Nowy burger roślinny McDonald’s, trafnie nazwany McPlant, trafi do ośmiu restauracji w całych Stanach Zjednoczonych (przez CNBC). Sieć fast foodów połączyła siły z Beyond Meat, aby stworzyć opcję bezmięsną. Dzieje się to około rok po tym, jak McDonald’s zakończył pilotaż PLT, kolejnego burgera marki Beyond Meat.
Wciąż nie jest jasne, jakie są różnice między McPlant a PLT, poza nazwą. A post na stronie McDonald’s mówi, że pasztecik McPlant będzie zawierał groszek, ryż i ziemniaki, a także będzie posypany pomidorami, sałatą, cebulą, piklami, majonezem, ketchupem, musztardą i amerykańskim serem. Brzmi to bardzo podobnie do PLT, ale tak naprawdę nie dowiemy się tego aż do rozpoczęcia jego testów 3 listopada. Ważne jest również, aby pamiętać, że McPlant będzie gotowany na tym samym grillu, co burgery wołowe, więc może nie zostać sklasyfikowany jako czysto wegański lub wegetariański.
McDonald’s krótko prowadził PLT w Kanadzie od 2019 do 2020 roku CNBC zauważył, że w tym czasie McDonald’s powiedział, że nie ma planów wskrzeszenia burgera. Coś musiało zmienić myślenie McDonald’s — może to były skutki Test McPlant, że działa w Szwecji, Danii, Holandii, Austrii i Wielkiej Brytanii.
Opcje bezmięsne zyskują na popularności w restauracjach typu fast-food, z Burger King rozpoczyna trend z Impossible Whopper w 2019 r. Inne sieci również wskoczyły na modę w tym samym roku, z Metro wprowadzające Beyond Meatball Marinara oraz KFC pilotażowy smażony kurczak na bazie roślinnej.
Jeśli ślinka cieknie ci na samą myśl o McPlant, wkrótce będziesz mógł ją znaleźć w McDonald’s w Irving w Teksasie; Carrollton, Teksas; Wodospady Cedrowe, IA; Jenningsa, LA; Jezioro Charles, LA; El Drugie, Kalifornia; i Manhattan Beach w Kalifornii do wyczerpania zapasów.