Microsoft chce poznać opinię twórców gier, którzy być może pomijają konsolę Xbox, lub tych, którzy już tworzą gry przy użyciu narzędzi programistycznych firmy. Producent oprogramowania poszerza swój zespół badawczy Xbox, aby włączyć do niego społeczność twórców gier, prosząc bezpośrednio od twórców o opinie na temat narzędzi, pomocy technicznej i ogólnych problemów związanych z platformą Xbox.
Nowy program, podobny do Xbox Insider One firmy Microsoft, jest teraz otwarty wszystkim członkom studiów gier, nie tylko pracownikom technicznym. „Zazwyczaj do stworzenia i wydania gry potrzeba wielu ludzi, w tym marketingu, badań użytkowników, artystów, audio, PMów, menedżerów społeczności i nie tylko” mówi dr Deborah Hendersengłówny badacz użytkowników Xbox. „Chcemy usłyszeć opinię każdego, kto pracuje nad grami lub pomaga wspierać studia gier, ponieważ jeśli możemy ułatwić ci życie, sprawi to, że gra będzie lepsza”.
Program będzie zbierał opinie na temat narzędzi, dostrajania wydajności, narzędzi do debugowania i wielu innych aspektów tworzenia gier, ale jest także przeznaczony do zbierania informacji od studiów gier, które nie dostarczają gier na konsolę Xbox. „Jeśli nie korzystasz z konsoli Xbox, chętnie dowiemy się dlaczego” – mówi Hendersen. „I szczerze mówiąc, jeśli korzystasz z produktów naszej konkurencji, prawdopodobnie masz świetną perspektywę, z której możemy się wiele nauczyć!”
Docieranie przez Microsoft do bezpośrednich opinii twórców gier następuje w obliczu zauważalnych opóźnień w wydawaniu gier przez strony trzecie na Xbox. Wrota Baldura 3 wystartował na Xboxie kilka miesięcy później po raz pierwszy zadebiutował na PS5 z powodu kwestie techniczne opracowujący dla Xbox Series S. Capcom ujawnił w zeszłym miesiącu, że dwie nowe kolekcje bijatyk — Kolekcja walk Marvel kontra Capcom: klasyka zręcznościowa I Kolekcja walki Capcom 2 — trafi na Xboxa w 2025 roku po „dyskusjach technicznych” z Microsoftem.
Twórcy Enotria: Ostatnia piosenka także publicznie ogłosił „nieokreślone opóźnienie” do wersji gry na konsolę Xbox w zeszłym miesiącu, po zmaganiach z procesem recenzji gry firmy Microsoft. Oświadczenie studia w tej sprawie przykuło uwagę szefa Xbox, Phila Spencera, który skontaktował się z zespołem, aby pomóc w rozwiązaniu sytuacji.
Microsoft oczywiście wolałby otrzymywać tego typu opinie od twórców gier prywatnie, aby uniknąć potencjalnych nagłówków gazet informujących o pominięciu platformy przez twórców gier ze względu na problemy techniczne, narzędzia, a nawet procesy. Mamy nadzieję, że to rozszerzenie badań Xbox pomoże rozwiązać problemy, które uniemożliwiają niektórym twórcom gier wydawanie gier na konsolę Xbox.