Microsoft próbuje rozwiązać problem znalezienia dobrego podpowiedzi dla generatywnej sztucznej inteligencji, mając na celu przekształcenie każdego w szybkiego inżyniera. W nadchodzących miesiącach Copilot dla Microsoft 365, płatna usługa dodająca asystenta AI do aplikacji Office, zostanie zaktualizowana o nową funkcję automatycznego uzupełniania, która oferuje sugestie dotyczące ulepszenia podpowiedzi AI.
Jeśli zaczniesz tworzyć podpowiedzi, Copilot wkrótce zaproponuje uzupełnienie ich dodatkowymi szczegółami, aby poprawić efekt końcowy tego, co generujesz, lub pytań, które zadajesz. Jeśli więc zaczniesz pisać „podsumuj”, Copilot wyświetli opcje podsumowania ostatnich 10 nieprzeczytanych e-maili w Twojej skrzynce odbiorczej lub innych zadań związanych z Twoimi danymi pakietu Office.
Firma Microsoft pracuje także nad nową funkcją „opracuj monit” w rozwiązaniu Copilot dla Microsoft 365, która zasadniczo przepisze wszystkie utworzone monity. Powinno to pomóc w sytuacjach, gdy chcesz, aby Copilot podjął akcję na pliku, ale nie jesteś do końca pewien, jaki poziom szczegółowości pomoże w pełni wykorzystać monit.
„Dzięki nowej funkcji przepisywania Copilot jednym kliknięciem przycisku zamienia prosty monit w rozbudowany, zamieniając wszystkich w szybkiego inżyniera” – mówi Jared Spataro, wiceprezes korporacyjny ds. sztucznej inteligencji w firmie Microsoft, w poście na blogu. Rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365 wkrótce będzie także zawierać nowy interfejs czatu „Catch Up”, który podświetla nadchodzące spotkania i wyświetla dokumenty oraz inne istotne informacje, które pomogą Ci przygotować się do spotkania.
Microsoft umożliwi także subskrybentom Copilot for Microsoft 365 tworzenie i publikowanie podpowiedzi oraz zarządzanie nimi w Copilot Lab, które można dostosować do potrzeb poszczególnych zespołów w firmach. Powinno to znacznie ułatwić udostępnianie przydatnych podpowiedzi współpracownikom.
Firma Microsoft przedstawia nadchodzące funkcje rozwiązania Copilot for Microsoft 365 wraz z najnowszym corocznym indeksem trendów roboczych, który w tym roku stanowi wspólny raport Microsoft i LinkedIn na temat stanu sztucznej inteligencji w pracy. Firma Microsoft przeprowadziła ankietę wśród 31 000 osób w 31 krajach, przeanalizowała trendy zatrudniania na LinkedIn i przejrzała dane z platformy Microsoft 365, aby przedstawić statystyki dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w firmach.
„W miarę jak sztuczna inteligencja staje się wszechobecna w miejscu pracy, zarówno pracownicy, jak i firmy znajdują się pod ogromną presją” – mówi Spataro. „Tempo i intensywność pracy, która w czasie pandemii nabrała przyspieszenia, nie spadły, dlatego pracownicy wdrażają do pracy własną sztuczną inteligencję”. Microsoft twierdzi, że 78 procent użytkowników sztucznej inteligencji korzysta z własnych narzędzi AI, zamiast czekać, aż organizacje wdrożą narzędzia.
Microsoft twierdzi również, że „wzrasta liczba zaawansowanych użytkowników sztucznej inteligencji”, czyli rodzaju pracowników, którzy przyjęli sztuczną inteligencję, aby zaoszczędzić czas w pracy. „W porównaniu ze sceptykami użytkownicy zaawansowanej sztucznej inteligencji zasadniczo zmienili orientację swojego dnia pracy, zmieniając procesy biznesowe i oszczędzając ponad 30 minut dziennie” – mówi Spataro.
Samolubny raport Microsoftu pojawia się, gdy firma znajduje się pod presją inwestorów, aby wykazali, że jej duże inwestycje w sztuczną inteligencję przyniosą zyski. Z 31-procentowego wzrostu przychodów z platformy Azure i innych usług w chmurze w Ostatni kwartał Microsoftuprzychody z usług sztucznej inteligencji wniosły siedem punktów, co oznacza wzrost wpływu sztucznej inteligencji w porównaniu z poprzednim kwartałem.