Manor Lords jest powolne i frustrujące, a ja nie mogę przestać grać


Jestem osobą, która potrafi spędzać godziny Wiki Lodu i Ognia wystarczy spojrzeć na herby rodów i przeczytać ich opisy heraldyczne. To jest to, co uważam zabawa. Więc kiedy Panowie dworscy Zacząłem od zlecenia mi zaprojektowania własnego herbu. Wiedziałem, że czeka mnie dobry czas.

Panowie dworscy to średniowieczna gra strategiczna o budowaniu miast. Jesteś drobnym lordem, który musi rozbudować swoje miasto, jego zasoby i milicję, aby wypędzić rywalizujących ze sobą lordów, którzy zajęli terytorium, które prawnie należy do ciebie. Panowie dworscy została uruchomiona we wczesnym dostępie w ramach Steam i PC Game Pass i już ją udostępniła sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy, co jest zdumiewającym wyczynem, biorąc pod uwagę, że jest dostępny dopiero od niecałego tygodnia. Najwyraźniej istnieje apetyt na ten smak dziczyzny, więc spędziłem z nią trochę czasu, aby zobaczyć, jak dobrze smakuje jedzenie.

Po pierwsze i najważniejsze, Panowie dworscy to gra solowa z wczesnym dostępem. Istnieje wiele ostrzeżeń o występowaniu błędów i brakujących lub niedoskonałych funkcji. Moją największą irytacją w grze jest jej interfejs użytkownika. Jeśli nie umieścisz budynków na środku otwartego pola, bardzo trudno będzie zobaczyć, gdzie się znajdują. Nie jestem najbardziej estetyczną damą dworu; Budynki związane z konkretnymi zasobami umieszczam blisko ich zamierzonego źródła. Oznacza to, że kiedy postawię moją chatkę żerowania obok złoża jagód w środku lasu, ona w zasadzie znika. Aby go znaleźć, muszę albo powiększyć i poszukać, albo machać myszką, mając nadzieję, że go podświetlę. Bardzo chciałbym móc włączyć interfejs wyświetlający wszystkie moje budynki lub przynajmniej mieć możliwość przeciągania i wybierania określonego obszaru, aby zobaczyć budynki w tej sekcji.

Panowie dworscy spełnia jedną bardzo specyficzną fantazję dotyczącą spełnienia życzenia — zdolność widzenia śniegu w zimie.
Ilustracja: Magia Słowiańska

Kolejna rzecz o Panowie dworscy powinieneś wiedzieć, że tak jest bardzo wolnoi jest to zgodne z projektem. To nie jest tak Era imperium gdzie płacisz swoimi zasobami za jednostkę, poczekaj chwilę, a potem voila, pojawi się dom lub kuźnia. Część apelacji Panowie dworscy to przywiązanie do realizmu, co oznacza, że ​​zasoby potrzebne do budowy budynku, takie jak kamień lub kłody, muszą zostać przetransportowane na plac budowy przed rozpoczęciem budowy. A ponieważ jest to okres średniowiecza, Twoim jedynym środkiem transportu są woły… i tylko je dostajesz jeden tych frajerów na początek. Posiadanie więcej niż jednego budynku w budowie oznacza oczekiwanie tygodni lub miesięcy w grze, zanim wszystko zostanie ukończone i będzie gotowe do rozpoczęcia produkcji. Zaplanuj odpowiednio, wykazując się dużą dozą cierpliwości (lub naciśnij przycisk przewijania do przodu, jak sugeruje sama gra).

Poza tymi dwoma krytycznymi punktami, Panowie dworscy Gra przypomina podstawową grę strategiczną czasu rzeczywistego: zbieraj zasoby, aby tworzyć wyspecjalizowane budynki, które generują bogactwo i szczęście dla mieszkańców wioski. Obawiałem się, że ta gra będzie zbyt podobna Królowie menu… chyba… Królowie Krzyżowców 3, i chociaż nie jest to całkiem nieporęczny bałagan z nieodgadnionymi menu, istnieje dodatkowa warstwa tarcia, z którą ludzie przyzwyczajeni do innych rodzajów gier strategicznych mogą mieć trudności.

Reklama

Gdy Panowie dworscy Zacząłem od zlecenia mi zaprojektowania własnego herbu. Wiedziałem, że czeka mnie dobry czas

Absolutnie polecam zacząć od scenariusza gry „Rise to Prosperity”, aby zapoznać się z jej systemami. Samouczek gry dobrze wyjaśnia, jak wszystko działa, a na najniższym poziomie trudności nie będziesz nękany przez bandytów ani wrogie armie, co pozwoli ci skupić się na rozwoju swojego miasta. Jeśli jesteś wystarczająco bystry, możesz wybrać trudniejsze poziomy trudności. Ale uważaj, bandyci okradną cię, a po pierwszym roku będziesz musiał stawić czoła rywalizującej armii. Nie mogłem sobie poradzić ze stresem związanym z walką (i nie mogłem zrozumieć systemu milicji), więc porzuciłem pierwszy zapis, aby spróbować swoich sił w po prostu rozwijaniu mojego miasta i świetnie się bawiłem.

Gromadzenie zasobów w tej grze polega na tym, że przydzielasz do pracy rodziny w swojej wiosce wysyłaj ich do spichlerzy, aby mielili mąkę, na farmy w celu zbierania plonów, do kamieniołomów w celu wydobywania kamienia itp. a wszelkie nieprzypisane rodziny zostaną pozostawione projektom budowlanym. (Och, jeszcze jedna lista życzeń interfejsu użytkownika: chciałbym móc kliknąć przycisk, aby zobaczyć, co robią wszystkie przydzielone mi rodziny. Ponieważ gra jest w toku, muszę kliknąć każdy budynek, aby sprawdzić, czy jest tam rodzina, a wraz z rozwojem miasta staje się to czasochłonne.) Rodziny same potrzebują jedzenia, schronienia i paliwa, a kiedy ich potrzeby są zaspokojone, twoja akceptacja rośnie, zachęcając w ten sposób więcej rodzin do przeniesienia się na twoją ziemię. System ten powoduje różnego rodzaju napięcia, wymagające zręcznego zrównoważenia sposobu alokacji najważniejszych zasobów ludzie i to właśnie tam Panowie dworscy robi się zabawnie. Ciągle gonię za aprobatą moich mieszkańców wioski, która sama w sobie jest rosyjską lalką gniazdującą potrzeby, których spełnienie wymaga dwóch lub więcej kroków.

Wybierając odpowiednie punkty rozwoju miasta, uzyskasz dostęp do hodowli owiec.
Ilustracja: Magia Słowiańska

Na początku gry moi mieszkańcy mieszkali w namiotach, więc musiałem budować dla nich domy. W międzyczasie była pora deszczowa i moje zapasy żywności zamokły i uległyby zepsuciu, gdybym nie zbudował spichlerza, w którym można by je odpowiednio pomieścić. Musiałem wybierać pomiędzy zapewnieniem im dachu nad głową a zapewnieniem im jedzenia, wiedząc, że wdrożenie obu wyborów zajmie dużo czasu. To właśnie jest dobre rodzaj dokonywania wyborów, który sprawia, że ​​tego rodzaju gry są przyjemne, ponieważ ci na to pozwalają stwórz własną narrację dla życia, które kontrolujesz.

Chciałem kupić drugi wół, aby przyspieszyć proces budowy, ale zbankrutowałem, ponieważ dość wcześnie skończyły mi się pieniądze, które wydałem na kurczaki. Najlepszym sposobem na wygenerowanie większej ilości pieniędzy jest handel. Ponieważ siedziałem na dość dużej ilości drewnianych desek i kamienia, zdecydowałem się zbudować placówkę handlową, aby uzupełnić moje zapasy złota. Jednak to również koszty pieniędzy na utworzenie szlaku handlowego. Ponieważ siedziałem przy zera, musiałem czekać, powoli ulepszając swój wiejski rynek, co pozwoliło mi ulepszyć moje domy wiejskie do punktu, w którym zaczęli płacić mi skromne podatki. Po kilku miesiącach licytacji i budowania w końcu zarobiłem wystarczająco dużo pieniędzy, aby otworzyć szlak handlowy, ale dowiedziałem się… Zużyłem nadwyżkę zasobów i nie miałem już czym handlować. Cicho, ciacho. Z Panowie dworscyjedzenie wychodzi powoli i będziesz musiał się napracować, żeby to zjeść, ale jedzenie jest cholernie dobre.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YouTube Music umożliwia wyszukiwanie poprzez nucenie do telefonu z Androidem

W aplikacji YouTube Music na Androida dostępna jest funkcja, która będzie po części Shazamem i po części Twoim przyjacielem, gdy powiesz „hej, co...

9to5Mac Overtime 019: Spójrz na te ramki, stary

Jeff jest szefem produkcji treści wideo w 9to5. Początkowo dołączył do 9to5Mac w 2016 roku, tworząc filmy, solucje, poradniki, pisemne samouczki i...

Ława przysięgłych przyznaje Bungie zwycięstwo na mocy przełomowej decyzji przeciwdziałającej oszustwom

Wczorajsza decyzja jury przyznała Bungie (PDF) porządną sumę 63 210 dolarów. – powiedział doradca Bungie, James Barker, w oświadczeniu przesłanym e-mailem na...
Advertisment