Wydaje się, że producenci zestawów słuchawkowych do rzeczywistości mieszanej stoją przed wyborem: zrobić to dobrze lub zrobić to tanio. Wyceniony na 3500 dolarów Apple Vision Pro z pewnością nie jest tani. Jednak konsensus wśród tych, którzy wypróbowali Vision Pro, wydaje się być taki, że doświadczenie to ma charakter technologiczny imponujący.
Czy to samo można powiedzieć o Nowe zadanie Meta 3 zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej? Zestaw słuchawkowy XR za 500 dolarów jest oczywiście tylko luźno zdefiniowany jako tani ze względu na trudną do zrozumienia cenę Apple. Niemniej jednak, czy można sprzedać rzeczywistość mieszaną za ułamek ceny Vision Pro i nadal sprawić, że wrażenia będą atrakcyjne?
Fraza rzeczywistość mieszana pojawia się kilkanaście razy w CNET recenzja Meta Quest 3. Dla kontekstu Meta Quest 2 oferuje telewizyjną wersję rzeczywistości mieszanej z początku lat 60. Oznacza to, że ujawniał otoczenie tylko w skali szarości o niskiej wierności. Zadanie 3 dodaje trochę koloru.
Więc jak to jest? Oto jedno podsumowanie recenzji:
Wyniki są różne. Kolorowe kamery są lepsze niż te w Quest 2, a nawet w droższym Quest Pro Meta (zestaw słuchawkowy, który poza funkcją śledzenia wzroku jest teraz nieistotny). Ale nie są tak dobre, jak to, co widziałem podczas demonstracji zestawu słuchawkowego Apple Vision Pro, którą miałem na początku tego roku. Są wystarczająco dobre, aby widzieć wokół ciebie, a nawet czytać rzeczy na telefonie lub oglądać, mrużąc oczy. […]
Efekt nakładania warstw grafiki w rzeczywistości mieszanej działa na tyle dobrze, że jest przekonujący, ale jest daleki od doskonałości. Rzeczy wirtualne mogą przebiegać „za” rozpoznawalnymi przedmiotami i meblami, które zostały połączone w siatkę, ale czasem dziwnie się na siebie nakładają.
Zatem rzeczywistość mieszana Meta 3 w większości działa, ale czy jest przydatna?
Do czego jednak się go używa? Ach, jest pytanie. W tej chwili jest kilka zabawnych, ale efektownych gier z trybami mieszanej rzeczywistości, w których rzeczy w zasadzie wyglądają tak, jakby były w twoim pokoju z tobą. Istnieją kreatywne aplikacje, niektóre z nich są nadal zoptymalizowane pod kątem Quest Pro obsługującego mniej mieszaną rzeczywistość, które umożliwiają twórczą pracę lub projektowanie we własnej przestrzeni. Malowanie VR na przykład współpracuje z wirtualną sztalugą lub istnieją aplikacje takie jak Figmin XR, które pozwalają malować w powietrzu. Tribe to aplikacja dla DJ-ów, w której nadal możesz zobaczyć swoje otoczenie. Sprytny PianoVision umożliwia naukę gry na pianinie poprzez stukanie w stół.
Wygląda na to, że werdykt wciąż nie zapadł. Cóż, nie, jeśli pytasz Krawędź:
Problem w tym, że na Quest 3 nie ma prawie nic ciekawego do zrobienia w rzeczywistości mieszanej. Najbardziej zabawnym doświadczeniem MR, jakiego do tej pory doświadczyłem, jest Pierwsze Spotkania, minigra, w której maleńcy kosmici przypominający kulki Koosh wysadzają dziury w twoim pokoju i próbują cię zaatakować, podczas gdy ty próbujesz ich schwytać. To zabawne, głupie i naprawdę sprawia wrażenie, jakby w Twój dom uderzył obcy statek. Gra się o wiele przyjemniej Pierwsze spotkania w mojej piwnicy, niż byłoby to w przestrzeni czysto VR. Ale Pierwsze spotkania to doświadczenie demonstracyjne, które nauczy Cię, jak korzystać z rzeczywistości mieszanej! To zły znak, że jest to najlepsza rzecz na platformie. Praktycznie wszystko, czego próbowałem, jest zabawne, ale proste – jak Kubizm, gra logiczna — lub w zasadzie demo technologii.
Tymczasem, TechCrunch zasadniczo opisuje mieszaną rzeczywistość Meta jako „ciemniejszą i o niższej rozdzielczości” niż rzeczywista rzeczywistość.
Przekazywanie danych z roku na rok jest coraz lepsze, ale nikt, kto nosi zestaw słuchawkowy, nie da się zwieść, że jest przezroczysty. Przejście jest ciemniejsze i ma niższą rozdzielczość niż rzeczywistość. Występuje niewielkie opóźnienie i czasami obraz może wydawać się zniekształcony. Twoje oczy i mózg dostosowują się jednak dość szybko, a efekt jest dużą poprawą w porównaniu z samodzielną rzeczywistością VR. Jest to znacznie lepsze pod względem świadomości sytuacyjnej, a wbudowane czujniki głębokości dobrze radzą sobie z identyfikowaniem punktów orientacyjnych i przeszkód, pomiędzy którymi grafika może się mieszać.
Pomyśl o tym, to równie łatwo opisuje, jak moje starzejące się oczy postrzegają rzeczywistość. Być może nie trzeba szukać dalej niż np Prześlij VR Nagłówek recenzji Quest 3, aby ocenić wersję rzeczywistości mieszanej Meta: Doskonały zestaw słuchawkowy VR Ledwo przejezdna rzeczywistość mieszana.
Kurczę, to prawie tak, jakby Meta zmuszała swój minimalnie ulepszony zestaw VR do określenia czegoś, co należy porównać z Apple Vision Pro. Oto, co Apple przedstawia jako kolejną ewolucję komputerów i rodzaj zestawu słuchawkowego do rzeczywistości wirtualnej, którego Apple zdecydowanie nie wyprodukował.
Myślę, że rzeczywistość jest taka, że żaden konsument nie powinien tak naprawdę postrzegać tych dwóch produktów jako zakupów konkurencyjnych. Meta chce wybrać walkę, w której może wygrać ceną, ale wygląda na to, że tak naprawdę nie ma takiej walki. Jeden produkt jest dosłownie zaprojektowany wokół rzeczywistości mieszanej, a drugi to Meta-Zadanie 3.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.