Microsoft zadebiutował w Muse, generatywnym modelu AI, który można przeszkolić do wyprowadzania wizualnych gier wideo i przewidywania danych wejściowych kontrolera. Firma opisuje tę technologię jako przyszłość idei rozgrywki, a nie coś, co można wykorzystać zamiast ludzkiej kreatywności podczas rozwoju gry.
Microsoft opublikował swoje odkrycia Muse w Science Journal Naturai opublikowane dwa Blogi i a wideo o tym. Możliwe, że możesz nadal mieć pytania o to, co właściwie robi Muse. W przeciwieństwie do najpopularniejszych generatywnych modeli AI, które są niesławne Kraść pracę chronioną prawami autorskimiMuse została zbudowana na danych gracza z Krawędź krwawieniaSłaba strzelanka na arenie Ninja Theory, która ukazała się w 2020 r. I została porzucona zaledwie 10 miesięcy później. Informacje zebrane z gry pozwoliły Microsoftowi trenować Muse na ponad 1 miliardach zdjęć i działań kontrolera, w wysokości siedmiu lat ciągłej rozgrywki.
Powstały model AI jest w stanie wytwarzać faksymile (choć brzydkie) Krawędź krwawienia Rozgrywka, która, jak twierdzi Microsoft, jest dowodem Muse, ma „szczegółowe zrozumienie świata gier 3D” i może „stworzyć spójną i różnorodną rozgrywkę”. Przewodniczący i dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella udostępnił film na x Drażniając ewentualne dodanie funkcji Muse do Copilot, chatbot z GPT-4 z GPT-4 w systemie Windows 11. Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming, nawet namalował przyszłość, w której Muse może ułatwić zachowanie gier wideo.
„Można sobie wyobrazić świat, w którym z danych i wideo z rozgrywki model mógłby uczyć się starych gier i naprawdę uczynić je przenośnymi na dowolną platformę, na której te modele mogłyby działać” – powiedział Spencer. „Myślę, że to naprawdę ekscytujące. Rozmawialiśmy o ochronie gier jako o aktywności dla nas oraz tych modelach i ich zdolności do całkowitego uczenia się, jak gra gra bez konieczności uruchamiania oryginalnego silnika na oryginalnym sprzęcie, które otwierają mnóstwo możliwości. ”
Dom Matthews, szef studia teorii Ninja, również szybko rozdzielił poważne i oczywiste obawy przed Muse, które wypchnęło już zawodową siłę roboczą w branży wideo z obrazu.
„Technologia taka nie polega na użyciu sztucznej inteligencji do generowania treści, ale tak naprawdę polega na tworzeniu przepływów pracy i podejść, które pozwalają naszemu zespołowi tutaj 100 kreatywnych ekspertów na zrobienie więcej, pójście dalej, szybciej iterować, aby pomysły do życia w życie w namacalnej formie. Myślę, że interesującym aspektem, który jest ekscytujący, jest to, w jaki sposób możemy wykorzystać taką technologię, aby proces uczynić gier szybciej i łatwiej dla naszego utalentowanego zespołu, aby mogli naprawdę skupić się na tym, co moim zdaniem jest naprawdę wyjątkowe w grach , czyli ta ludzka kreatywność – powiedział Matthews.
Rozmawianie z Nowy naukowiecJednak badacz AI i projektant gier Mike Cook powiedział, że Muse jest „długa, daleko od pomysłu, że systemy AI mogą samodzielnie projektować gry” ze względu na nieodłączne ograniczenia treningu w jednej grze.
„Jeśli zbudujesz narzędzie, które faktycznie testuje twoją grę, uruchamiając sam kod gry, nie musisz się martwić o wytrwałość lub spójność, ponieważ działa w rzeczywistości” – wyjaśnił Cook. „Więc rozwiązują to problemy, które sama generatywna sztuczna inteligencja wprowadziła”.
Nawet jeśli ludzka kreatywność nie jest zagrożona Muse, jak mówi Microsoft, trudno jest zrównoważyć słuch o tej rozwijającej się technologii, wiedząc, że wiele osób wciąż się kręci z Microsoft wiele masa zwolnienia. Prezentacja technologii takiej jak Muse jako eksperymentalna lub w jakiś sposób całkowicie sprzyjająca kreatywności jest bezpieczna i łatwa, gdy jej wyjście wygląda jak bzdura, co w tym momencie robi jednoznacznie (nie wspominając, jest wyszkolona w jednej grze). Mamy tylko nadzieję, że Microsoft utrzyma to słowo, gdy generatywne modele AI poprawiają się do tego stopnia, że trudne wyniki programistów.