Teraz Meta i BMW powiedzieć, że zrobili postępy na temat wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej w samochodach, które mogłyby złagodzić wszelkie problemy związane z interakcją z wirtualnymi obiektami podczas poruszania się z dużą prędkością w świecie rzeczywistym.
Ich umowa została pierwotnie ogłoszona w 2021 roku, ale obie firmy twierdzą, że dokonały przełomu, łącząc dane z czujnika ruchu bezwładnościowego (IMU) z BMW w czasie rzeczywistym z systemem śledzenia w okularach badawczych Project Aria firmy Meta.
Następnie byli w stanie przenieść tę pracę do Meta Quest Pro, aby przetestować VR i rzeczywistość mieszaną w poruszających się samochodach. Według inżynierów Meta, „Dostęp do precyzyjnego systemu pozycjonowania 6DOF w samochodzie może pozwolić nam na renderowanie wirtualnych treści na całym świecie poza pojazdem, takich jak identyfikowanie punktów orientacyjnych i innych interesujących miejsc”.
Marka Zuckerberga mówi w tym Instagram Reel że „ludzie często pytają mnie, czy mogą korzystać z Quest, gdy są w samochodzie”, co wydaje się optymistyczne. Zainteresowanie ludzi korzystaniem z VR lub AR podczas siedzenia w bezruchu lub chodzenia w wolnym tempie to już trudne zadanie wyciekła mapa drogowa od firmy sugeruje, że kontynuacja wypełnionego czujnikami zestawu słuchawkowego Quest Pro może być daleka, nawet jeśli Meta obniża ceny na swoim istniejącym inwentarzu zestawu słuchawkowego.