Marathon Classic „Już wkrótce” na Steamie, projekt społecznościowy otrzymuje błogosławieństwo Bungie



Alef Jeden, projekt społecznościowy, przez kilka lat pracował nad „kontynuacją silnika gry Marathon 2 firmy Bungie o otwartym kodzie źródłowym”. Klasyczna trylogia Bungie z lat 90. — składająca się z Marathon, Marathon 2 i Marathon Infinity — jest natywnie obsługiwana na platformie Aleph One (w systemach macOS, Windows i Linux). Pierwsza odsłona serii (1994) zadebiutowała na komputerach Mac – Bungie przy kolejnych tytułach pozostała wierna ekosystemom Apple OS, ale wraz ze swoją franczyzą Myth zaczęła przenosić się na platformy PC. Czysty przełom nastąpił po przejęciu Microsoftu, chociaż Halo: Combat Evolved (2001) ostatecznie wylądowało na systemach Mac OS X. Wieloletni fani Maratonu zauważyli ekscytujący wpis w sklepie Steam firmy Valve — grupa programistów Aleph One udostępniła „klasyczną” wersję pierwszej gry.

Gracz komputerowy skontaktował się z Bungie w celu uzyskania komentarza na temat nowego wpisu — rzecznik odpowiedział następującym oświadczeniem: „Tak, to jest prawdziwe i będzie bezpłatne. Bardzo wspieramy społeczność Marathon i zaangażowanie Aleph One w dostarczenie oryginału Maraton na PC, Linux i Mac, w którym każdy może doświadczyć, z rozgrywką międzyplatformową dostępną w trybie dla wielu graczy. To prawdziwy hołd złożony oryginalnej grze! Studio należące do Sony pracuje nad m.in ponowne uruchomienie swojego klasycznego IP, ale ponowne wyobrażenie sobie tego – jako strzelanki ekstrakcyjnej PvP – nie nastąpi w najbliższym czasie. Do tego czasu cała oryginalna trylogia mogłaby zostać wydana na Steamie (prawdopodobnie 2025/2026).



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment