Przeznaczenie 2 Fani z zapartym tchem czekali, aby dowiedzieć się więcej na temat przyszłości gry. Ostateczny kształt ekspansja było zakończeniem trwającej od dawna sagi Światło i Ciemność, i zostało dobrze przyjęte przez weteranów, którzy wiernie śledzili całą historię franczyzy. Następnie nastąpiła duża reorganizacja Bungie, w ramach której zwolniono 225 pracowników, a ponad 200 pracowników przeniesiono do różnych studiów w ramach Sony.
Poniedziałek, z okazji 10. rocznicy powstania serii Destiny, Bungie opublikowało plan działania zatytułowanego Codename: Frontiers, który prezentuje przyszłość Przeznaczenie 2. Będą dwa średniej wielkości rozszerzenia każdego roku. W 2025 r. Bungie wyda rozszerzenie Codename: Apollo latem 2025 r., a następnie rozszerzenie Codename: Behemoth zimą. Będą dodatkowe cztery duże aktualizacje darmowej zawartości każdego roku, równolegle z rozszerzeniami.
Rozszerzenia będą oferować graczom nowe historie, lokalizacje, misje, rajdy i lochy. Sezonowe aktualizacje będą bardziej skupione na rozgrywce, oferując nowe wydarzenia i wprowadzając świeże akcenty do aktywności w grze. „Rozszerzenia zaczęły wydawać się zbyt schematyczne i kończą się zbyt szybko, a ich wartość powtórki jest niewielka” — pisze Tyson Green, dyrektor gry Przeznaczenie 2. Green jest wieloletnim deweloperem Destiny, który przejął tę rolę po odejściu Joe Blackburna ze studia przed Ostateczny kształt‘s start.
„Sezony i odcinki są coraz dłuższe, ale nadal można odnieść wrażenie, że po prostu wykonujesz te same czynności. […] Aktywnie prototypujemy nieliniowe kampanie, doświadczenia eksploracyjne podobne do Dreaming City lub Metroidvanias, a nawet bardziej nietypowe formaty, takie jak roguelike’i lub survival shootery. Każde rozszerzenie będzie nową okazją do wypróbowania czegoś innego”.
Bungie zamierza również wprowadzić zmiany do podstawowej gry, jaka jest obecnie, aby zapobiec oferowaniu zbyt wielu rzeczy do zrobienia przy niewielkim wsparciu. Bungie przebuduje interfejs użytkownika aktywności gry, Director, aby pomóc graczom znaleźć aktywności, które lubią lub oferować nagrody, których szukają. Będą również zmiany w systemie dostosowywania wyzwań, w którym nagrody będą rosły wraz z wyzwaniem.
Koniec sagi Światło i Ciemność nie oznacza końca wieloletnich kampanii. Alison Lührs, reżyserka narracji w Przeznaczenie 2udostępnia część nadchodzącej zawartości historii. „Jesteśmy dumni z Ostateczny kształt i zakończenie, które stworzyliśmy dla Sagi Światła i Ciemności. I wiedzieliśmy, że kolejne odcinki będą epilogiem, wiążącym wątki Światła i Ciemności… ale także przygotowującym nas do tego, co będzie dalej”, pisze.
Nazwa kodowa: Apollo rozpocznie kolejną wielką sagę w sercu Przeznaczenie 2; podczas gdy Lührs celowo unika szczegółów, aby uniknąć spoilerów, pisze, że Codename: Apollo to „nieliniowa przygoda oparta na postaciach”, która „wprowadzi mnóstwo nowych postaci, frakcji, zwrotów akcji i nie tylko”. Nazwa Frontiers sugeruje nowe terytoria, a fani spekulują, że w zakończeniu Ostateczny kształtStrażnicy mogą w końcu opuścić Układ Słoneczny i udać się do nowych galaktyk.
Duża część nadchodzącej zawartości dla Przeznaczenie 2 będzie eksperymentalny. Jak pisze Lührs, „Destiny jest najlepsze, gdy jest tajemnicze, dziwne i nie boi się próbować nowych rzeczy”. Wygląda na to, że Bungie pozbywa się niektórych elementów swojej strzelanki online, które były nużące dla fanów, i eksperymentuje z nowymi formatami i stylami. Pozostaje pytanie, jak te próby się potoczą, ale zobowiązanie do bardziej narracyjnej zawartości jest ulgą w świetle zakończenia Ostateczny kształt i kolejne zwolnienia.