Metroid Fusion to pozycja obowiązkowa dla fanów Metroid Dread


W 2002 roku fani Metroid dowiedzieli się o wiele więcej o tajemniczej bohaterce serialu Samus Aran. 18 listopada tego roku strzelanka pierwszoosobowa Metroid Prime — opracowany przez Retro Studios i niedawno zremasterowana na konsolę Nintendo Switch — po raz pierwszy umieść graczy w skafandrze Samus, pozwalając im skanować otoczenie, wrogów i obiekty oraz dowiedzieć się więcej o Metroidach, niesławnych kosmicznych piratach i starożytna obca rasa Chozo, która wychowała Samus. Ale dzień wcześniej głównydebiut, platformówka 2D o nazwie Fuzja Metroidów wyszła na Game Boy Advance i to właśnie ta gra naprawdę wpuściła graczy do głowy Samusa.

W Fuzja Metroidów, która jest dziś dostępna w ramach subskrypcji Nintendo Switch Online + Expansion Pack, Samus może technicznie nie mówi, ale w końcu ma głos. W dziennikach tekstowych przypominających pamiętnik o jej wrogach i dziwnej sztucznej inteligencji ze stacji kosmicznej, którą nazywa „Adamem” (na cześć byłego dowódcy, który oddał życie, by ocalić jej życie), Samus Aran bardziej niż kiedykolwiek otwiera się na temat swojego stanu emocjonalnego, jej przeszłości i jej podróży do przodu. Fabuła gry może wydawać się rzadka dla współczesnych graczy, którzy są przyzwyczajeni do gadatliwych bohaterów, ale w porównaniu z poprzednimi grami Metroid, Połączenie zasygnalizował ogromną zmianę. Lakoniczna bohaterka była wcześniej szyfrem, obiektem, na który gracze mogli projektować własne uczucia. W PołączenieSamus ujawnia swoje własne uczucia w swoich krótkich, nawiedzonych listach.

Reklama

Obraz: Nintendo

We wpisie do dziennika zawartym w instrukcja gry, opisuje planetę SR388 – miejsce narodzin Metroidów – jako „tę porzuconą skałę”, co jest naładowane odświeżającą, relatywną wrogością wobec okropności, z którymi wielokrotnie się tam spotykała. W Połączenieotwierająca indeksowanie tekstu — kolejny pierwszoosobowy monolog od Samus — zaczyna filozofować na temat tego, jak gatunek Metroid zarówno ją prześladował, jak i ocalił. W rzeczywistości jest to DNA małego Metroida, którego kiedyś oszczędziła (podczas Metroid 2), które uratowały ją od śmierci na samym początku Połączenie: „Przeżyłem, odrodziłem się jako coś innego. Zastanawiając się nad tym faktem, zdaję sobie sprawę… Dwukrotnie zawdzięczam Metroidowi, który się wykluł, moje życie”.

Na wskroś PołączenieSamus zastanawia się również nad naturą sztucznej inteligencji, która wciąż wydaje jej polecenia — zarozumiałość, która powraca w zeszłorocznych Strach Metroidówktóry jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z Połączenie. Ten nadrzędny punkt fabularny ma ogromną emocjonalną korzyść na końcu Strachi mimo że StrachHistoria działa dobrze nawet dla graczy, którzy nie doświadczyli Połączenieuderza o wiele mocniej dla tych, którzy mają.

Szczegóły historii nie są jedynym powodem Strach kibice do gry Połączenie, chociaż. Jest to również wizytówka wczesnych koncepcji projektowych i wrażliwości, które pojawiły się później Strach — w szczególności tzw Połączenie wroga SA-X, który ściga Samusa z nieustępliwą determinacją. W przededniu wydania Strach MetroidówPolygon rozmawiał z Yoshio Sakamoto, reżyserem i producentem kilku głównych gier Metroid, na temat Strachśmiercionośnych robotów EMMI, które czerpały bezpośrednią inspirację Połączenie i jego scena pościgu SA-X: „Cała koncepcja nie zmieniła się przez te 15 lat. Naprawdę chodziło o to, że Samus, ta potężna wojowniczka, będzie musiała stawić czoła przytłaczającemu wrogowi, który będzie ją ścigał. Taki był pomysł.

Samus Aran celuje w EMMI w Metroid Dread

Zdjęcie: MercurySteam, Nintendo

Żaden Fuzja Metroidów ani Strach są dokładnie przerażające – chociaż mają kilka stresujących momentów z bliska, wzorując się na horrorze z 1979 roku Obcy, Który zainspirował pierwszą grę. Podobnie jak Obcy i kosmiczne horrory science fiction, takie jak Martwa przestrzeń, Połączenie jest znacznie bardziej liniowa i ściśle powiązana niż inne gry Metroid, a Samus zapuszcza się do kluczowych obszarów jeden po drugim, zamiast odblokowywać ogromną mapę w czasie poprzez cofanie się. To tempo jest kolejnym ważnym powodem Połączenie tak bardzo różni się od innych gier Metroid; jest to niezwykły wybór, który pozwala jeszcze bardziej wyróżnić osobiste przemyślenia Samusa Arana, ponieważ każdy oddzielny obszar obejmuje nową rozmowę z AI lub być może nowy wpis w pamiętniku od Samusa. To właśnie te dodatkowe szczegóły, a także odchylenia od formuły Metroid, sprawiają, że Połączenie nadal warto grać dzisiaj.

Biorąc pod uwagę sukces Strach Metroidóworaz ponowne wprowadzenie Metroid Prime i teraz Fuzja Metroidów na Switchu tym bardziej frustrujące jest to, że na obecnym sprzęcie wciąż brakuje kilku doskonałych gier Metroid. Chociaż oryginał Metroid z 1987 jest dostępny za pośrednictwem usług Switch Online, znacznie bardziej przyjaznego dla graczy remake’u GBA Misja zerowa pozostaje niepubliczny w sklepie internetowym (z wyjątkiem wirtualnej konsoli Wii U). Tymczasem Klasyk Game Boya Metroid 2: Powrót Samusa został dodany do Switcha w zeszłym miesiącu, co tylko spowodowało, że fani domagali się jeszcze głośniej MercurySteam Metroid 2 przerobić, Powrót Samusa, aby uzyskać własny port Switch. (Oryginalnie został wydany na 3DS.) Wreszcie, co z klasykiem Nintendo DS Pinball Metroid Primenajlepsze w historii wykorzystanie Kula przemiany Samusa Arana??

Wszystko to powiedziawszy, przy tak wielu grach Metroid, które są teraz łatwo dostępne na nowoczesnych urządzeniach, trudno narzekać. Po Strach Metroidów fani kończą Połączenie, choć podejrzewam, że będą chcieli więcej. Miejmy nadzieję, że Nintendo wysłucha tego nieuniknionego wezwania.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Google Meet umożliwia teraz przełączanie urządzeń bez rozłączania się

Google znacznie ułatwia poruszanie się między urządzeniami podczas spotkania. The nowy „Przełącz tutaj” funkcja umożliwia przeniesienie aktywnego połączenia w Meet z komputera...

NVIDIA GeForce NOW otrzymuje serie StarCraft i Diablo oraz 14 innych gier

Wsparcie dla Battle.net w GeForce NOW rozszerza się w ten czwartek GFN, gdy tytuły z kultowych serii StarCraft i Diablo trafiają do chmury....

Projektantka kostiumów do Fallouta o tym, dlaczego Ghoul wygląda tak seksownie

Szare napromieniowane ciało ghule w Falloucie stanowi żywe świadectwo okropności postapokaliptycznego świata zniszczone przez wojnę nuklearną. To ma sens, że...
Advertisment