Meta buduje inteligentny telewizor – w VR


To jest Dolnoprzepustowy przez Janko Roettgersabiuletyn na temat stale rozwijającego się skrzyżowania technologii i rozrywki, dystrybuowany specjalnie dla Krawędź abonentów raz w tygodniu.

Wielcy bohaterowie przedstawiający wybrane programy telewizyjne i filmy, rząd ikon aplikacji, szereg dodatkowych rekomendacji dotyczących treści: Na pierwszy rzut oka nowy produkt Meta Aplikacja telewizyjna Horizon wygląda bardzo podobnie do ekranu głównego typowego telewizora Smart TV. Coś, co Samsung, Google lub Amazon wysłałby na swoje urządzenia.

Tyle że Horizon TV nie działa na telewizorze lub urządzeniu do transmisji strumieniowej, ale na firmowych zestawach słuchawkowych Meta Quest. Zaprezentowany w zeszłym miesiącu na Meta Connectaplikacja stanowi dużą część wysiłków Meta mających na celu przyciągnięcie do VR starszych, mniej skupionych na grach odbiorców – a działania te obejmują również partnerstwo z Jamesem Cameronemoraz inwestycje w sport i inne rodzaje treści rozrywkowych typu „leanback”.

Odtworzenie doświadczenia Smart TV w rzeczywistości wirtualnej stanowi także szansę na zarobek dla Meta, która od jakiegoś czasu próbuje znaleźć rozwiązanie jak przenieść reklamę do VR. Jednak takie podejście oznacza również, że Meta dziedziczy część problemów, z którymi operatorzy platform smart TV zmagali się od długiego czasu. A jeśli konsumenci rzeczywiście zaczną oglądać więcej treści za pomocą zestawów słuchawkowych, z pewnością zdadzą sobie sprawę, że nawet w rzeczywistości wirtualnej nie da się uniknąć szkód ubocznych wojen streamingowych.

Meta w końcu stworzyła aplikację telewizyjną Zucka

W 2017 roku Mark Zuckerberg trafił na pierwsze strony gazet, gdy przewidział, że urządzenia do noszenia AR i VR ostatecznie sprawią, że tradycyjne telewizory staną się przestarzałe. „Zamiast telewizora za 500 dolarów stojącego przed nami, co nas powstrzyma, aby pewnego dnia nie była to aplikacja za 1 dolara” powiedział New York Timesa w tamtym czasie, sugerując, że telewizor cyfrowy przesyłany do Twojego salonu za pomocą zestawu słuchawkowego lub okularów może pewnego dnia być równie dobry, jeśli nie lepszy, niż prawdziwy.

Reklama

Osiem lat później Meta podjęła najbliższą jak dotąd próbę urzeczywistnienia tej wizji: Horizon TV, najnowsza wersja natywnej aplikacji wideo Quest, wygląda bardzo podobnie do typowego ekranu inteligentnego telewizora. To nie przypadek: „Bez wątpienia inspirowaliśmy się istniejącymi wcześniej systemami nawigacji” – mówi Sarah Malkin, dyrektor ds. treści rozrywkowych w Meta Reality Labs. „Chcemy, aby klienci poczuli, że są zaznajomieni”.

Podobnie jak wiele współczesnych interfejsów inteligentnej telewizji, Horizon TV to coś, co znawcy streamingu nazywają przesyłaniem treści. Zamiast po prostu wyświetlać listę ikon aplikacji, zawiera głębokie linki bezpośrednio do tych aplikacji i zawiera rekomendacje treści dla poszczególnych programów, filmów i transmisji na żywo.

Większość treści dostępnych w aplikacji Horizon TV pochodzi od kilku partnerów, w tym Amazon, Pluto i Peacock. Istnieją także ikony aplikacji, między innymi dla YouTube, Spotify i DAZN; Disney Plus i ESPN mają wkrótce wystartować w Horizon TV. W szczególności brakuje Netflix, Hulu i HBO, a także szeregu bezpłatnych usług wideo, takich jak Tubi i The Roku Channel. Nie ma jeszcze kanałów linearnego przesyłania strumieniowego z reklamami ani opcji wypożyczania lub kupowania filmów ani bezpośredniego subskrybowania usług wideo w aplikacji Horizon TV.

W każdym razie jeszcze nie. Malkin mówi mi, że Meta nie ma nic do ogłoszenia w tej kwestii, ale firma zdecydowanie rozważa takie funkcje. „Naszym celem jest tak naprawdę wspieranie i zapewnianie dodatkowych rynków zbytu dla rozwoju istniejących modeli biznesowych branży rozrywkowej” – mówi Malkin.

Wykorzystanie istniejących modeli biznesowych Smart TV daje Meta szansę na zarobienie pieniędzy dzięki Horizon TV. Twórcy telewizorów Smart TV regularnie domagają się cięć z przychodów z reklam i subskrypcji generowanych na ich platformach. Na przykład Roku generuje teraz blisko 1 miliard dolarów na kwartał z takimi opłatami oraz własne reklamy i usługi.

Jednak operatorzy telewizji inteligentnej również często mają kontrowersyjne relacje z wydawcami. Jeden przykład: Google uruchomił platformę Google TV pięć lat temu z interfejsem użytkownika do przekazywania treści, który wygląda podobnie do tego, z którego korzysta obecnie Meta. W ciągu tych pięciu lat firmie nie udało się dojść do porozumienia z Netfliksem w sprawie pełnej integracji z tym interfejsem użytkownika, dlatego właściciele Google TV nadal nie mogą dodawać programów Netflix do swojej listy obserwowanych w Google TV.

Koniec z UGC, ale o wiele więcej sportu

Meta niewątpliwie stanie przed podobnymi wyzwaniami w przypadku Horizon TV — i zostanie za to obwiniona przez swoich użytkowników, a niektórzy z nich tak właśnie robią już nieszczęśliwy z ostatnimi zmianami.

Poprzednie wersje aplikacji telewizyjnej, która na przestrzeni lat wielokrotnie zmieniała nazwę, również kładły duży nacisk na treści generowane przez użytkowników w 180 i 380 stopniach. Meta uruchomiła wszystkie UGC z aplikacji w zeszłym miesiącu, mówiąc twórcom, aby zamiast tego przesyłali swoje klipy do YouTube. Jednym z powodów jest to, aby upewnić się, że nowicjusze VR nie doznają urazu kręgosłupa szyjnego na skutek trzęsących się amatorskich nagrań. „Jeśli masz negatywne doświadczenia z jakąkolwiek technologią immersyjną, jest to bardzo zniechęcające i trudne do naprawienia” – mówi Malkin.

Dzięki współpracy z firmą Horizon TV w dalszym ciągu można znaleźć animowane treści UGC utworzone za pomocą Quill i podobnych narzędzi Aplikacja Teatr Gdzie indziej. Tytuły te stanowią część szerszej sekcji „wciągającej”, która oferuje również dostęp do filmów dokumentalnych w 180 stopniach i treści wyprodukowanych w meta, takich jak programy VR Pani Bez Twarzy.

Najciekawszą zawartością immersyjną wymienioną w tej kategorii jest Blumhouse Enhanced Cinema, będąca specjalną reedycją VR M3GAN I Czarny telefon. Obydwa filmy rozgrywane są w specjalnym środowisku rzeczywistości mieszanej rozszerza to, co dzieje się na ekranie do twojego salonu, gdzie twoje ściany nagle stają się częścią przerażającego lasu, wirująca butelka materializuje się na twojej podłodze, a przerażające stworzenia pojawiają się nie wiadomo skąd.

Przy wszystkich tych różnych formatach wciągające wideo w Horizon TV nadal sprawia wrażenie mieszaniny. Jednak Meta postrzega tego rodzaju treści jako sposób na ulepszenie tradycyjnej telewizji. „Chcę dojść do miejsca, w którym podstawowe wrażenia związane z korzystaniem z multimediów w urządzeniu Quest będą tak odmienne od tego, co można zrobić na innym płaskim ekranie, że stanie się oczywistym sposobem na obejrzenie czegoś” – mówi wiceprezes Metaverse, Vishal Shah.

Częścią tych wysiłków będzie znacznie więcej treści 3D, w tym pochodzących z działu produkcyjnego Lightstorm Vision Jamesa Camerona. Firma wydaje się być szczególnie zainteresowana sportem na żywo. Meta nawiązał już współpracę z NBA aby pokazać mecze z perspektywy kortu. Usługa transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych DAZN, która jest również zintegrowana z Horizon TV, pokazuje mecze piłki nożnej z widokiem na blat w rzeczywistości wirtualnej. Odnosząc się do obu rozwiązań, Malkin mówi mi, że firma planuje w przyszłości ogłosić nowe partnerstwa i nowe sposoby oglądania tego typu treści.

Sport, ze złożonymi i kosztownymi prawami do dystrybucji, to kolejny obszar, który od lat irytuje inne firmy zajmujące się streamingiem i platformy Smart TV. Mimo to Meta wierzy, że ma szansę dzięki istniejącym relacjom z ligami i innymi partnerami. „To wymagający i coraz bardziej fragmentaryczny krajobraz” – przyznaje Malkin. “To oczywiście trudne. Ale gdyby nie było trudne, nie byłoby warto tego robić.”

Śledź tematy i autorów z tej historii, aby zobaczyć więcej takich wydarzeń w swoim spersonalizowanym kanale strony głównej i otrzymywać aktualizacje e-mailem.




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Ten tydzień w grach (tydzień 43)

Witamy w przedostatnim tygodniu października, tygodniu, który krwawi sobie z kłami, premierą nowego albumu przedstawiającego bladą skórę w ciemnych zakątkach Seattle. Tydzień kontynuuje...

Oto najlepsze oferty nowych MacBooków w tej chwili: opcje zaczynające się od 599 USD

W erze Apple Silicon MacBooki stały się tańsze niż kiedykolwiek wcześniej – a nowe modele zaczynają się od już od 599 dolarów. W...

Nowy chip M5 firmy Apple rywalizuje z M1 Ultra we wczesnych testach porównawczych

Na początku tego tygodnia Apple zaprezentowało trzy nowe produkty z chipem M5, zbudowanym w procesie 3 nm trzeciej generacji. Chociaż obecnie jest to...
Advertisment