Limited Run nadaje grom cyfrowym fizyczne dziedzictwo


Przyszłość fizycznych gier wideo rysuje się ponuro. Wydaje się, że główni producenci sprzętu konsolowego zmierzają w stronę całkowitego usunięcia możliwości odtwarzania płyt: ujawniono dokumenty Microsoftu, które wyciekły potencjalny bezdyskowy Xbox Series X (chociaż twierdzi firma nie rezygnuje całkowicie z formatu), natomiast plik „smukły” PS5 ma odłączany napęd dyskowy, który wymaga połączenia z Internetem, aby sparować z nową konsolą. Obecnie większość gier można kupić w wersji cyfrowej, ale istnieje wiele historii o ludziach tracących dostęp do zakupionych gier kiedy cyfrowe witryny sklepowe zostaną zamknięte lub z powodu kwestie licencyjne Lub niewyjaśnione zakazy.

Josh Fairhurst, dyrektor generalny firmy Limited Run Games, producenta gier fizycznych, uważa, że ​​ze względu na wiele problemów związanych z własnością cyfrową ludzie nadal będą zwracać uwagę na nośniki fizyczne. „W chwili, gdy zaczną widzieć, że gry są wycofywane z listy lub odbierany jest dostęp do rzeczy, które kupili, myślę, że zaczną mówić: «Szkoda, że ​​nigdy nie przestałem kupować w wersji fizycznej»” – mówi w wywiadzie z Krawędź. „Myślę, że to pobudzi ludzi do znalezienia sposobu na odzyskanie tej fizyczności”.

Między innymi z tego powodu założył firmę Limited Run, która współpracuje z twórcami gier w celu wydawania fizycznych kopii ich tytułów. Wszystko zaczęło się, gdy on i zespół przy ul Studio Mighty Rabbit pracował nad fizyczną wersją gry Tytuł Vita Narusz i usuń w 2015 roku. „Nie sądzę, że kiedykolwiek dojdziecie do sytuacji, w której 100 procent ludzi będzie w porządku, jeśli nie będą posiadać niczego, co kupują. Po prostu nie sądzę, że istnieje rzeczywistość, w której wszyscy się z tym zgadzają.

Od wydania Narusz i usuńFirma Limited Run pracowała nad ogromną liczbą znanych gier. Jest w trakcie tworzenia fizycznych wersji Persona 4 Złota i Kolekcja Castlevania Advance, żeby wymienić tylko kilka ostatnich przykładów. Tworzy gry na nowoczesne platformy, takie jak Nintendo Switch i PS5, a także gry na platformy retro, takie jak Game Boy i Sega Genesis.

Wszystko w pakiecie Limited Run’s Rocket Knight Adventures: Re-Sparked Ultimate Edition.
Zdjęcie: Limited Run Games i Konami

Rzecz w tym, że Limited Run musi znaleźć sposób, aby przekonać wydawców, aby jako pierwsi przyłączyli się do tej inicjatywy, co czasami jest trudnym argumentem, gdy sprzedaż cyfrowa może być bardziej opłacalna. „Sprzedając kopię swojej gry w sprzedaży detalicznej, zarabiasz około 4 lub 5 dolarów” – mówi Fairhurst. Jeśli sprzedajesz grę na platformie cyfrowej, „otrzymujesz pełną jej wartość [sale] minus zaledwie 30 procent, które platformy wykorzystują po stronie cyfrowej”.

Reklama

Nie chodzi tylko o ekonomię; logistyka sprzedaży cyfrowej również może być łatwiejsza. „Nie musisz zajmować się łańcuchem dostaw, nie musisz zajmować się tymi wszystkimi przecenami, nie musisz zajmować się potencjałem produkcji zbyt wielu [copies]– mówi Fairhurst. Kupując i pobierając grę na platformę cyfrową, zawsze otrzymujesz najbardziej aktualną wersję, co oznacza, że ​​może zawierać poprawki błędów i nową zawartość, których nie było w grze w chwili jej pierwszego uruchomienia.

To wszystko oznacza, że ​​jeśli Limited Run chce przekonać większego wydawcę do zaoferowania fizycznej wersji gry, „naprawdę trzeba go przekonać, że zarobi na każdej sprzedanej fizycznej kopii” – twierdzi Fairhurst. „Musimy zatem bardzo agresywnie przekonać ich, że ta szansa ma sens w porównaniu z zasobami, które musieliby zaangażować, aby z niej skorzystać”.

Aby to ułatwić, firma Limited Run przejmuje na swoich partnerów duży ciężar produkcyjny związany z faktycznym wytwarzaniem produktu fizycznego. „Nie muszą zajmować się projektowaniem, produkcją, dystrybucją ani niczym takim” – mówi Fairhurst. Firma twierdzi, że „możemy odciążyć Cię od bólu głowy i możemy zaoferować Ci tyle samo, jeśli nie więcej na jednostkę, niż widzisz w przypadku jednej cyfrowej sprzedaży w pełnej cenie”.

Ten ton często wystarczy, aby rozpocząć rozmowę. Kiedy firma Limited Run podpisuje umowę na wydanie fizyczne gry, firma współpracuje z twórcą, aby dokładnie dowiedzieć się, czego szuka i jak to w praktyce osiągnąć, mówi Fairhurst. Limited Run sprzedaje wiele różnych wersji gier. Niektóre to standardowe kopie pudełkowe, ale inne to edycje z dodatkowymi gadżetami, takimi jak kolekcjonerskie szpilki Lub wspaniałe plakaty. Firma ma wewnętrznego inżyniera, który pomaga partnerom Limited Run w konwersji sygnału cyfrowego na dysk i stworzył silnik Carbon Engine aby pomóc w przenoszeniu starszych gier na nowe platformy. Firma Limited Run współpracuje z dostawcami i zakładami produkcyjnymi, aby stworzyć produkt końcowy.

„Zrealizowaliśmy nasz proces tak bardzo, jak to możliwe, pod klucz.”

„Nasz proces został zrealizowany pod klucz” – mówi Fairhurst. „Chcieliśmy stworzyć coś, co będzie oczywiste dla ludzi, na co będą mogli spojrzeć i powiedzieć: «No cóż, dlaczego? nie Robię to?'”

To powiedziawszy, wiele etapów tworzenia bardziej wyszukanej oferty oznacza, że ​​firma Limited Run była krytykowana za czasochłonność wysyłki. Firma prowadzi obecnie sprzedaż na zasadzie przedsprzedaży, co oznacza, że ​​zamówienia w przedsprzedaży są otwarte przez ograniczony czas, a następnie Limited Run wyśle ​​produkty każdemu, kto je kupi. Wcześniej firma sprzedawała produkty tak, jak miała je pod ręką. W tym modelu można było wysyłać produkty zaraz po wejściu do sprzedaży, ale oznaczało to również, że jeśli coś zostało wyprzedane, ludzie, którzy przegapili wyprzedaż, byliby zdenerwowani, że nie mogli tego dostać.

Opisuje nowy model jako „zdrowszy”, ale przyznaje, że „ponieważ nie można wyprodukować rzeczy, dopóki nie uzyska się odpowiednich numerów, oznacza to, że na produkt trzeba poczekać”. Firma zobowiązuje się do zmian – mówi m.in marcowy wpis na blogu że uzyskuje pomoc w takich sprawach jak tworzenie broszur. Dodaje także więcej dostawców, producentów i monterów, a nawet tworzy nowe, ustandaryzowane pudełko do wykorzystania w przyszłych edycjach kolekcjonerskich. Ostatecznym celem firmy jest to, aby coś, co trafia do magazynu, natychmiast wychodziło z magazynu, mówi Fairhurst.

Wydaje się, że działalność Limited Run jest obecnie w dobrym miejscu (chociaż powinienem zauważyć, że tak jest należąca do Embracer Groupi trochę się martwię, że może stać się kolejną spółką zależną Embracer Widzieć zmiany – ale to osobna kwestia). Wydaje się jednak, że może nadejść niezbyt odległa przyszłość, w której nowy sprzęt do gier nie będzie umożliwiał odtwarzania nośników fizycznych. Zapytałem Fairhursta, co może zrobić Limited Run, jeśli taka przyszłość nadejdzie. „Myślę, że w tym przypadku musimy się skupić na tym, jakie platformy mają fizyczność” – mówi.

Częścią rozwiązania może być spojrzenie w przeszłość. Limited Run wydał wydania na platformy retro, takie jak NES, GameBoyI Geneza Segi. Fairhurst twierdzi, że „istnieje na to bardzo silny rynek”. (Nowy sprzęt, na którym można grać w starsze gry takich firm jak Analog I Hiperkin prawdopodobnie w tym pomagają.) Mówi, że firma mogłaby wypuszczać więcej wydań na komputery PC bez DRM, gdyby nowe konsole nie pozwalały użytkownikom grać w gry fizyczne. Spekulował nawet, że „to tylko kwestia czasu”, zanim taka firma jak Analogue zbuduje własną platformę, która będzie obsługiwać coś więcej niż tylko wkładki retro.

Limited Run robi naprawdę fajną robotę i oferuje niesamowite produkty dla kolekcjonerów. Ale jego wydania służą także większemu celowi: utrzymywaniu przy życiu gier z mniej znanych gier tak jak Park Thimbleweedów do nowoczesnej klasyki tak jak Celestew sposób, którego nie może usunąć nowy sklep cyfrowy ani aktualizacja oprogramowania sprzętowego. W naszym wywiadzie Fairhurst mówił o tym, jak wygląda fizyczna kopia Narusz i usuń będzie miał dziedzictwo wykraczające poza to, co miał jako produkt cyfrowy. „Nawet jeśli istnieje ograniczona liczba kopii mojej gry, będą one krążyć, zmieniać właścicieli i przemieszczać się, aż wylądują gdzieś na wysypisku śmieci – jeśli w ogóle tak się stanie”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

F7 Ultra Poco to telefon średniej z flagowym układem

Poco wypuszcza swój pierwszy telefon z marką „Ultra”, a na papierze spełnia nazwę. F7 Ultra działa na flagowym Chipset Snapdragon 8 Elitei łączy...

Qualcomm oskarża ramię o praktyki antykonkurencyjne w globalnych skargach regulacyjnych

Qualcomm złożył poufne skargi do organów antymonopolowych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Korei Południowej, oskarżając gospodarstwa ARM o wykorzystanie swojej dominacji w celu...

ADATA XPG zaprezentuje chłodnię cieczy Levante II 360 AIO

XPG, szybko rozwijający się dostawca systemów, komponentów i urządzeń peryferyjnych dla graczy, profesjonalistów e-sportów i entuzjastów technologii, z dumą ogłasza globalną premierę płynnej...
Advertisment