Google Maps wyłapuje strony firmowe, które angażują się w fałszywe recenzje i informuje o takich działaniach swoich użytkowników. Google będzie teraz nałożyć ograniczenia na profile biznesowe naruszające politykę giganta wyszukiwania dotyczącą fałszywych interakcji, takie jak tymczasowe usuwanie recenzji, blokowanie nowych recenzji lub ocen oraz wyświetlanie komunikatu ostrzegawczego na profilach, z których usunięto fałszywe recenzje.
Google’a polityka dotycząca treści zabronionych i ograniczonych mówi, że wkład w Mapy „powinien odzwierciedlać autentyczne doświadczenie w danym miejscu lub firmie”. Strony firm nie mogą wyświetlać treści, które „dokładnie nie odzwierciedlają danej lokalizacji lub produktu” lub zostały zachęcone do ich publikacji poprzez przyznanie recenzentom płatności, rabatów lub darmowych rzeczy. Mapy Google będą również szukać recenzji, które próbują manipulować ocenami, publikując je z wielu kont lub wykorzystując emulatory, zmodyfikowane systemy operacyjne lub inne metody, które „imitują autentyczne zaangażowanie”.
Nie jest jasne, w jaki sposób Google będzie dokładnie określać, które recenzje naruszają te zasady, ale groźba publicznego zawstydzenia może wystarczyć, aby powstrzymać niektóre firmy przed próbami sztucznego zawyżania swoich ocen. Komunikat ostrzegawczy może również pomóc użytkownikom unikać odwiedzania miejsc, które Google uważa za niegodne zaufania, zamiast aby podejrzane recenzje po prostu znikały bez wyjaśnienia.