Meta bada raporty dotyczące problemów ze śledzeniem, które zakłócają gogle Quest 3 VR, po skargach użytkowników, że w niektórych grach wydajność śledzenia kontrolera jest „znacznie gorsza niż w przypadku Quest 2”. Ponad na Fora społeczności Meta, użytkownik NotDream zgłoszono problemy ze śledzeniem wydajności kontrolerów Quest 3 podczas gry Etykieta goryla (gra VR, która wymaga od użytkowników biegania, skakania i wspinania się poprzez poruszanie rękami), twierdząc, że „tracą trop podczas średnioszybkich i szybkich ruchów dłoni”, takich jak rzucanie lub łapanie piłki.
„Jest to poważny problem w przypadku gier/aktywności wymagających szybkiego ruchu rąk, ponieważ nie jest tak niezawodny, jak wydajność śledzenia kontrolera Quest 2” – stwierdził NotDream.
Inni członkowie forum w tym samym wątku twierdzą, że napotkali podobne problemy ze śledzeniem w innych tytułach VR, np Beatsaber, Nadprzyrodzonagrunt Tenis E-sportowy. Jeden komentarz od twórca gier (znany jako carrotstien) dla Jedenaście tenis stołowy twierdzi, że problemy wynikają z układu diod LED na kontrolerze. „Och, jak chciałbym, żeby twórcy gier sportowych zostali zaproszeni do stołu podczas omawiania projektu kontrolera” – powiedział carrotstien, dodając, że „są użytkownicy, którzy po prostu trzymają się swoich zestawów słuchawkowych do questów 2 i zwracają je z powodu problemów ze śledzeniem”.
„Chciałbym, żeby twórcy gier sportowych zostali zaproszeni do stołu podczas omawiania projektu kontrolera”
W odpowiedzi na post NotDream wsparcie Meta Quest stwierdziło, że zespół tak aktywnie badamy problemy ze śledzeniem i pracuje nad poprawą wydajności, szczególnie w przypadku „konkurencyjnych graczy” w takich tytułach jak Etykieta goryla, Nadprzyrodzony, IB krykietI Jedenaście tenis stołowy. Oczekuje się, że niektóre z tych ulepszeń zostaną wprowadzone w nadchodzących wersjach. Skontaktowaliśmy się z firmą Meta, aby uzyskać więcej informacji na temat przyczyn problemów ze śledzeniem i wyjaśnić, kiedy zostanie wydana poprawka.