Lilium twierdzi, że jest pierwszą firmą sprzedającą elektryczne samoloty VTOL w USA


Lilia, firma zajmująca się lotnictwem elektrycznym z siedzibą w Niemczech, oświadczyła, że ​​chce jako pierwsza sprzedawać w USA elektryczne samoloty do pionowego startu i lądowania (eVTOL). Ale to nie będzie tanie.

Lilium nawiązała współpracę z firmą EMC Jet z siedzibą w Teksasie, oferującą pełen zakres usług w zakresie pośrednictwa w transporcie lotniczym i zarządzaniem, aby połączyć ją z rynkiem prywatnych odrzutowców w nadziei przyciągnięcia wpływowych osobistości, które mogą być zmęczone hałaśliwymi i zanieczyszczającymi środowisko prywatnymi odrzutowcami. Zapewniła także pierwszą garść miejsc na produkcję samolotu, który będzie sprzedawać klientom prywatnym.

Jednak podobnie jak większość prywatnych odrzutowców, Lilium wybiera rynek premium, który obejmuje kadrę kierowniczą korporacji i inne osoby, które posiadają już prywatny samolot – lub dwa. Firma wycenia swoje odrzutowce Pioneer na 10 milionów dolarów, czyli prawie dwa razy więcej niż równoważny czteroosobowy prywatny odrzutowiec napędzany gazem.

„Są to ludzie, którzy już korzystają z usług prywatnego odrzutowca, którzy szukają sposobów na potencjalne połączenie lotniska z biurem lub prywatnym miejscem zamieszkania lub którzy często potrzebują transportu regionalnego” – powiedział Matthew Bronfman, dyrektor ds. partnerstw i sieci w biurze Lilium w USA. Dodał: „To świetny zamiennik helikoptera”.

Zastępczy helikopter, który może pokonać jedynie około 180 km, czyli zasięg operacyjny odrzutowca Lilium Pioneer. Większość helikopterów ma wystarczającą ilość paliwa, aby pokonać około 350–400 mil, podczas gdy prywatne odrzutowce mogą zazwyczaj przelecieć od 2 000 do 10 000 mil morskich. Ponadto samolot jest wyposażony w 30 odchylanych wirników i może latać na wysokości 3000 metrów.

Lilium nie próbuje jednak dokonywać bezpośrednich porównań swoich samolotów eVTOL z innymi modelami napędzanymi gazem. Bronfman przytoczył na przykład niektórych klientów pracujących w miastach o zatłoczonej przestrzeni powietrznej, którzy polecą na lotniska znajdujące się bliżej ich domu, a następnie zwrócą pusty samolot z powrotem na lotnisko wylotu. Pomyśl o tym jak o usłudze ostatniej mili dla właścicieli prywatnych odrzutowców, aby dostać się do swoich prywatnych odrzutowców.

Reklama

„Zapewnia to bardziej zrównoważony i faktycznie bardziej ekonomiczny sposób dotarcia do samolotu” – powiedział.

Pomyśl o tym jak o usłudze ostatniej mili dla właścicieli prywatnych odrzutowców, aby dostać się do swoich prywatnych odrzutowców

Lilium jest jedną z nielicznych firm, które chcą zastąpić hałaśliwe, zanieczyszczające środowisko helikoptery i samoloty regionalne w pełni elektrycznymi pojazdami wielowirnikowymi, przeznaczonymi do krótkich przeskoków między pobliskimi lotniskami lub szybkich podróży z gęsto zaludnionego centrum miasta na lokalne lotnisko.

Początkowo były to samoloty błędnie oznakowane jako „latające samochody” w oparciu o ich zdolność do startu i lądowania pionowo jak helikopter, a następnie przejścia do lotu do przodu dzięki zastosowaniu przechylanych wirników o napędzie elektrycznym. Początkowo, przyjęli etykietę „latającego samochodu”.starając się wykorzystać retrofuturystyczny urok, który nawiązuje do przeszłości Popularna nauka I Popularna mechanika covery i dziwactwa inżynieryjne, takie jak „samochód Mollera”.

Jednak w miarę jak powoli przechodzą przez proces regulacyjny, skupiają się wokół nowej nomenklatury, takiej jak eVTOL, miejska mobilność lotnicza, zaawansowana mobilność lotnicza i taksówki powietrzne.

Autor zdjęcia powinien brzmieć: CHRISTOF STACHE/AFP za pośrednictwem Getty Images

Ponieważ jednak mamy do czynienia z zupełnie nowym typem samolotu, Lilium w dalszym ciągu nie uzyskało zezwolenia na loty na swoich dwóch głównych rynkach – w USA i Europie. Dopóki nie uzyska certyfikatu wymaganego do wystartowania swojego statku powietrznego z ziemi, potrzebuje bardziej niezawodnego źródła przychodów – a w zasadzie jakichkolwiek przychodów – aby móc kontynuować działalność do czasu, gdy organy regulacyjne ds. lotnictwa dadzą mu zielone światło na start.

Firma przewiduje, że otrzyma ostateczną certyfikację typu i produkcji od FAA i jej unijnego odpowiednika EASA najwcześniej w 2025 roku. Certyfikacja typu oznacza, że ​​samolot spełnia wszystkie normy projektowe i bezpieczeństwa FAA, natomiast certyfikacja produkcyjna stanowi zgodę na rozpoczęcie produkcji samolotu.

„Myślę, że to ogromny krok i naprawdę coś, co powinniśmy świętować jako branża: posiadanie zamówień… z powiązanymi z nimi płatnościami na samoloty eVTOL” – powiedział Bronfman.

Lilium nadal nie zostało dopuszczone do lotów na dwóch głównych rynkach – w USA i Europie

Zakwestionował pogląd, że otwarcie sprzedaży samolotu, który nie otrzymał certyfikatu Federalnej Administracji Lotniczej, byłoby jak stawianie wozu przed koniem. „To całkiem zwyczajowe” na rynku prywatnego lotnictwa, stwierdził, rozpoczynanie przyjmowania zamówień zanim model zostanie dopuszczony do lotów pasażerskich.

Ponieważ siedziba EMC Jet znajduje się w Teksasie, Lilium twierdzi, że większość swojej sprzedaży skoncentruje się na miastach takich jak Houston, Dallas, San Antonio i Austin. Bronfman powiedział, że koncentrując sprzedaż w jednym stanie, Lilium będzie lepiej przygotowana do obsługi pojawiających się problemów w zakresie wsparcia, konserwacji i napraw.

Nie było to latanie wolne od turbulencji w maleńkiej branży eVTOL / taksówek powietrznych. Przede wszystkim zbankrutowało wiele startupów Kitty Hawk, założyciela Google, Larry’ego Page’aco pomogło zapoczątkować boom w 2017 r. Były procesy sądowe, zwolnienia, fuzjei nie brakuje dramatu, m.in kilka pożarów i przynajmniej jedna (bez załogi) katastrofa.

To powiedziawszy, Lilium to tylko jedna z wielu firm, które twierdzą, że w najbliższej przyszłości będą mieć prawdziwe, uczciwe taksówki powietrzne latające nad miastami. W rzeczywistości jeden z nich niedawno przeszedł wszystkie testy potrzebne do zatwierdzenia przez rząd: Chiński EHang.

Bronfman twierdzi jednak, że Lilium jest dalej w tyle od swoich rywali, o czym świadczą dzisiejsze wiadomości. „Każdy może ogłosić wszystko, prawda?” powiedział. „Uważamy, że sprzedaż samolotu jest niezwykle ważna”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dell współpracuje z Imbue w zakresie nowego klastra obliczeniowego AI wykorzystującego prawie 10 000 procesorów graficznych NVIDIA H100

Dell Technologies i Imbue, niezależna firma badawcza zajmująca się badaniami nad sztuczną inteligencją, zawarły umowę o wartości 150 milionów dolarów na budowę nowego,...

Renesas przedstawia pierwszą generację własnego 32-bitowego rdzenia procesora RISC-V przed konkurencją

Renesas Electronics Corporation, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań półprzewodnikowych, ogłosiła dzisiaj, że zaprojektowała i przetestowała 32-bitowy rdzeń procesora oparty na otwartym standardzie architektury zestawu...

Apple ujawnia zwycięzców nagrody App Store Award 2023; nazywa generatywną sztuczną inteligencję „trendem roku”

Po dokuczanie finalistom na początku tego miesiąca Apple ujawniło pełną listę zwycięzców nagród App Store Award w roku 2023. AllTrails zdobyła koronę aplikacji...
Advertisment