Kiedy mały Palworld zespół z Japonii zapalił zielone światło dla gry 19 stycznia 2024 r. — skutecznie wprowadzając grę do wczesnego dostępu — programiści zebrali się wokół biurowego automatu, aby to uczcić. Natychmiast zaczęli napływać gracze. To był natychmiastowy sukces. Grupa obserwowała wzrost liczb: dziesięć tysięcy, dwadzieścia tysięcy, pięćdziesiąt tysięcy, sto tysięcy. „Wtedy kilku programistów musiało wrócić do swoich biurek, ponieważ sprawy zaczęły się nieco niepokoić” – powiedział w grudniu firmie Polygon menedżer społeczności globalnej John „Bucky” Buckley.
A liczby stale rosły – szybko. Dwieście tysięcy, trzysta tysięcy, pięćset tysięcy. The Palworld zespół musiał wydać oświadczenie w sprawie X na krótko przed północą w Japonii czas instruujący graczy, aby spróbowali zalogować się kilka razy lub poczekali chwilę, aby zalogować się po uruchomieniu gry; serwery były niestabilne ze względu na ogromną liczbę osób próbujących grać. „Przez całą noc trwało to” – powiedział Buckley. „I był moment, zdecydowanie po północy, ponieważ kilku z nas, którzy mieszkali daleko, wróciło do domu, serwery się zepsuły. To było około miliona.”
Gdzieś w tym chaosie skontaktowała się firma Epic Games (gdzie znajdowały się serwery online), aby pomóc ustabilizować sytuację. W ciągu następnych kilku dni gra przekroczyła 2 miliony graczy na samym Steamie. To zdetronizowało Fortnite na Xboxie. „Wszystkie nasze możliwości gry wieloosobowej zaczęły działać dziwnie, zawieszać się i zawieszać” – powiedział Buckley. „To było bardzo intensywne opóźnienie, ale Epic był niesamowity. Bardzo szybko przydzielili nam więcej zasobów i pomogli”.
To była pomoc, która była pilnie potrzebna: Pocketpair miał jednego serwerownię Palworld wystrzelony. Jeden z kelnerów, który miał wtedy 21 lub 22 lata – Buckley zażartował, że szybko się postarzał w ciągu tych pierwszych kilku dni. „Dał z siebie wszystko” – powiedział Buckley. Jako zespół Pocketpair pracowało około 35 osób Palworldw tym programiści zewnętrzni. Problemy z serwerem przeniosły się oczywiście także na zarządzanie społecznością: „Musieliśmy usprawnić nasz system zgłaszania błędów, ponieważ nie był zbyt dobry w momencie uruchomienia” – powiedział Buckley. „Wsparcie było chaotyczne”.
Mimo to, dzięki pomocy, serwery w końcu się ustabilizowały Palworldliczba graczy utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. Palworld utrzymywał ponad 1 milion równoczesnych graczy przez kilka dni aż do lutego. „Nie sądzę, że liczba ta spadła poniżej 100 000 aż do, chcę powiedzieć, kwietnia” – powiedział Buckley. Palworld konsekwentnie miał pięciocyfrową bazę równoczesnych graczy, od czasu do czasu wpadając na sześciocyfrową bazę w celu aktualizacji, aż do końca grudnia 2024 r., z powodu Palworld Feybreak ekspansjaco ponownie spowodowało, że liczba graczy w grze ponownie osiągnęła sześciocyfrowy poziom.
Rozmawiając z Polygon w grudniu, przed Feybreak podczas gali The Game Awards w Los Angeles Buckley wyjaśnił, czego zespół nauczył się po premierze. „Zdecydowanie spanikowaliśmy bardziej, niż powinniśmy” – powiedział Buckley. „Nie musieliśmy przyciągać tylu całonocnych gości, co my. Szkoda, że wcześniej nie zwróciłam się do innych osób o poradę”.
Kontynuował: „Daje się to wciągnąć, zwłaszcza gdy wieje wiatr negatywnych nastrojów ze strony graczy, nawet jeśli jest to w 100% uzasadnione i mają rację. To bardzo przytłaczające, kiedy pojawia się tyle komentarzy”.
Wielka lekcja? Żadnego „poszukiwania ego” lub „egosa”, jak to się nazywa w Japonii – nie szukaj gry w mediach społecznościowych, powiedział Buckley. Zwracasz uwagę na raporty z opiniami i błędy, ale programiści nie muszą widzieć wszystkiego. Poziom sukcesu Palworld osiągnięty w tak krótkim czasie – jeszcze zanim gra została w pełni wydana – to coś, czego nie doświadczyło ani nie doświadczy wielu programistów i studiów.
Wiele jest na horyzoncie dla Pocketpair i Palworld zmierza do wersji 1.0. (Nie ma na to czasu.) Będzie to dotyczyć części przyszłości Pocketpair zajmujący się pozwem złożonym w Japonii przez The Pokémon Company i Nintendo w związku z naruszeniem patentu związane z działaniem Pal Spheres – zbyt blisko Poké Balli, jak twierdzi garnitur – i inne szczegóły. Oczekuje się, że postępowanie sądowe będzie toczyć się powoli, ale Pocketpair niedawno dokonał aktualizacji Palworld to zmienia sposób przywoływania Pals, coś, co ludzie spekulują, ma związek z pozwem. (Buckley odmówił komentarza, ale powiedział, że Pocketpair ostatecznie wyjaśni graczom te zmiany.)