim zdaniem jest równoznaczny z ludobójstwem” – dodał. Peterson twierdzi, że w jednym filmie na YouTube, który jego kanał opublikował w 2022 r.

Reklama

Peterson nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz Krawędź. Oczekuje się, że w nadchodzących dziesięcioleciach zmiany klimatyczne będą powodować 250 000 dodatkowych zgonów rocznie, ponieważ zwiększają ryzyko stresu cieplnego, malarii, niedożywienia i biegunki, według Światowej Organizacji Zdrowia. Na szczęście energia odnawialna już jest tańszą alternatywę do elektrowni zasilanych paliwami kopalnymi i może pomóc w zapobieganiu ofiarom śmiertelnym związanym ze skutkami zmiany klimatu.

Autorzy raportu twierdzą, że polityka Google dotycząca dezinformacji musi nadążać za nowymi trendami w dezinformacji klimatycznej. Ustalili, że firma wyświetlała reklamy w tego rodzaju treściach, mimo że ma tzw polityka że „zabraniają[s] reklamy i monetyzacja treści, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym co do istnienia i przyczyn zmian klimatycznych”.

„Obłudą jest, że firmy z mediów społecznościowych twierdzą, że są ekologiczne, a następnie zarabiają i wzmacniają kłamstwa na temat klimatu” – stwierdził w komunikacie prasowym dyrektor generalny i założyciel CCDH Imran Ahmed. „Nadszedł czas, aby platformy cyfrowe włożyły pieniądze w swoje usta. Powinni odmówić wzmacniania lub zarabiania na cynicznych treściach zaprzeczających zmianom klimatycznym, które podważają wiarę w naszą wspólną zdolność do rozwiązania najpilniejszego wyzwania stojącego przed ludzkością”.

Powołując się na istniejące Google polityka dotycząca zmian klimatycznych, rzecznik Google, Nate Funkhouser, powiedział w e-mailu, że „debata lub dyskusje na tematy związane ze zmianami klimatycznymi, w tym dotyczące polityki publicznej lub badań, są dozwolone. Jeśli jednak treść przekracza granicę zaprzeczającą zmianom klimatycznym, przestajemy wyświetlać reklamy w tych filmach”. Firma stwierdziła, że ​​usunęła reklamy z niektórych filmów wymienionych w raporcie ze względu na naruszenie jej zasad, ale większość wymienionych filmów była zgodna z tymi zasadami.

Aby przeprowadzić analizę, zespół CCDH przejrzał 4458 godzin transkrypcji filmów z 96 kanałów YouTube w latach 2018–2023. Wykorzystano narzędzie sztucznej inteligencji o nazwie CARDS do sortowania różnych rodzajów fałszywych twierdzeń na temat zmiany klimatu i częstotliwości ich występowania.

Nowa taktyka zaprzeczania zmianom klimatycznym mogła już wywrzeć wrażenie na młodych widzach YouTube. W ankiecie przeprowadzonej w tym miesiącu przez firmę badawczą Survation dla CCDH wśród ponad 1000 nastolatków w USA w wieku od 13 do 17 lat jedna trzecia nastolatków stwierdziła, że ​​„polityka klimatyczna powoduje więcej szkody niż pożytku”.

„Platformy takie jak YouTube mają miliardy użytkowników i mają monopol na uwagę młodych ludzi” – stwierdził w oświadczeniu Michael Khoo, dyrektor programu dezinformacji klimatycznej w organizacji non-profit Friends of the Earth. „Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi muszą przestać wzmacniać zaprzeczanie zmianom klimatycznym, które zagrażają działaniom w odpowiedzi na najpilniejszy kryzys w historii ludzkości i czerpać z nich korzyści”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy Trubbish może być błyszczący w Pokémon Go?

Trubbish, Pokémon w worku na śmieci z Unovy, można znaleźć na wolności w Pokemon Go. Tak, Trubbish może się błyszczeć...

Tak, aplikacja YouTube próbuje teraz przejąć wygaszacz ekranu Apple TV

Jedną z najlepszych funkcji Apple TV jest bogata kolekcja wygaszaczy ekranu Antena. Gdy Apple TV będzie bezczynny przez kilka minut, system tvOS...

Fortnite pozwoli graczom ukryć wredne emotki

Fortnite we wtorek udostępni aktualizację zawierającą nowe ustawienie filtrujące emocje „konfrontacyjne”.. Aktualizacja v29.30 pozwoli graczom „nie widzieć” następujących emotek: „Śmiej się”, „Weź...
Advertisment