Od dawna krążyły pogłoski, że Meta pracuje nad parą inteligentnych okularów do rzeczywistości rozszerzonej — i możliwe, że w końcu będziemy mogli je zobaczyć jeszcze w tym roku.
Powołując się na anonimowe źródła meta, A Znawca biznesu raport twierdzi, że firma planuje zaprezentować parę prawdziwych inteligentnych okularów AR jeszcze tej jesieni na Meta Connect. Okulary, nazwane wewnętrznie „Orionem”, są produktem odrębnym od niedawno wprowadzonego na rynek Inteligentne okulary Ray-Ban Meta i jego zestawy słuchawkowe Meta Quest. Pierwszy produkt, choć zawiera pewne funkcje multimodalnej sztucznej inteligencji w wersji beta i kamerę, nie zawiera żadnych elementów wizualnych AR. Tymczasem zestawy słuchawkowe Meta Quest są używane głównie do gier VR i kilku doświadczeń w rzeczywistości mieszanej. Pozornie tym, co czyni te okulary Orion „prawdziwymi” urządzeniami AR, jest fakt, że mają być bardziej zaawansowane technologicznie z elementem wizualnym – nic więcej na razie nie wiemy. Z raportu wynika, że w Meta panuje duża presja wewnętrzna, aby mieć wysokiej jakości wersję demonstracyjną, oraz że niektórzy pracownicy firmy eksperymentują z zaawansowanymi prototypami.
To powiedziawszy, nie wygląda na to, że okulary Orion są jeszcze gotowe na czas największej oglądalności. Biznes Wtajemniczony twierdzi, że nawet jeśli okulary zostaną zademonstrowane na platformie Meta Connect, nie będą one dostępne publicznie. KrawędźAlexa Heatha zgłoszone w ubiegłym roku firma planowała „wewnętrzną” premierę okularów na rok 2024, a publiczna premiera planowana jest na rok 2027. Wcześniej jest bardziej prawdopodobne, że w 2025 r. zobaczymy trzecią generację inteligentnych okularów Ray-Ban, która są dostarczane z „pasmem interfejsu neuronowego” jako urządzeniem wejściowym.
Każde demo będzie prawdopodobnie środkiem zaostrzenie apetytu opinii publicznej na to, co ma nadejść. Pisałem to już wcześniej, ale nie tylko technologia musi ewoluować, zanim wszyscy będziemy chodzić w inteligentnych okularach na twarzach. Normy kulturowe również muszą się dostosować — dlatego firmy takie jak Meta i Apple oferują więcej niszowych produktów rzeczywistości mieszanej Teraz. Jednym z powodów, dla których inteligentne okulary Ray-Ban Meta wydają się dobrze sobie radzić, jest fakt, że mają znajomą formę i zaskakująco dobrze wypełniają pewne nisze, takie jak tworzenie treści.
Czy Meta powinna przygotować zgrabną demonstrację imponującego, pracujący para prawdziwych inteligentnych okularów AR w tym roku? Byłoby to sprytne posunięcie w kierunku przekonania przeciętnego Joe, że przyszłość AR jest wartością, w której warto żyć.