Wapno wraca do swoich korzeni. Firma zajmująca się skuterami, wcześniej znana jako LimeBike, twierdzi, że zainwestuje 50 milionów dolarów w rozwój swojej wspólnej sieci rowerów elektrycznych, w tym dodanie nowego modelu roweru i podwojenie liczby miast, w których działa.
Firma Lime rozpoczęła swoją karierę od rowerów współdzielonych, ale szybko obróciła się po tym, jak Bird po raz pierwszy wprowadził koncepcję elektrycznych skuterów bez dokowania w 2017 r. Firma wycofała „rower” ze swojej nazwy i zaczęła wycofywać swoje rowery w 2019 r. Ale w następnym roku Lime przejęła firmę oferującą udział w rowerach Jump from Uber i nagle rowery wróciły do menu.
Obecnie firma podwaja się na wspólnych rowerach elektrycznych, planując wprowadzenie do końca roku w „tuzinie” nowych miast w Ameryce Północnej, a także w dziesiątkach innych w Europie i na innych rynkach. W sumie firma planuje umieścić swoje rowery w 50 nowych miastach do początku 2022 roku, co oznacza czterokrotne zwiększenie floty.
Inwestycja w wysokości 50 milionów dolarów zostanie w dużej mierze przeznaczona na zaprojektowanie, wyprodukowanie i montaż roweru nowej generacji, który rozpocznie się latem tego roku. Nowy model będzie wyposażony w mocniejszy silnik o mocy 350 W i wymienną baterię o zasięgu do 25 mil.
Akumulator jest również wymienny z akumulatorami, które zasilają hulajnogi elektryczne Lime Gen4, co pozwala na znormalizowane ładowanie akumulatora. Dwubiegowa dźwignia zmiany biegów pomoże w podjazdach pod górę, a zintegrowana, sterowana elektronicznie blokada piasty pomoże zabezpieczyć rower przed kradzieżą i wandalizmem.
W motocyklu pojawiły się inne nowości: kierownica jest wymieniana na podobną do hulajnogi Lime, w przednim koszu znajduje się uchwyt na telefon, a rower będzie mógł osiągać prędkość do 20 mil na godzinę (w zależności od lokalnych przepisów). Waży 72 funty, czyli jest cięższy niż 65-funtowe elektryczne rowery Citi.
Wapno to zachowa wiśniowo-czerwone rowery Jump w użyciu, bez planów wycofywania ich na rzecz nowych e-rowerów marki Lime. Firma stwierdziła, że chce multimodalny dostawca wielu różnych typów wolnoobrotowych pojazdów elektrycznych. W zeszłym roku Lime dodał Rowery elektryczne bez pedałów firmy Wheels do swojej aplikacji w kilku miastach w ramach nowych wysiłków na rzecz integracji zewnętrznych dostawców mikromobilności. Niedawno ogłosił plany wprowadzenie motorowerów elektrycznych w Paryżu i Waszyngtonie.
Nowa inwestycja w e-rowery pojawia się jako kolarstwo rośnie na całym świecie, a sprzedaż rowerów – a zwłaszcza sprzedaż e-rowerów – osiągnęła rekordowe liczby. Ustawodawstwo zostało wprowadzone w USA, aby uczynić rowery elektryczne bardziej przystępnymi cenowo. A systemy rowerów publicznych dodają do swoich flot więcej modeli elektrycznych w nadziei na przyciągnięcie większej liczby członków. Lime twierdzi, że w zeszłym roku jego klienci odbyli ponad 2,5 miliona przejażdżek na swoich rowerach elektrycznych, a firma spodziewa się, że liczba ta znacznie wzrośnie w 2021 roku.