Blizzard ujawnił najnowszego bohatera, który dołączy do stale rosnącej listy swoich strzelanek Overwatch 2 Na Blizzcon 2023. Podczas wywiadu na konwencji Polygon dowiedział się więcej szczegółów na temat tego wydarzenia Maugaczego gracze mogą się od niego spodziewać i proces tworzenia nowego czołgu.
„Mauga to czołg zadający obrażenia, a on i jego zespół utrzymują się dzięki zadawaniu obrażeń” – powiedział główny projektant bohaterów Alec Dawson. Został zaprojektowany w oparciu o jego broń, a jego umiejętności skupiały się na zadawaniu jak największych obrażeń. Projektanci mają nadzieję, że skupienie się na obrażeniach sprawi, że będzie on bardziej atrakcyjny dla nowych graczy.
Zespół chciał mieć pewność, że jego umiejętności będą dobrze działać podczas korzystania z obu broni łańcuchowych, ale chcieli też mieć pewność, że gracze nie będą mogli „natychmiast unicestwić ludzi”. Aby temu zaradzić, Mauga ma duży rozrzut w obu swoich działach. Jednocześnie czyni go to zagrożeniem w zwarciu. „Nie chcesz bawić się z Maugą z bliska, jeśli nie wiesz, że go pokonasz” – powiedział Dawson.
Zdolność ładowania Overrun Maugi sprawia, że jest on praktycznie nie do zatrzymania, nawet w przypadku strzałek usypiających. „Używa go, aby dotrzeć tam, gdzie chce” – powiedział Dawson. Dla miłej wisienki na torcie, ilekroć Mauga bezpośrednio trafi przeciwnika podczas używania Overrun, powali go na ziemię, ogłuszając, podczas gdy inni pobliscy przeciwnicy zostaną wyrzuceni w powietrze.
Zdjęcie: Blizzard Entertainment
Superumiejętność Maugi, Walka w Klatce, tworzy strefę, która więzi przeciwników i blokuje leczenie z zewnątrz. Tym, co czyni jego superumiejętność jeszcze bardziej niebezpieczną, jest to, że Walka w Klatce pozostaje aktywna, nawet jeśli Mauga umrze. Bohater wspierający Lifeweaver może wyciągnąć Maugę z superumiejętności, ale wrodzy gracze nadal będą uwięzieni w środku, dopóki zdolność się nie wyczerpie.
Mimo że jest tankiem, Mauga może zadać więcej obrażeń niż niektórzy bohaterowie DPS, powiedział Dawson. Aby temu przeciwdziałać, przeciwne drużyny mogą zaatakować Maugę, gdy ten przeładowuje lub wykorzystuje swoje umiejętności. „Ma tak duże ciało, że naprawdę potrzebuje wsparcia. Czasami potrzebuje dużej mocy leczniczej, aby utrzymać się na nogach.”
Podczas tworzenia Maugi zespół deweloperów ściśle współpracował z zespołem konsultantów ds. kultury, aby mieć pewność, że studio pokaże go w sposób okazujący szacunek społeczności Samoa. „Współpracowaliśmy z tradycyjnym artystą tatuażu z kultury Samoa, aby nas poprowadzić. Staraliśmy się zachować jak największą autentyczność i jak najbardziej zbliżyć się do rzeczywistości, na jaką pozwalały nasze silniki. I wyszło wspaniale” – powiedział producent projektu bohatera, Kenny Hudson.
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25056139/Mauga___New_Hero_Gameplay_Trailer___Overwatch_2_1_44_screenshot.jpg?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Blizzard Entertainment
Kiedy Mauga był testowany po raz pierwszy, zespół pierwotnie miał jedną wersję, w której jego prawe działo zadawało obrażenia krytyczne tylko wrogom w powietrzu, pomagając czołgom w walce z latającymi bohaterami. Z biegiem czasu zespół porzucił ten pomysł i teraz prawe działo zadaje obrażenia krytyczne za każdym razem, gdy wróg zostanie podpalony lewym działem. Jednak pomysł, aby użył dwóch dużych dział, był czymś, co zespół programistów zawsze miał na myśli. „Zawsze wiedzieliśmy, że będzie to czołg z dwoma dużymi działami głównymi i chcieliśmy, aby były one tak samo ważne i przydatne dla graczy, jak drugie. Nie chcieliśmy, aby jedno przyćmiło drugie” – powiedział Hudson.
Jednym z wyzwań, przed którymi stanął zespół deweloperów, było sprawienie, aby gracze zauważyli wizualne wskazówki, gdy Mauga używa swojej zdolności Cardiac Overdrive, która pozwala Maudze i członkom jego zespołu leczyć za każdym razem, gdy zadają obrażenia przeciwnikowi. Dlatego zespół programistów powrócił do starego pomysłu, zgodnie z którym umiejętność Wieprza miała leczyć wszystkich wokół niego. Pomogło im to znaleźć najlepszy sposób na to, by nie przytłaczać gracza zbyt dużą ilością wydarzeń na ekranie. „Nie lubimy wyrzucać rzeczy. Nawet jeśli nie sprawdzi się w przypadku określonego bohatera, może później wrócić do innego” – powiedział starszy analityk ds. testów Foster Elmendorf. Aby jeszcze bardziej udowodnić swoją rację, Elmendorf wyjaśnił, że superumiejętność Maugi była pierwotnie superumiejętnością D.vy, co wymagało stworzenia „kopuły laserów”.
Zespół pracuje nad Maugą od jakiegoś czasu. Pierwotnie miał zostać wypuszczony w sezonie 2 zamiast Ramattry, „ale zespół naprawdę chciał poświęcić trochę więcej czasu na odpowiednie przygotowanie zestawu” – powiedział Dawson. Odepchnięcie Maugi pozwoliło zespołowi programistów go dopracować i zapewnić płynną współpracę jego umiejętności.