Firmy korzystające z platform Meta będą wkrótce mogły kupić niebieski czek, aby uzyskać ekskluzywne funkcje i wsparcie.
Rozszerzenie zostało ogłoszone dzisiaj przez dyrektora generalnego Marka Zuckerberga podczas dzisiejszego wydarzenia. Na początku tego roku firma ogłoszony Meta Verified dla twórców – subskrypcja za 12 USD miesięcznie, która zapewnia twórcom niebieski czek i dostęp do takich funkcji, jak priorytetowa obsługa klienta i ochrona przed podszywaniem się pod inne osoby. Firmy mogą kupić weryfikację na Facebooku lub Instagramie za 22 USD miesięcznie lub 35 USD za oba – co stanowi wzrost w stosunku do cen dla twórców, które wahają się od 12 do 15 USD. Testy na Facebooku i Instagramie rozpoczną się w nadchodzących tygodniach, a wkrótce pojawi się także WhatsApp.
Płacące firmy otrzymają podobne korzyści co twórcy, w tym funkcje bezpieczeństwa konta i rozwiązywanie problemów. Zweryfikowane firmy zyskają także większą widoczność w wyszukiwarkach na Facebooku i Instagramie. Firmy korzystające z WhatsApp będą mogły utworzyć stronę docelową, którą będzie można znaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a także umożliwią wielu pracownikom czatowanie z klientami i odpowiadanie na nie.
Początkowe przejście Meta na płatną weryfikację nastąpiło po zmianach w X Elona Muska, dawniej Twitterze, gdzie płacący subskrybenci mogli kupić niebieski czek za miesięczną opłatą. Płatna subskrypcja X natychmiast wymknęła się spod kontroli jako użytkownicy podszywać się marki, gwiazdy, a nawet papież, używając identycznych, zweryfikowanych niebieskich znaczników wyboru. Na początku tego miesiąca X wprowadził tę opcję weryfikację płatnych użytkowników za pomocą rządowego identyfikatora, mówiąc, że użytkownicy mogą w przyszłości otrzymać „dodatkowe korzyści”, jeśli zdecydują się to zrobić. Meta weryfikacja dla firm będzie wymagać od firm spełnienia określonych wymagań dotyczących działalności i bezpieczeństwa, a osoba składająca wniosek musi udowodnić swoje powiązanie z firmą.