Według ankiety przeprowadzonej przez SellCell lojalność wobec marki Apple wśród właścicieli smartfonów osiągnęła najwyższy w historii poziom. Wynika z tego, że 91,9% iPhone właściciele planują zakup kolejnego iPhone’a przy następnej aktualizacji, co oznacza wzrost o 1,4% w porównaniu z 2019 r.
Samsungz kolei lojalność wobec własnej marki spadła…
SellCell twierdzi, że tylko 74% właścicieli smartfonów Samsunga planuje kupić inny model Samsunga, w porównaniu z 85,7% w 2019 roku.
Właściciele iPhone’ów podali cztery powody, dla których warto trzymać się Apple:
- Jak iPhone najlepiej lub nigdy nie miałem z nim problemu: 65%
- Zamknięci w ekosystemie: 21%
- Przejście z iOS na Androida jest zbyt kłopotliwe: 10%
- Wolą trzymać się tego, co wiedzą: 8%
Ekosystem jest niewątpliwie dużą zaletą dla Apple. Podczas gdy prawie tyle samo właścicieli Samsunga było zadowolonych z marki, co właścicieli Apple (64% w porównaniu z 65%), tylko 5% stwierdziło, że zbyt zainwestowali w świat Samsunga.
Właściciele iPhone’ów, którzy planują przejść na Androida, podali trzy główne powody:
- Inna marka ma lepszą technologię (np. Ekran, aparat, bateria itp.): 38%
- Wolę projekt innej marki: 26,4%
- Najnowszy model innej marki ma więcej funkcji niż najnowszy model mojej obecnej marki: 12,9%
Prawie połowa przeszłaby na Samsunga, a jedna trzecia na Google Pixel.
I odwrotnie, większość właścicieli Samsunga przeszłaby na iPhone’a, prawie jedna trzecia z nich twierdzi, że Apple oferuje lepszą ochronę prywatności, a jedna czwarta twierdzi, że uważa, że Apple oferuje lepszy stosunek jakości do ceny.
SellCell poprosił również respondentów o wybranie ich ulubionego smartfona z rozszerzeniem iPhone 12 i 12 Pro Max na czele listy.
- Apple iPhone 12-17%
- Apple iPhone 12 Pro Max – 12,7%
- Samsung Galaxy S21 – 11,4%
- Apple iPhone 12 Pro – 10,6%
- Samsung Galaxy S21 Ultra – 10%
- Samsung Galaxy S21 + – 9%
- Google Pixel 5 – 8,1%
- Apple iPhone 12 Mini – 6,3%
- Inne – 5%
- Samsung Galaxy Z Fold2 5G – 3,1%
W badaniu wzięło udział 5000 właścicieli smartfonów w USA – po 2000 iPhone’ów i Samsungów, a pozostali podzieleni na inne marki mniej więcej zgodnie z udziałem w rynku.
zdjęcie zrobione przez Onur Binay na Unsplash
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: