Twórcy krótkich form wideo na Instagramie i Facebooku wkrótce stracą jeden ze sposobów zarabiania pieniędzy na platformach.
Meta kończy swój program bonusowy Reels Play, który nagradza twórców treści, gdy osiągną określone cele w zakresie wyświetleń swoich filmów. Zmiana, po pierwsze zgłoszone przez Informator biznesowy, wpłynie na twórców na Facebooku i twórców z USA na Instagramie. Firma nie zaoferuje żadnych nowych ani odnowionych ofert bonusowych Reels Play, ale będzie honorować istniejące zobowiązania w ciągu najbliższych 30 dni, zgodnie z Informator biznesowy.
„Opracowujemy test naszego bonusu Reels Play na Instagramie i Facebooku, ponieważ koncentrujemy się na inwestowaniu w pakiet rozwiązań monetyzacyjnych, aby pomóc twórcom w uzyskiwaniu stałych dochodów” – powiedziała Paige Cohen, rzeczniczka Meta Krawędź w e-mailu. „Będziemy szukać sposobów na uruchomienie programu w bardziej ukierunkowanej formie, na przykład na potencjalnych nowych rynkach”.
Program bonusowy Reels miał swoje wzloty i upadki, odkąd Meta uruchomiła go w 2021 roku, aby spróbować konkurować z TikTokiem. Początkowo twórcy widzieli ogromne wypłaty — czasami dziesiątki tysięcy dolarów. Ale w ciągu 2022 roku niektórzy twórcy zgłosili to płatności były coraz mniejsze i że coraz trudniej było zarobić taką samą kwotę w premiach.
Cohen zauważył, że twórcy nadal mogą zarabiać na takich rzeczach jak subskrypcje i partnerstwa marek. Premie Reels były częścią Meta dwa lata, 1 miliard dolarów puli pieniędzy, które firma obiecała przekazać twórcom do 2022 roku.
Podobne zachęty w innych firmach również powoli się kurczą. Na Snapchacie było coś w rodzaju gorączki złota w 2020 roku, kiedy firma ogłosiła, że to zrobi płacić milion dolarów dziennie dla hitów w swojej funkcji TikTok, Spotlight. Ta kwota była stopniowo ciąć w ciągu 2022 r. oraz inne metody zarabiania, takie jak dzielenie się przychodami z reklam zostali wprowadzeni. początkowo YouTube oferował wypłaty gotówkowe aby skłonić twórców do tworzenia treści dla jego klonu TikTok, Shorts, ale ogłosił, że przenosi się do model podziału dochodów ostatni upadek.
Inne firmy, takie jak TikTok, zmieniają fundusze twórców i zachęcają do tworzenia nowych rodzajów treści. Aplikacja do krótkich filmów ogłosiła niedawno zaktualizowany fundusz tylko nagrody twórców, którzy tworzą filmy dłuższe niż jedna minuta. Problemem było zarabianie bezpośrednio z platform: w ramach pierwotnego funduszu TikTok niektórzy twórcy zgłaszali niskie zarobki nawet w przypadku wirusowych filmów.