Microsoft współpracuje z firmami Nvidia, AMD i Intel w celu ulepszenia obsługi skalowania w grach komputerowych


Firma Microsoft przedstawiła nowy interfejs API systemu Windows, który ma zapewnić twórcom gier płynną integrację funkcji zwiększania rozdzielczości AI firm Nvidia, AMD i Intel. W nowym post na blogumenedżer programu Joshua Tucker opisuje nowy interfejs API DirectSR firmy Microsoft jako „brakujące ogniwo” między grami a technologiami o super rozdzielczości i twierdzi, że powinien on zapewniać „płynniejszą i wydajniejszą obsługę, która skaluje się na każdym sprzęcie”.

„Ten interfejs API umożliwia obsługę SR wielu dostawców [super resolution] poprzez wspólny zestaw wejść i wyjść, umożliwiając pojedynczą ścieżkę kodu do aktywacji różnych rozwiązań, w tym Nvidia DLSS Super rozdzielczości, AMD FidelityFX Super rozdzielczości i Intel XeSS” – czytamy w poście. Wydaje się, że propozycja jest taka, że ​​programiści będą mogli obsługiwać ten interfejs API DirectSR, zamiast konieczności pisania kodu dla każdej technologii skalowania.

Wpis na blogu pojawia się kilka tygodni po wprowadzeniu funkcji „Automatyczna superrozdzielczość”. wykryte w testowej wersji systemu Windows 11, która obiecała „wykorzystać sztuczną inteligencję, aby obsługiwane gry działały płynniej i z ulepszonymi szczegółami”. Teraz wygląda na to, że ta funkcja będzie można podłączyć do istniejących technologii super rozdzielczości, takich jak DLSS, FSR i XeSS, zamiast oferować alternatywę na poziomie systemu Windows.

Microsoft twierdzi, że nowy interfejs API będzie wkrótce dostępny w wersji zapoznawczej pakietu Agility SDK. Planuje zaoferować „wgląd” w to, jak można używać DirectSR podczas sesja deweloperska na nadchodzącej konferencji Game Developers Conference (GDC). Sesja odbędzie się 21 marca i wezmą w niej udział przedstawiciele zarówno Microsoftu, jak i Nvidii i AMD.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NBA zakazuje Jontayowi Porterowi zawodnikowi Toronto Raptors prowadzenia zakładów sportowych online

NBA na stałe wykluczyła z ligi napastnika Toronto Raptors Jontaya Portera za naruszenie zasad hazardu – napisano w oświadczeniu w środę. Według...

Intel buduje największy na świecie system neuromorficzny, aby zapewnić bardziej zrównoważoną sztuczną inteligencję

Intel ogłosił dzisiaj, że zbudował największy na świecie system neuromorficzny. Ten wielkoskalowy system neuromorficzny o kryptonimie Hala Point, początkowo wdrożony w Sandia...

Amazon upiera się, że Just Walk Out nie jest potajemnie prowadzony przez pracowników obserwujących Twoje zakupy

Amazon odpiera twierdzenia, że ​​w Indiach jego bezkasową technologią Just Walk Out zarządzają ludzie, a nie sztuczna inteligencja. W wpis na blogu...
Advertisment