Menedżer globalnej społeczności Palworld o jego ogromnej premierze i problemach z serwerem


Kiedy mały Palworld zespół z Japonii zapalił zielone światło dla gry 19 stycznia 2024 r. — skutecznie wprowadzając grę do wczesnego dostępu — programiści zebrali się wokół biurowego automatu, aby to uczcić. Natychmiast zaczęli napływać gracze. To był natychmiastowy sukces. Grupa obserwowała wzrost liczb: dziesięć tysięcy, dwadzieścia tysięcy, pięćdziesiąt tysięcy, sto tysięcy. „Wtedy kilku programistów musiało wrócić do swoich biurek, ponieważ sprawy zaczęły się nieco niepokoić” – powiedział w grudniu firmie Polygon menedżer społeczności globalnej John „Bucky” Buckley.

A liczby stale rosły – szybko. Dwieście tysięcy, trzysta tysięcy, pięćset tysięcy. The Palworld zespół musiał wydać oświadczenie w sprawie X na krótko przed północą w Japonii czas instruujący graczy, aby spróbowali zalogować się kilka razy lub poczekali chwilę, aby zalogować się po uruchomieniu gry; serwery były niestabilne ze względu na ogromną liczbę osób próbujących grać. „Przez całą noc trwało to” – powiedział Buckley. „I był moment, zdecydowanie po północy, ponieważ kilku z nas, którzy mieszkali daleko, wróciło do domu, serwery się zepsuły. To było około miliona.”

Gdzieś w tym chaosie skontaktowała się firma Epic Games (gdzie znajdowały się serwery online), aby pomóc ustabilizować sytuację. W ciągu następnych kilku dni gra przekroczyła 2 miliony graczy na samym Steamie. To zdetronizowało Fortnite na Xboxie. „Wszystkie nasze możliwości gry wieloosobowej zaczęły działać dziwnie, zawieszać się i zawieszać” – powiedział Buckley. „To było bardzo intensywne opóźnienie, ale Epic był niesamowity. Bardzo szybko przydzielili nam więcej zasobów i pomogli”.

Zdjęcie: Pocketpair

To była pomoc, która była pilnie potrzebna: Pocketpair miał jednego serwerownię Palworld wystrzelony. Jeden z kelnerów, który miał wtedy 21 lub 22 lata – Buckley zażartował, że szybko się postarzał w ciągu tych pierwszych kilku dni. „Dał z siebie wszystko” – powiedział Buckley. Jako zespół Pocketpair pracowało około 35 osób Palworldw tym programiści zewnętrzni. Problemy z serwerem przeniosły się oczywiście także na zarządzanie społecznością: „Musieliśmy usprawnić nasz system zgłaszania błędów, ponieważ nie był zbyt dobry w momencie uruchomienia” – powiedział Buckley. „Wsparcie było chaotyczne”.

Mimo to, dzięki pomocy, serwery w końcu się ustabilizowały Palworldliczba graczy utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. Palworld utrzymywał ponad 1 milion równoczesnych graczy przez kilka dni aż do lutego. „Nie sądzę, że liczba ta spadła poniżej 100 000 aż do, chcę powiedzieć, kwietnia” – powiedział Buckley. Palworld konsekwentnie miał pięciocyfrową bazę równoczesnych graczy, od czasu do czasu wpadając na sześciocyfrową bazę w celu aktualizacji, aż do końca grudnia 2024 r., z powodu Palworld Feybreak ekspansjaco ponownie spowodowało, że liczba graczy w grze ponownie osiągnęła sześciocyfrowy poziom.

Reklama

Rozmawiając z Polygon w grudniu, przed Feybreak podczas gali The Game Awards w Los Angeles Buckley wyjaśnił, czego zespół nauczył się po premierze. „Zdecydowanie spanikowaliśmy bardziej, niż powinniśmy” – powiedział Buckley. „Nie musieliśmy przyciągać tylu całonocnych gości, co my. Szkoda, że ​​wcześniej nie zwróciłam się do innych osób o poradę”.

Kontynuował: „Daje się to wciągnąć, zwłaszcza gdy wieje wiatr negatywnych nastrojów ze strony graczy, nawet jeśli jest to w 100% uzasadnione i mają rację. To bardzo przytłaczające, kiedy pojawia się tyle komentarzy”.

Wielka lekcja? Żadnego „poszukiwania ego” lub „egosa”, jak to się nazywa w Japonii – nie szukaj gry w mediach społecznościowych, powiedział Buckley. Zwracasz uwagę na raporty z opiniami i błędy, ale programiści nie muszą widzieć wszystkiego. Poziom sukcesu Palworld osiągnięty w tak krótkim czasie – jeszcze zanim gra została w pełni wydana – to coś, czego nie doświadczyło ani nie doświadczy wielu programistów i studiów.

Wiele jest na horyzoncie dla Pocketpair i Palworld zmierza do wersji 1.0. (Nie ma na to czasu.) Będzie to dotyczyć części przyszłości Pocketpair zajmujący się pozwem złożonym w Japonii przez The Pokémon Company i Nintendo w związku z naruszeniem patentu związane z działaniem Pal Spheres – zbyt blisko Poké Balli, jak twierdzi garnitur – i inne szczegóły. Oczekuje się, że postępowanie sądowe będzie toczyć się powoli, ale Pocketpair niedawno dokonał aktualizacji Palworld to zmienia sposób przywoływania Pals, coś, co ludzie spekulują, ma związek z pozwem. (Buckley odmówił komentarza, ale powiedział, że Pocketpair ostatecznie wyjaśni graczom te zmiany.)



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Xbox Developer Direct 2025: jak oglądać

Najbardziej ekscytująca jest jednak obietnica tajemniczej gry. Nie wiemy, co to jest – stąd tajemnica – ale złośliwość sugeruje, że to coś dużego....

Samsung rozpakowuje silnik danych osobowych Galaxy AI

165 minut świetnych filmów i prezentacji podczas środowego wydarzenia Galaxy Unpacked pokazało, jak gigant technologiczny chce, aby wszyscy wchodzili w interakcję ze sztuczną...

Final Fantasy VII Rebirth już dostępne na PC

FINAL FANTASY VII REBIRTH, zdobywca ponad 40 nagród Gry Roku na całym świecie, jest teraz dostępna na całym świecie na komputerach PC za...
Advertisment