Lordowie kwestionują legalność policyjnego rozpoznawania twarzy


Według komisji Lordów brytyjska policja rozszerza zakres stosowania technologii rozpoznawania twarzy na żywo (LFR) bez odpowiedniej kontroli i odpowiedzialności, pomimo braku jasnej podstawy prawnej do jej stosowania.

W piśmie do Ministra Spraw Wewnętrznych w dniu 27 stycznia 2024 r. Komisja ds. Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych Lordów (JHAC) przedstawiła wnioski ze swojego krótkiego dochodzenia w sprawie stosowania LFR przez brytyjską policję, zauważając, że nie istnieją żadne rygorystyczne standardy ani systemy regulacji umożliwiające kontrolę wymusza wykorzystanie technologii.

Stoi to w sprzeczności z twierdzeniami wyższych funkcjonariuszy policji i ministrów rządu, że istnieje solidna podstawa prawna dla LFR w Wielkiej Brytanii.

W swoim piśmie komisja dodała, że ​​patrząc w przyszłość, istnieje realna możliwość wprowadzenia sieciowych kamer do rozpoznawania twarzy, które będą mogły przeszukiwać całe regiony Wielkiej Brytanii, oraz że nie ma żadnych przepisów regulujących ten potencjalny rozwój.

A poprzedniego dochodzenia JHAC o tym, jak policja korzysta z różnych technologii algorytmicznych, określiła sytuację jako „nowy Dziki Zachód”, charakteryzujący się odgórnym brakiem strategii, odpowiedzialności i przejrzystości.

„Czy stosowanie LFR ma podstawę prawną? Czy to rzeczywiście jest legalne? Bardzo ważne jest, aby społeczeństwo ufało LFR i sposobowi jego wykorzystania” – stwierdziła przewodnicząca JHAC, baronowa Hamwee, w oświadczeniu dołączonym do listu. „Zasadnicze znaczenie ma jasna podstawa prawna. Obecne regulacje nie są wystarczające. Nadzór jest niewystarczający.

Reklama

„Technologia rozwija się tak szybko, że regulacje muszą być dostosowane do przyszłości. Policja może wkrótce być w stanie połączyć kamery LFR z trałowaniem dużych populacji, takich jak Wielki Londyn, a nie tylko określonych miejscowości. Jako państwo demokratyczne wyróżniamy się szybkością stosowania tej technologii. Zastanawiamy się, dlaczego istnieje taka rozbieżność między podejściem w Anglii i Walii a innymi państwami demokratycznymi w zakresie regulacji LFR”.

Brak kontroli

W piśmie Lordowie dodali, że choć uznają wartość LFR dla policji, „jesteśmy głęboko zaniepokojeni”, że jego wykorzystanie jest rozszerzane bez odpowiedniej kontroli i odpowiedzialności.

„Uważamy, że oprócz jasnej i dobrze zrozumiałej podstawy prawnej powinny istnieć ramy prawne, zatwierdzone przez parlament w celu regulacji wdrażania technologii LFR” – stwierdził JHAC. „Uważamy również, że rząd musi poprowadzić szerszą debatę publiczną na temat wykorzystania technologii LFR w obecnej formie i w miarę jej rozwoju, aby zapewnić zaufanie i wsparcie społeczne”.

Lords dodał, że „rząd nie powinien czekać, aż legalność wdrożenia LFR zostanie ponownie zbadana przez sądy”, odnosząc się do orzeczenia sądu z sierpnia 2020 r., w którym stwierdzono, że policja Południowej Walii korzystała z tej technologii niezgodnie z prawem po tym, jak nie przeprowadziła oceny skutków dla ochrony danych lub nie spełniła wymogów swój obowiązek równości w sektorze publicznym (PSED), aby rozważyć, w jaki sposób jego polityki i praktyki mogą być dyskryminujące.

Sesja dowodowa

W dochodzeniu LFR tylko sesja dowodowaLordowie usłyszeli od seniora policja metropolitarna I Policja Południowej Walii oficerów o poprawie dokładności technologii, a także o tym, jak obie siły zarządzają rozmieszczeniem.

Twierdząc, że „bardzo wyraźnie skupiono się” na najpoważniejszej przestępczości, opowiedzieli Lordom o korzyściach operacyjnych technologii LFR, które obejmują możliwość odnalezienia osób, których w przeciwnym razie nie byliby w stanie, oraz jako środek zapobiegawczy mający na celu zniechęcenie do zachowań przestępczych .

Jednocześnie potwierdziły, że obie siły wykorzystują ogólne „kategorie przestępczości” do określenia celów rozmieszczenia LFR, co podważa twierdzenia, że ​​wykorzystują tę technologię koncentrując się na konkretnych przestępcach, którzy stanowią największe ryzyko dla społeczeństwa.

Naukowiec Karen Yeung, interdyscyplinarna profesor prawa, etyki i informatyki w Birmingham Law School, podczas sesji dowodowej zakwestionowała proporcjonalność i konieczność takiego podejścia, twierdząc, że przymusowa władza państwa oznacza, że ​​policja musi być w stanie uzasadnić każde wejście na teren aresztu. listy obserwacyjne oparte na konkretnych okolicznościach, a nie na ich ogólnym uwzględnianiu w oparciu o „rodzaje przestępstw”.

Komentując tę ​​kwestię w swoim piśmie, Lords zakwestionował także konieczność i proporcjonalność rozmieszczenia policyjnych LFR, zauważając, że chociaż sama policja twierdzi, że jest to ukierunkowane na „najpoważniejsze przestępstwa i osoby najbardziej bezbronne”, takie jak mordercy i gwałciciele, listy obserwacyjne zawierają również zdjęcia złodziei sklepowych i innych osób popełniających znacznie mniej poważne przestępstwa.

„Jak definiuje się „poważne przestępstwo” i czy jest to standardowa definicja dla wszystkich sił zbrojnych? W jaki sposób jakakolwiek definicja wpływa na dokonaną przez policję ocenę konieczności i proporcjonalności stosowania technologii LFR w konkretnej sytuacji?” – zapytał, kwestionując, czy jakakolwiek policyjna lista obserwacyjna powinna podlegać zatwierdzeniu przez niezależną stronę trzecią.

W swoich zaleceniach Lords wezwał rząd do opublikowania krajowych przepisów lub przynajmniej wytycznych dotyczących sposobu oceny „szerokiej działalności polegającej na skanowaniu tłumu” pod kątem zgodności z prawem, konieczności i proporcjonalności, zarówno przed rozmieszczeniem LFR, jak i po nim; wybór listy obserwacyjnej podlega „określonym obowiązkowym kryteriom ustawowym i standardowym szkoleniom”; oraz ujednolicić komunikację ze społeczeństwem przed wdrożeniem, aby zapewnić większe zaufanie publiczne.

Lords dodał, że spodziewa się odpowiedzi rządu na ich pytania i zalecenia do 26 marca 2024 r.

Długoterminowe obawy

Ostatnie dochodzenie Lordów następuje po: 10-miesięczne śledztwo JHAC w zakresie wykorzystania zaawansowanych technologii algorytmicznych przez brytyjską policję, w tym rozpoznawanie twarzy i różne narzędzia „przewidywania” przestępstw. Ustaliło, że policja zasadniczo „wymyśla wszystko na bieżąco” i wdraża szereg technologii bez dokładnego zbadania ich skuteczności i wyników.

Przez cały czas dochodzenia JHAC słyszał od biegłych, że brytyjska policja tak twierdzi wprowadzanie nowych technologii przy niewielkiej kontroli i szkoleniachkontynuując wdrażanie nowych technologii bez wyraźnych dowodów na ich skuteczność i wpływi mają sprzeczne interesy z własnymi dostawcami technologii.

Jednym z głównych wniosków płynących z dochodzenia było stwierdzenie, że pilnie potrzebne są nowe przepisy, aby kontrolować sposób wykorzystania technologii przez brytyjską policję.

Jednak w lipcu 2022 r. rząd Wielkiej Brytanii w dużej mierze odrzucił tę propozycję ustalenia i zalecenia, twierdząc, że istnieje już „kompleksowa sieć kontroli i równowagi”. Od tego czasu utrzymuje to stanowisko, a także nalegając na znacznie szersze przyjęcie tej technologii przez brytyjską policję.

Zarówno Parlament, jak i społeczeństwo obywatelskie wielokrotnie wzywały do ​​stworzenia nowych ram prawnych regulujących wykorzystanie danych biometrycznych przez organy ścigania – w tym Były komisarz Wielkiej Brytanii ds. ciometrii, Paul Wiles; jakiś niezależna opinia prawna autor: Matthew Ryder QC; the Brytyjska Komisja ds. Równości i Praw Człowieka; i Komisja Nauki i Technologii Izby Gminw którym wezwano do moratorium na LFR już w lipcu 2019 r.

W ekskluzywnym wywiadzie dla Computer Weeklyustępujący komisarz Anglii i Walii ds. biometrii i kamer monitorujących, Fraser Sampson, również podkreślił szereg problemów związanych ze sposobem, w jaki brytyjska policja podeszła do wdrażania swoich funkcji rozpoznawania twarzy, i ostrzegł, że w rezultacie zagrożony jest przyszły nadzór nad technologią policyjną z proponowane przez rząd reformy danych.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Podcast Apple @ Work: Webex pojawia się w Apple TV i Vision Pro

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...

ASRock przedstawia karty graficzne z serii Radeon RX 7900 GRE

ASRock, wiodący światowy producent płyt głównych, kart graficznych i mini komputerów PC, wprowadził dziś na rynek nowe karty graficzne z serii Steel Legend...

Cozy Bear i inne APT zmieniają taktykę wraz ze wzrostem wykorzystania chmury

Podmioty zagrażające powiązane z państwem rosyjskim zmieniają swoją taktykę w miarę migracji coraz większej liczby organizacji do infrastruktury opartej na chmurze, ale dobra...
Advertisment